שר החינוך נפתלי בנט בכנס בתיאטרון חיפה (צילום: שושן מנולה)
שר החינוך נפתלי בנט בכנס בתיאטרון חיפה (צילום: שושן מנולה)

"זכות קיומנו מושתתת על המורשת שלנו"

שר החינוך נפתלי בנט שלל בכנס שהתקיים בתיאטרון העירוני בחיפה את הטענות בדבר הדתה של מערכת החינוך, אבל הדגיש את חשיבות חיזוק הזהות בכל המגזרים

פורסם בתאריך: 22.8.17 20:36

כנס היערכות לפתיחת שנת הלימודים תשע"ח נערך היום (שלישי) בתיאטרון העירוני חיפה. הכנס התקיים בהשתתפות שר החינוך נפתלי בנט, מנכ"ל המשרד שמואל אבואב, אנשי מטה המשרד וראשי רשויות מקומיות במחוז. הכנס אמנם התקיים בחיפה אבל המסרים שהושמעו בו נגעו למערכת החינוך כולה, למעט דברים שאמר מנהל המחוז ד"ר סער הראל שפתח את הכנס וסיפר על כניסתו לתפקיד ועל חזונו למחוז בשנת הלימודים הקרובה. הראל החמיא למנהלי בתי הספר שהגיעו לכנס ואמר כי הם עושים עבודת קודש.

בנט התייחס בתחילת דבריו לרחל מתוקי ז"ל שכיהנה כמנהלת המחוז הקודמת והזכיר את חסרונה: "רחל היתה אשה חזקה עם כריזמה שקטה. היא היתה ערנית לפרטים הקטנים וליוזמות הגדולות, ידעה לשלב בין הפן ההישגי לפן הערכי ואהבה מאוד את המדינה שלנו. היא חסרה לי מאוד, ואני בטוח שזה נכון לכולנו. היא המשיכה בכוחותיה האחרונים לנהל את המחוז שהיה בבת עינה, אני בטוח שהיא היתה רוצה שנמשיך במלא העוצמה".

לאחר מכן החמיא גם בנט למנהלים ואמר כי הם אבן הראשה של החינוך במדינת ישראל והאנשים החשובים במדינה שקובעים את עתידה. "אנחנו לשירותכם", אמר להם בנט.

בהמשך התייחס שר החינוך לטענות בדבר הדתה במערכת שעליה הוא מופקד. הוא שלל את הטענות ואמר: "התלמידים היהודים צריכים להכיר את המורשת הייחודית שלהם, וכך גם הדרוזים והערבים שצריכים להכיר את ההיסטוריה ואת הזהות שלהם. אנחנו צריכים ללמד מה זה שמע ישראל, מה זה סידור, מי היה יהודה המכבי, מי היה יוני נתניהו, מי היו המעפילים ומי היה בנימין זאב הרצל. התוכנית הזו היא מופלאה. אנחנו מאמינים בה ואנחנו הולכים איתה כי אנחנו עם של אלפי שנים. זכות קיומנו וייעודנו מושתתים על המורשת שלנו".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר