בית הספר אחמדיה (צילום: שי אילן)
בית הספר אחמדיה (צילום: שי אילן)

העירייה מתכננת להקים בית ספר דו לשוני בכבאביר

בשל הביקוש הרב למסגרת הדו לשונית איתרה העירייה שטח להקמת בית הספר, סמוך לבית הספר אחמדיה שבו פועל כיום מסלול דו לשוני. ראש מערכת החינוך בעירייה אילנה טרוק: "מקווה שבית הספר ייבנה תוך שלוש שנים"

פורסם בתאריך: 22.2.18 08:00

עיריית חיפה מתכננת לבנות בית ספר דו לשוני חדש בכבאביר, סמוך לבית הספר אחמדיה. כיום פועל באחמדיה מסלול דו לשוני צומח במבנה יביל, ובו שתי כיתות בלבד. בנוסף תבנה העירייה במתחם גם גן חובה דו לשוני שיזין את בית הספר. הודעה על כך נמסרה לעמותת יד ביד, היוזמת של הקמת המסגרות הדו לשוניות היהודיות-ערביות בעיר.

בקשת העירייה תועבר בקרוב למשרד החינוך לאישור ולתקצוב. עם קבלת האישור מקווים בעירייה לצאת לעבודה כבר בשנה הבאה ולהשלים את הבנייה תוך שנתיים. במערכת החינוך אמרו ל"כלבו – חיפה והצפון" כי ראש העיר יונה יהב פועל כדי לקדם את בניית בית הספר החדש.

 

 

ראש מערכת החינוך בעיריית חיפה אילנה טרוק: "עם כל האהבה הגדולה שלנו לבית הספר אחמדיה, שהוא המקום הנכון למסגרת הדו לשונית, אנחנו רואים שהמקום צפוף וצר ולכן חיפשנו מקום שנוכל לבנות בו בית ספר דו לשוני. בהתחלה מצאנו שטח להקים בו את גן הילדים הדו לשוני, ומאחוריו שטח נוסף לבניית בית הספר. השטח נמצא מאחורי אולם הספורט שבו ייבנה חלק אחד של בית הספר, ומצדו השני של האולם ייבנה חלק נוסף. בית הספר ישתרע על שטח של קרוב לארבעה דונם, שיספיק להכיל את כל הכיתות".

לדברי טרוק, המסגרת הדו לשונית היא מסגרת מצליחה ויש לה ביקוש רב: "גם בשכונה אוהבים אותה, ולבית הספר יש קשר טוב עם השכונה. אנחנו מקווים שתוך שלוש שנים ייבנה בכבאביר בית ספר חדש".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. חינוך דו-לשוני | OnePlace, Arabs in Israel

    […] העירייה מתכננת להקים בית ספר דו לשוני בכבאביר. בשל הביקוש הרב למסגרת הדו לשונית איתרה העירייה שטח להקמת בית הספר, סמוך לבית הספר אחמדיה שבו פועל כיום מסלול דו לשוני. ראש מערכת החינוך בעירייה אילנה טרוק: "מקווה שבית הספר ייבנה תוך שנתיים", מאת: שושן מנולה, חיפה והצפון,22.2.18 ♦ […]

  2. אם מהדו לשוני

    וואאו, בקצב של ההבטחות המפוזרות בשנת הבחירות מי יודע עוד מה יובטח לתושבי חיפה.
    מתגובתה של טרוק ניכר כי מדובר בחוסר רצינות מובנית: היום גני הדו לשוני הם בהדר, רוב האוכלוסיה מגיעה מהדר, כרמל וכרמל צרפתי. ההתמקדות בכבביר (כי שם יש ערבים) והגדרתם : אוהבי הרעיון הדו לשוני-היא די מגוחכת. את בית הספר הדו לשוני לדעתי היה צריך לבנות בהדר בסמיכות לריכוז הגנים וליצור מערכת חינוך דו לשוני במקום הטבעי יותר למערכת זו ולא לגלות את החוסר ההבנה של לדחוק את המקום למובלעת ערבית חיפאית מאופיינת ובכך להקטין את רעיון החיים המשותפים.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר