צוות מגמת הרובוטיקה של תלמידי התיכון בריאלי (צילום: בית הספר הריאלי)
צוות מגמת הרובוטיקה של תלמידי התיכון בריאלי (צילום: בית הספר הריאלי)

ילדי הגנים בריאלי יבנו רובוטים במסגרת ליגת הלגו

התוכנית של הארגון הבין לאומי פירסט תציב בפני הילדים אתגר לתכנון ולבנייה של דגם בתחום התחבורה או איכות הסביבה. הילדים יודרכו על ידי תלמידי תיכון ממגמת הרובוטיקה בבית הספר

פורסם בתאריך: 4.12.17 11:39

תלמידי גני החובה באשכול הגנים בקמפוס של בית הספר הריאלי בבית בירם יבנו רובוטים במסגרת ליגת הלגו של ארגון פירסט. הארגון הבין לאומי, מייסודו של הממציא דין קיימן, עוסק בהנחלת מדע וטכנולוגיה לצעירים, והתוכנית שהוא בנה מיועדת לילדי גנים.

הילדים בגני החובה חורש והדרים יודרכו על ידי תלמידים מסניף התיכון בבית בירם שלומדים במגמת הרובוטיקה ושמייצגים את הריאלי בתוכנית הבוגרים של פירסט בהובלת המורה עוזי רוזן.

במסגרת הפרויקט יקבלו ילדי הגנים אתגר לתכנון ולבנייה בתחומי התחבורה, האקלים ואיכות הסביבה, כשהמטרה הסופית היא בניית דגם רובוטי אשר נע ופועל באמצעות מערכת של חברת לגו. לאחר מכן ילמדו הילדים במשך שמונה שבועות במעבדת הרובוטיקה בבית בירם כיצד מוציאים אל הפועל את הדגם הנבחר תוך שימוש ברכיבים טכנולוגיים כמו חיישנים ומנועים. בנוסף ילמדו תלמידי הריאלי את ילדי הגן אין משתפים פעולה בצוות ומהם תהליכים מדעיים. בסיום התוכנית יתקיים פסטיבל אזורי בשיתוף עם הורי הילדים שבו יוצגו הדגמים.

 

 

מנהלת אשכול הגנים של הריאלי אילת איזנברגר: "אני שמחה שניתנה לנו ההזדמנות להעשיר את חוויית הלימודים בגנים באמצעות חשיפה של הילדים לטכנולוגיה בכלל ולרובוטיקה בפרט, ובכך לחבב עליהם את התחום. זוהי גם הזדמנות להרחיב את תחומי העניין שלהם ולהעמיק את הקשר בינם לבין תלמידי החטיבה העליונה של בית הספר".

הסמנכ"לית לפדגוגיה בריאלי שוש עידן: "התוכנית תפעל בשני מחזורים – פעם ילמדו ילדי גן חורש ופעם ילדי גן הדרים. בכל גן לומדים 30 תלמידים שיתפצלו לקבוצות קטנות של חמישה ילדים כל אחת, וכל קבוצה תודרך על ידי מדריך מקבוצת תלמידי התיכון".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר