תלמידי בית הספר טשרניחובסקי בשיעור פנטומימה (צילום: בית הספר הניסויי טשרניחובסקי)
תלמידי בית הספר טשרניחובסקי בשיעור פנטומימה (צילום: בית הספר הניסויי טשרניחובסקי)

ילדי כיתות א' ו-ב' בטשרניחובסקי לומדים פנטומימה

שיעורי הפנטומימה מועברים כחלק ממערכת השעות ומטרתם היא לשפר את יכולת ההקשבה והבנת האחר של התלמידים ולחזק את היכולת האמפטית שלהם

פורסם בתאריך: 11.2.18 15:27

תלמידי כיתות א' ו-ב' בבית הספר הניסויי טשרניחובסקי לומדים פנטומימה כחלק ממערכת השעות השבועית. מטרת הלימודים היא לסייע לתלמידים להיות מודעים לשפת הגוף שלהם ושל חבריהם, ובבית הספר מציינים שמודעות לשפת הגוף משפרת את יכולות ההקשבה, הריכוז, הביטוי, החשיבה והתקשורת. במקביל נעשה שימוש בפנטומימה במסגרת שיעורי אנגלית כחלק אינטגרלי מהשיעור, כאשר המורה אומרת ביטויים באנגלית והתלמידים צריכים לשחק אותם.

מנהל טשרניחובסקי דורון ויינברג: "מדובר במודל של דיבור האחד עם השני ושל התבוננות האחד בשני. יש בכך מרכיב שמלמד את הילדים את כללי שפת הגוף של הפנטומימאי ולא רק של הרטוריקן, כי גם כשילד מדבר מול קהל הוא צריך להיות מודע לשפת הגוף שלו ולמה שהוא משדר".

 

 

לדבריו של ויינברג, כשהתלמידים פוגשים כעת חברים או חברות הם כבר יודעים מה אומרות הבעות הפנים שלהם: "אם הם ידעו גם מה זה אומר לגבי הרגשתם של אותם החברים, הרווחנו משהו שיכול לעזור להם בהבנת המושג אמפתיה, כלומר לראות את האחר תרתי משמע. בעולם מחפשים עכשיו תוכניות חינוכיות שיגרמו לילדים להרים את העיניים מהמסך הדיגיטלי, ואנחנו חושבים שהתוכנית שלנו היא כזו".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר