נשיא האוניברסיטה רון רובין, שר החקלאות אורי אריאל ורקטור האוניברסיטה גוסטבו מש (צילום: דוברות אוניברסיטת חיפה)
נשיא האוניברסיטה רון רובין, שר החקלאות אורי אריאל ורקטור האוניברסיטה גוסטבו מש (צילום: דוברות אוניברסיטת חיפה)

פקולטה לחקלאות תיפתח באוניברסיטת חיפה

הדיונים על הקמת הפקולטה בשיתוף עם משרד החקלאות נמשכים כבר כמה חודשים. הדגש בפקולטה יושם על חקלאות ימית מתוך הנחה שהים יהיה בעתיד מקור עיקרי למזון ולאנרגיה

פורסם בתאריך: 25.9.17 12:19

אוניברסיטת חיפה ומשרד החקלאות יקימו פקולטה לחקלאות בקמפוס החיפאי, בדגש על חקלאות ימית. בחודשים האחרונים מקיימים האוניברסיטה, משרד החקלאות והוועדה לתכנון ותקצוב (ות"ת) במועצה להשכלה גבוהה דיונים בנושא, מתוך הבנה שהקמת פקולטה כזאת באזור הצפון תועיל למחקר האקדמי בישראל בתחום החקלאות.

במסגרת ההכנות לפתיחת הפקולטה ביקר בשבוע שעבר שר החקלאות אורי אריאל באוניברסיטה ונפגש עם נשיאה פרופ' רון רובין, עם יו"ר הוועד המנהל מולי אדן, עם הרקטור פרופ' גוסטבו מש ועם בכירים בתחום החקלאות.

בישראל קיימת רק פקולטה אחת לחקלאות בשלוחת האוניברסיטה העברית ברחובות. באוניברסיטה מדגישים שהקמת הפקולטה בחיפה מתכתבת עם חזונו של רובין להרחיב את פעילות המוסד במסגרת רב קמפוסית בכל הצפון. יצוין שבאוניברסיטה כבר מתנהל מחקר בתחום החקלאות הימית במסגרת בית הספר למדעי הים, שנחשב למוביל בארץ בחקר הים התיכון.

השר אריאל: "משרד החקלאות הציב לעצמו כמטרה לפתח את צפון הארץ ולטפח את אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של האזור – אוניברסיטת חיפה. בהכירי את האתגרים העומדים בפנינו בישראל ובעולם כולו במונחים של מצוקת מזון ומקורות אנרגיה טבעיים, אני בטח שהאוניברסיטה תדע לתת לכך מענה ראוי בשנים הקרובות".

לדברי השר עתידה של מדינת ישראל וחלקים נרחבים מהעולם קשור בים: "מקורות המזון הבאים נמצאים שם, כמו גם מקורות האנרגיה. הקמת הפקולטה לחקלאות בחיפה תקדם את מדע הסביבה והמזון ותניע קדימה את הצפון ואת מדינת ישראל כולה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר