המפגש בין תלמידי ליאו באק לתלמידים מטמרה (צילום: מתנ"ס ליאו באק)
המפגש בין תלמידי ליאו באק לתלמידים מטמרה (צילום: מתנ"ס ליאו באק)

דו קיום, גרסת חיפה וטמרה

תלמידי תיכון ממרכז החינוך ליאו באק ומבית הספר בטמרה, המשתתפים בתוכנית "מנהיגות משותפת", ויתרו על יומיים מהחופש הגדול כדי לקיים רב שיח בבעיות פוליטיות-חברתיות מהצד היהודי ומהצד הערבי

פורסם בתאריך: 20.8.17 14:15

תלמידי תיכון ממרכז החינוך ליאו באק ומבית הספר בטמרה, אשר משתתפים בתוכנית "מנהיגות משותפת", ויתרו על יומיים מחופשתם, התכנסו בעכו העתיקה וקיימו רב שיח בבעיות פוליטיות-חברתיות משני צדי התרס – היהודי והערבי.

מטרת התוכנית, הפועלת במהלך שנת הלימודים, היא ליצור קבוצות מנהיגים יהודים וערבים שיהוו דוגמה לשיתוף פעולה ולקיום משותף, ובמקביל יתרמו לקהילה שבה הם חיים. בסמינר השתתפו 24 בני נוער משני בתי הספר, ובסיומו הם הציעו להגדיל את מספר המפגשים ולהעמיק את הקשר ביניהם.

מנכ"ל ליאו באק דני פסלר: "זו פעילות משמעותית מאוד, ואני שמח שהתלמידים הסכימו לקיים אותה גם בחופש הגדול. הפעילות התקיימה בעברית ובערבית, ובחרנו לקיים אותה בעכו מכיוון שהיא בעיר מעורבת. ראש העיר טמרה סוהיל דיאב תומך בתוכנית ושותף לה ביחד עם בית הספר והמתנ"ס שלנו".

מה היו המסקנות של המשתתפים?

"שמפגשים כאלה מייצרים הזדמנות ליצירת דו קיום ולחיזוק הקשרים בין יהודים לערבים, שאפשר להתגבר על הקשיים ביחד, שחייבים להעלות את המודעות לקיומם של הקשיים בצד השני, ושחשוב להבין את האחר ולחיות בשלום ובאהבה".

עלו הצעות אופרטיביות איך משיגים את המטרות הללו?

"התלמידים ביקשו שיהיו יותר פרויקטים של בני נוער בתחום הקיום המשותף, שיהיו עוד מפגשים חווייתיים, שמערכת החינוך תתחיל בחינוך לקיום משותף כבר בגיל צעיר ושיקום בית ספר יהודי-ערבי (כיום פועל בחיפה רק מסלול דו לשוני בבית הספר אחמדיה בשכונת כבביר; ש"מ)".

יצוין כי מתנ"ס ליאו באק לקח על עצמו במהלך שנת הלימודים הקרובה לחזק את הקשר בין תלמידי שני בתי ספר המשתתפים בתוכנית ולעודד מנהיגות ויזמות חברתית בחיפה ובטמרה. בנוסף מציע המתנ"ס לבני הנוער להוביל פרויקטים משותפים ליהודים ולערבים תחת הכותרת "קיום משותף".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר