תלמידי חוגים בפעילות התנדבותית בבית אבות (צילום: בית הספר חוגים)
תלמידי חוגים בפעילות התנדבותית בבית אבות (צילום: בית הספר חוגים)

מעורבות חברתית על שם אור אלבז ז"ל

בית הספר חוגים יזם פרויקט על שמה של תלמידתו שנהרגה בתאונת דרכים במנהרות הכרמל לפני כשנה וחצי. במסגרת הפעילות מתנדבים התלמידים במקום אחד במשך כל שנות לימודיהם בבית הספר

פורסם בתאריך: 14.12.17 14:58

בית הספר התיכון חוגים בחיפה הקדיש את יום שלישי, ערב נר ראשון של חנוכה, לנושא מעורבות בקהילה ושלח את תלמידיו להתנדב במקומות שונים בעיר. לדברי מ"מ מנהלת חוגים דליה הולצמן, מדובר בתפישה חדשה שמנהיג בית הספר החל משנת לימודים זו, ובמסגרתה יוצרים התלמידים קשר עם מקומות ההתנדבות וממשיכים לפעול איתם במשך כל תקופת לימודיהם בבית הספר.

הפרויקט נקרא "מעורבות חברתית ע"ש אור אלבז" – תלמידת בית הספר שנהרגה בתאונת דרכים במנהרות הכרמל בשנת 2016. בתום יום ההתנדבות הדליק אביה של אור, יוסי אלבז, נר ראשון של חנוכה בטקס הוקרה שערך בית הספר לעשרה תלמידים מתנדבים מכיתות י"א ו-י"ב ולקבוצות המנהיגות בבית הספר, ובהם מש"צים (מדריכי של"ח צעירים), חברי מועצת התלמידים וקבוצת המיתוג של בית הספר.

במסגרת ההתנדבות קיימו תלמידי כיתות י' הפנינג חנוכה עם תלמידי כיתות ד' בבתי הספר המזינים את חוגים – ליאו בק ממלכתי, אילנות, הרצל ודוד ילין; תלמידי כיתות י"א העבירו פעילות חנוכה בבתי אבות; ותלמיד כיתות י"ב ארגנו אף הם פעילות חנוכה בבתי אבות ובבית הלוחם, שתלו שתילים בגינה הקהילתית בשכונת רמת אלון וסייעו במיון בגדים במחסניהן של עמותות העוסקות בתרומות לנזקקים.

 

יוסי אלבז, אביה של אור אלבז ז"ל, מדליק נר ראשון של חנוכה בתום הפעילות (צילום: בית הספר חוגים)

יוסי אלבז, אביה של אור אלבז ז"ל, מדליק נר ראשון של חנוכה בתום הפעילות (צילום: בית הספר חוגים)

 

 

הולצמן: "השנה, בשונה משנים קודמות, החלטנו שהמעורבות החברתית תתקיים לא רק כדי שייכתב אחר כך בתעודת הבגרות של התלמידים שהם ביצעו 180 שעות התנדבות, אלא שתהיה אמירה משמעותית ולפיה בית ספר מחנך תלמידים למעורבות חברתית ולתרומה לקהילה. מעתה סיימנו עם המבצעים ההתנדבותיים החד פעמיים, וההתקשרות עם כל הגופים שבהם התלמידים שלנו מתנדבים תהיה למשך כל שלוש שנות הלימודים בתיכון".

מדוע קראתם לפעילות על שם אור אלבז?

"חשבנו על הדרך הנכונה ביותר להנציח את זכרה בצורה שתתאים לאג'נדה של בית הספר ושתתחבר לאלבז. המילה אור מתחברת לחנוכה ולאור של נתינה, ולכן להתחיל בחנוכה את הפרויקט הקרוי על שמה היה הדבר המתבקש".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר