הסעת ילדים (צילום: דודו בכר)
הסעת ילדים (צילום: דודו בכר)

על ילדים עם צרכים מיוחדים נאסר לעלות על הסעה לבית הספר

הורים ל-14 ילדים מבית הספר דגניה בקרית חיים טוענים: עיריית חיפה לא מאשרת להם להצטרף להסעה לבית הספר, אף שזו עוברת ליד מקומות מגוריהם ונוסעים בה רק שלושה ילדים. במחאה הם לא שולחים את ילדיהם ללימודים

פורסם בתאריך: 6.9.17 18:50

עיריית חיפה לא מאשרת לתלמידים עם צרכים מיוחדים מבית הספר דגניה בקרית חיים להצטרף להסעה לבית הספר – כך טוענים הוריהם. ההסעה עוברת ליד מקומות מגוריהם של התלמידים, ולדברי ההורים נוסעים בה רק שלושה ילדים אך ילדיהם לא מורשים לעלות עליה.

מדובר ב-14 תלמידים, שחלקם מתגוררים סמוך למשטרת זבולון הרחוקה 4.7 ק"מ מבית הספר. לדברי ההורים, ילדיהם אינם יכולים לנסוע לבדם לבית הספר והדבר מחייב אותם להתלוות אליהם.

לפי חוזר מנכ"ל משרד החינוך בנושא ההסעות, ילדים עם צרכים מיוחדים זכאים להסעות אל בית הספר וממנו. לאחר שפניות ההורים לעירייה לא נענו החליטו כמה מהם לא לשלוח את ילדיהם היום (רביעי) לבית הספר, ומחר יצטרפו שאר התלמידים לפעילות המחאה.

אם לילד עם צרכים מיוחדים השובת מלימודים: "יש בקבוצה שלנו ילד בכיתה א', ושאר הילדים הם בכיתות ה' ו-ו'. עד השנה שעברה קיבלנו הסעה בלי שום בעיה. פתאום בשנה שעברה סירבה העירייה לאשר לנו הסעות. נלחמנו וקיבלנו. השנה המצב חוזר על עצמו, ונאמר לנו שילדים בכיתות ה' ו-ו' לא יקבלו הסעות".

קיבלתם הסבר כלשהו?

"אמרו לי שמרחק ההליכה מאזור משטרת זבולון, שם אני גרה, אל בית הספר אינו מזכה אותי בהסעות. יש לי ילד שסובל מאסתמה שלב 3 שמטופל גם בתרופות נגד אלרגיה ל-16 דברים שונים ונזקק לטיפולים ולזריקות והוא מוגדר כילד עם צרכים מיוחדים, וילד נוסף עם תעודת נכות 50 אחוז, אז למה לא מגיעה לנו הסעה? המצב דומה גם בקרב ההורים האחרים שחלקם גרים לא רחוק ממני. בית הספר נמצא במרחק רב מהמקום שבו אנחנו גרים, ליד כבישים סואנים, והילדים חייבים לעבור מעברי חצייה רבים. הילדים שלי לא עצמאיים, והדבר מחייב גם אותי ללוות אותם".

לדבריה של האם נוצר מצב אבסורדי שבו הסעה לבית הספר עוברת ליד ביתם כשהיא כמעט ריקה, אבל ילדיה לא רשאים לעלות עליה: "המיניבוס עובר לידנו, לוקח ילדה עם בעיות כמו של הילדים שלי, ולילדים שלי לא נותנים לעלות. אין כמעט ילדים בהסעה הזו, אז מה הבעיה?".

האם מספרת שהילדים שלא מורשים להשתמש בהסעה באים במשפחות קשות יום שמחייבות את שני ההורים לעבוד, אבל הדבר אינו מתאפשר שכן האמהות צריכות ללוות את ילדיהן לבית הספר ואינן יכולות להתייצב בעבודה בשעה 8:00 בבוקר.

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "הילדים שבהם מדובר אינם זכאים להסעות לפי הקריטריונים שנקבעו על ידי משרד החינוך. למרות זאת בוחנת העירייה אפשרות לשיבוצם במידת האפשר בהסעות שבהן מוסעים הילדים הזכאים להסעות על פי חוק".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "לפי חוזר מנכ"ל התלמידים אינם זכאים להקצאת תקציב להסעה לפי הקריטריונים. עם זאת, בבירור מול הרשות המקומית נמצא שהנושא ייבדק על ידם בוועדות חריגים להסעות".

עדכון (חמישי, 11:00): הבוקר החליטו ההורים ל-14 התלמידים לא לשלוח את ילדיהם לבית הספר עד שלא יקבלו מענה לבקשתם.

אחד מההורים אמר ל"כלבו – חיפה והצפון": "קשה לנו להבין את שיקולי העירייה. זה לא שהם צריכים לממן הסעה נוספת, היא כבר קיימת, ממומנת ונוסעת כמעט ריקה, אז מה הבעיה לצרף אליה עוד 14 תלמידים? למה לחכות עוד שבוע ימים?".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא מתביישים
    זו שערוריה ״עיריה״ יודעים רק לקחת מיסים

  2. ליהי שחר ברמן

    מזעזע שילד שסובל מאסטמה רמה 3 ולומד בסמיכות כל כך קרובה לחוות המילים שיתכן ועובדה זו קשורה למצבו לא מקבל הסעה. אשמח לעזור במאבקכם הצודק. אנא צרו קשר עם ארגון מגמה ירוקה [email protected]

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר