המרכז הטכנולוגי בנוה דוד (צילום: צבי רוגר)
המרכז הטכנולוגי בנוה דוד (צילום: צבי רוגר)

מרכז סימולציות תעשייתי ייפתח בבית הספר בסמ"ת

בבית הספר, שיעבור באמצע השנה למרכז הטכנולוגי בנוה דוד, ייפתח מרכז שבו יעלו התלמידים רעיונות למוצרים ויממשו אותם בעצמם במפעל ייצור קטן. אחד מהאתגרים הראשונים – כיסא גלגלים שעולה במדרגות

פורסם בתאריך: 16.8.17 13:20

בית הספר העירוני בסמ"ת יפעל בשנה הבאה כמרכז סימולציות של תעשיית ההייטק. המוסד אמור לעבור לאחר חג החנוכה ממקומו הנוכחי בשכונת הדר בחיפה למבנה המרכז הטכנולוגי בשכונת נוה דוד ולאייש שם שתיים משלוש הקומות במבנה. כמו כן מוקם עבור בית הספר מבנה נוסף במתחם.

במרכז הסימולציות יעלו התלמידים רעיונות לבניית מוצרים ומתקנים, יבנו אותם בעצמם ויבחנו אותם בבית הספר. במקביל ביקש מנהל בית הספר אבי זיגלר מכמה חברות הייטק בחיפה לאתגר את התלמידים ולהעלות בפניהם בעיות טכנולוגיות שעמן הן מתמודדות כדי שגם התלמידים והצוות ינסו לפתור אותן.

לדבריו של זיגלר, כדי ליצור את המתקנים יפתח בסמ"ת מפעל קטן בבית הספר ובו הציוד הדרוש לעבודה: "מבחינתי המעבר למרכז הטכנולוגי הוא הגשמת חלום שתאפשר לנו לעבוד כסימולטור באופן שבו מתנהלים החיים האמיתיים של מהנדס".

איך ניתן לייצר בתוך בית ספר שנועד למעשה ללמידה?

"במבנה החדש יש לנו את כל מה שאנחנו צריכים כדי ליצור מוצר משלב הרעיון ועד לבניית האבטיפוס. יהיה לנו שם מפעל קטן שבו נבנה את המוצרים ונבחן אותם כדי לראות אם הם עובדים. זה דבר אדיר שאין לו מקבילה בארץ".

זיגלר מוסיף כי התלמידים כבר העלו כמה רעיונות: "אחד מהרעיונות הוא בניית כיסא גלגלים שמסוגל לרדת ולעלות במדרגות. היום לא מייצרים מוצר כזה והנכים נעזרים במעלון או שנושאים אותם על הידיים. התלמידים יתכננו לפרטי פרטים את הכיסא וייצרו אותו. בשנה שעברה התלמידים תכננו גן משחקים ממוחשב, שבאחת מהתחנות שלו ניתן היה לראות איך כדור הארץ מסתובב סביב השמש. כעת, במקום לבנות משהו קטן מפלסטיק שמדמה את הנושא יבנו התלמידים מתקן גדול ובו כדור שמאפשר לשבת בתוכו ולחוות את הסיבוב".

איך יתנהל שיתוף הפעולה עם המרכז הטכנולוגי?

"קבענו עם מנהל המרכז שיתוף פעולה בין מעבדות המחשבים, האלקטרוניקה והחשמל שלנו למעבדות המכונות שלו. כשבונים מוצר תעשייתי חברים בצוות מהנדס מכונות, מהנדס אלקטרוניקה ומהנדס מחשבים, וגם אנחנו נשלב את שלושת התחומים הללו ונעבוד על פרויקטים משותפים".

זיגלר מציין שבשעות הבוקר תהיה הפרדה בין בית הספר למרכז הטכנולוגי, אך אחר הצהריים יתקיימו חוגים במעבדות בית הספר. לדבריו, כדי להגשים את חלומם של התלמידים להיות מהנדסים הוא הביא לבית הספר מורים שהם מהנדסים בעצמם: "צריך סביבה איכותית כדי להגשים את החלומות של התלמידים, וזה מה שיקרה בשנה הבאה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר