ילדי בית הספר יזרעאליה עם תלמידי אולפן עציון
ילדי בית הספר יזרעאליה עם תלמידי אולפן עציון

ילדי יזרעאליה אימצו את אולפן האקדמאים עציון

הילדים מכיתות ו' בבית הספר משמשים כמדריכים של העולים החדשים, מלמדים אותם על המנהגים המקומיים, על חגים ואפילו סלנג

פורסם בתאריך: 19.11.17 18:06

תלמידי כיתות ו' מבית הספר יזרעאליה בחיפה מאמצים עולים חדשים הלומדים באולפן עציון בעיר, ובתמורה העולים מסייעים להם בלימודי האנגלית. הפעילות מתבצעת במסגרת התוכנית "בבית ביחד" של בית הספר בשילוב עם הסוכנות היהודית, כשהתלמידים משמשים כעמיתי קליטה ומלווים את העולים במהלך שהותם באולפן ושותפים לחוויות הקליטה שלהם.

במסגרת זו הגיעו בשבוע שעבר לבית הספר 80 עולים מהאולפן, ובבית הספר מציינים כי מניסיונם נמשך הקשר בין התלמידים לעולים גם מעבר לפעילות בבית הספר ומשתלב בפעילות המשפחות.

סגנית מנהלת בית הספר סיגלית עזיז אשר אחראית על התוכנית: "התלמידים המשתתפים בתוכנית לומדים בקבוצת העשרה באנגלית, והם נבחרו מכיוון שכל הפעילות מתקיימת בשפה האנגלית".

 

 

מנהלת בית הספר איריס כהן: "העולים מגיעים אלינו פעם בשבועיים למפגש שמתקיים לאחר שעות הלימודים. מדובר בקבוצת המורכבת מאקדמאים שלומדים באולפן, והתלמידים שלנו מקבלים את פניהם. אנחנו מפגישים כל עולה עם שני תלמידים. מכיוון שהפעילות מתבצעת באנגלית, גם התלמידים שלנו מרוויחים. בנוסף, העולים מגיעים מכמה מדינות והם מלמדים את התלמידים שלנו כמה מילים בשפת אמם".

מהו הייחוד בפרויקט הזה?

"הוא ייחודי בכך שגם המשפחות משני הצדדים משתתפות בו, וכך המשפחות של התלמידים מאמצות את העולים. המשפחות מזמינות את העולים לארוחות יום שישי ולחגים, ואפילו עוזרות להם במציאת עבודה. כבר עכשיו העולים מדווחים שהקליטה הופכת להיות הרבה יותר נעימה".

כיצד מצליחים ילדים לשמש כמדריכים למבוגרים?

"העולים נדהמים כי הם לומדים באופן הזה על מנהגים ועל חגים, וגם סלנג. אלה דברים שלא לומדים באולפן. הילדים שלנו מרגשים בעננים. ללמד מישהו שהוא רופא או עורך דין או בעל מקצוע אקדמי אחר זה דבר שמעצים אותם מאוד".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר