מרכז סימולציות (צילום: דוברות המכללה האקדמית גורדון)
מרכז סימולציות (צילום: דוברות המכללה האקדמית גורדון)

מורים במחוז חיפה ישפרו כישורים במרכזי סימולציה

המורים יתנסו במצבים שקיים בהם קונפליקט בעזרתם של שחקנים מקצועיים. הסימולציות יצולמו בווידאו ואחר כך יתקיים דיון לגביהן

פורסם בתאריך: 14.8.17 13:39

החל משנת הלימודים הקרובה יפנה משרד החינוך במחוז מנהלים ומורים למרכזי סימולציה בחיפה כדי לשפר את כישוריהם המקצועיים – כך הוחלט אתמול (ראשון) במשרד החינוך כחלק מתוכנית החומש של המשרד שנכתבת בימים אלה. המרכזים יפעלו בשפות העברית והערבית ויתמקדו במיומנויות הייחודיות לשיעורי מתמטיקה ואנגלית.

אנשי החינוך שיופנו למרכזי הסימולציה יתנסו באינטראקציות שבהן קיים קונפליקט המוכר להם מחיי היום יום, כאשר את התלמיד או את המורה שנמצאים במרכז הקונפליקט יגלמו שחקנים מקצועיים. הסימולציות יצולמו בווידאו, ובסיומן ייערך דיון שבסופו יועבר משוב.

במשרד החינוך סבורים כי סדנאות הסימולציה יקדמו את יכולותיהם של עובדי ההוראה במימד הבין אישי בתחום ההוראה, וכי ההתנסות בסימולציה מול שחקנים תקנה למורים תחושות של ביטחון ומסוגלות עצמית. יצוין שבמחוז חיפה יש שלושה מרכזי סימולציה בשלוש מכללות אקדמיות לחינוך – גורדון, שאנן ואל-קסאמי.

מנהל המחוז במשרד החינוך ד"ר סער הראל: "אנו פותחים את מרכזי הסימולציה לכל עובדי ההוראה במחוז. מכיוון שהתהליך הוא יקר מאוד, הבחירה את מי לשלוח למרכז תיעשה לפני מספר ההקצאות שנקבל ממשרד החינוך בירושלים ולפי צורכי השטח".

איך תפעל הסימולציה?

"אם יש למשל בעיה בבית ספר ואחד מהמורים טוען שהמנהל מפלה בין מורים, בסימולציה ייכנס המנהל לחדר שבו שחקן יגלם את המורה. הסיטואציה תצולם ולאחר מכן יקרינו את הסרטון לקבוצה של מנהלים, ובסיום הצפייה יתקיים דיון ביחד עם המנהל ועם השחקן. הדיון והמסקנות הם הדבר החשוב ביותר בפעילות הזו".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר