בית הספר טשרניחובסקי (צילום: חגי פריד)
בית הספר טשרניחובסקי (צילום: חגי פריד)

בבית הספר טשרניחובסקי יוצאים מהקופסה

במסגרת ניסוי בית ספרי החליטו בבית הספר לפתח משחק קופסה שיסייע לתלמידים בעבודת צוות ובחשיבה משותפת. המשחק הוא השלב האחרון בניסוי פה-אתיקה שנערך בטשרניחובסקי בחמש השנים האחרונות

פורסם בתאריך: 13.8.17 17:20

בית הספר הממלכתי טשרניחובסקי בחיפה מפתח בימים אלה משחק קופסה מקורי שישמש את המורים ללימוד בבית הספר. פיתוח המשחק נעשה במסגרת הניסוי פה-אתיקה המועבר בבית הספר זו השנה החמישית והאחרונה. הניסוי עוסק בטיפוח יכולת הדיבור, ההקשבה, הריכוז, החשיבה והתקשורת במקצועות הלימוד. בית הספר פנה לשחר עוז, מומחה לפיתוח משחקים וביקש את עזרתו ביצירת המשחק.

פיתוח המשחק מצטרף ליוזמות אחרות השנה בבית הספר. הראשונה נקראת גן שיח – גן לימודי מיוחד שתוכנן בחצר בית הספר ואשר משלב את ארבעה היסודות – אדמה, מים אוויר ואש; היוזמה השנייה היא כיתת פה-אתיקה שתיבנה לפי המודל הסקנדינבי שבו הקירות הם "גמישים" והחדר משתנה בהתאם לתוכנית הלימודים.

מנהל בית הספר דורון וינברג: "הניסוי שלנו, שמיועד לשפר דרכי התקשורת והחשיבה של התלמיד, יוגש למשרד החינוך כבר במהלך השנה כמוצר מוגמר לאחר חמש שנות ניסוי. השלב האחרון בניסוי, שעליו אנחנו עובדים כבר חודשיים, הוא אלמנט החקר. חשבנו לעשות זאת באמצעות פיתוח משחק קופסה שיהיה משחק למידה. התלמידים ישחקו בו תוך כדי השיעור, כאשר את נושאי המשחק ניתן להחליף ולגוון כל הזמן אך השיטה תהיה קבועה. המורה תשחק עם התלמידים בכיתה או ברחבי בית הספר בתחנות שונות, בערך כ-20 דקות בתחילת השיעור".

מהו הרעיון שעומד מאחורי המשחק?

"עבודת צוות ודיבור בין התלמידים שיחשבו ויתכננו ביחד. נוסף על המשחק נעשה גם שימוש בקבוצות ווטסאפ בפורמט שמאושר על ידי משרד החינוך לשימוש עם ילדים בבתי ספר יסודיים. הכוונה היא לפתוח קבוצות חברתיות כדי ליישם גם שם את הדיבור הערכי עם החשיבה לפני מעשה ותכנון. השימוש באפליקציה במסגרת תוכניות הניסוי נולד מתוך רצון לפתח, מעבר לשיעורים, מרכיב שיכלול גם שימוש בטלפונים ניידים ושישפיע על ההתנהגות שלהם גם שם. זה היה חסר לנו עד עכשיו".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר