מתוך המופע "פואמה של התא - מיצב קולנוע וצליל" (צילום: שטפן וינטר)
מתוך המופע "פואמה של התא - מיצב קולנוע וצליל" (צילום: שטפן וינטר)

האוניברסיטה תקיים מופע אמנותי לפתיחת שנת הלימודים האקדמית

במופע, שנקרא "פואמה של התא - מיצב קולנוע וצליל", יוקרנו בו זמנית על מסך ענק שלושה סרטים בליווי מוזיקלי. נושאי המופע המאחדים את שלוש הדתות - היהדות, הנצרות והאסלאם. הכניסה לציבור הרחב היא חופשית

פורסם בתאריך: 16.10.17 17:49

בית הספר לאמנויות באוניברסיטת חיפה מזמין את הציבור הרחב למופע אמנותי שיתקיים השבוע ובשבוע הבא במשכן לאמנויות לציון פתיחת שנת הלימודים האקדמית. במופע, שנקרא "פואמה של התא – מיצב קולנוע וצליל" ושאותו יצר האמן הגרמני שטפן וינטר, יוקרנו בו זמנית על מסך ענק שלושה סרטים בליווי מוזיקלי. המופע, שאורכו הוא כשעה וחצי, עוסק בנושאים המאחדים את שלוש הדתות – היהדות, הנצרות והאסלאם – כמו אהבה, אקסטזה ואיחוד עם אהבה נשגבת.

השבוע יתקיים המופע בימים רביעי וחמישי בשעות 10:00, 13:00 ו-16:00 וביום שישי בשעה 10:00 והכניסה אליו היא ללא תשלום. ביום ראשון בשבוע הבא, שהוא יום פתיחת הלימודים, וביומיים שלאחריו יתקיים המיצב בליווי מוזיקלי של אמנים מחו"ל, ובהם אמן הקלרינט והסקסופון יואכים באדנהורסט, זמרת הסופרן פאני וינטר וסולנים מאנסמבל באך מקטוויג. הם יציגו מוזיקה שחוברה במיוחד לאירוע וכן יצירות קלאסיות.

 

מתוך המופע "פואמה של התא - מיצב קולנוע וצליל" (צילום: שטפן וינטר)

מתוך המופע "פואמה של התא – מיצב קולנוע וצליל" (צילום: שטפן וינטר)

 

בבית הספר מציינים שהמופע כבר הוצג בזנזיבר, בספרד ובגרמניה, ואחרי ישראל הוא מתוכנן להגיע לצרפת ולטורקיה. ראש בית הספר לאמנויות פרופ' יובל שקד: "אנחנו פותחים את שערנו לציבור כל השנה. יש כאן תערוכות, קונצרטים, כנסים והצגות, הכניסה היא בחינם ואנחנו מעוניינים שאנשים יבואו".

למה חשוב לכם לשתף את הציבור בחיי הקמפוס?

"לבית ספר לאמנויות יש תפקיד לא רק בקמפוס אלא גם בקהילה. אנחנו משתפים פעולה באופן קבוע עם בתי הספר, ותלמידים רבים מגיעים לכאן לאירועים. לדעתי אנחנו צריכים להפוך למרכז תרבות ואמנות של חיפה והצפון, ובשנים האחרונות אנחנו עומדים ביעד הזה".

לדבריו, ההתחלה היתה קשה: "כשהתחלנו לשתף את הציבור היו באוניברסיטה אנשים שהסתכלו עלינו בעין עקומה כי הגיע מעט מאוד קהל. עם הזמן העיר התקרבה אלינו עם הקמתן של השכונות החדשות בקרבת האוניברסיטה, וזה הביא אלינו קהל נוסף. מה שאנחנו עושים פה לא נעשה במרכזי התרבות והאמנות האחרים בעיר. ההפקה הזו, בהשתתפות אמנים מחו"ל, היא יקרה מאוד, ואני לא יודע מתי לאחרונה התקיים בחיפה מופע בסדר גודל כזה. אנחנו שמחים שהמפיקים שילבו אותנו בתוכנית הבין לאומית שלהם".

 

המשכן לאמנויות באוניברסיטת חיפה (צילום: דוברות אוניברסיטת חיפה)

המשכן לאמנויות באוניברסיטת חיפה (צילום: דוברות אוניברסיטת חיפה)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר