אחות בבית חולים (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
אחות בבית חולים (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

אקדמאים יוכלו ללמוד סיעוד בשנתיים וחצי בלבד

באוניברסיטת חיפה תיפתח תוכנית להסבת אקדמאים לסיעוד במסלול מקוצר. המטרה: לתת ביקוש לצורך ההולך וגדל של מערכת הבריאות באנשי סיעוד ולצורך של אקדמאים בהשתלבות בשוק התעסוקה

פורסם בתאריך: 12.9.17 12:37

תוכנית ייחודית להסבת אקדמאים לסיעוד תחל בשנת הלימודים הקרובה באוניברסיטת חיפה. התוכנית מיועדת לבוגרי תואר ראשון (BA) בכל התחומים ומעניקה תואר ראשון בסיעוד תוך שנתיים וחצי בלבד. באוניברסיטה מדגישים שהתוכנית נחשבת ייחודית מכיוון שהיא משלבת גישות לימוד שפותחו בחוג, ובהן סימולציות ממוחשבות ולימודי קורסים מתוקשבים.

ראש החוג לסיעוד באוניברסיטה פרופ' אפרת דגן: "התוכנית הזו מכשירה כוח אדם איכותי שיוכל להתמודד עם האתגרים שמעמיד המקצוע, והיא תיתן מענה לצרכים של המטופלים ושל מערכת הבריאות, ובכלל זה ניהול מצבים מורכבים, ניהול כלכלי וביצוע אינטגרציה בטיפול בחולים עם ריבוי מחלות".

לדבריה של דגן, בזכות הכלים הייחודיים שפותחו בחוג מציעה התוכנית רמה אקדמית גבוהה לצד הבנה שהסטודנטים הם גם אנשי משפחה שנדרשים לגמישות בשעות הלימוד.

בישראל קיים מחסור משמעותי באחיות סיעוד. בעוד שבמדינות ה-OECD הממוצע הוא 9.1 אחיות ל-1,000 איש, בישראל הממוצע עומד על 5.1 אחיות בלבד ל-1,000 איש. בצפון הארץ שיעור האחיות נמוך אף יותר – 4.4 אחיות ל-1,000 איש.

באוניברסיטה מציינים שהתוכנית החדשה של החוג לסיעוד מנסה לתת מענה לביקוש ולצורך הגדלים של מערכת הבריאות מחד גיסא, ולבוגרי תארים המבקשים להשתלב בשוק העבודה של מערך הבריאות מאידך גיסא, ומקנה לבוגרים מקצוע בעל אופק תעסוקתי וקריירה מאתגרת.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר