אוניברסיטת חיפה
אוניברסיטת חיפה

תוכנית פר"ח מתרחבת: חונכות לסטודנטים עם לקויות למידה

תוכנית פר"ח (פרויקט חונכות) באוניברסיטת חיפה תפעיל בשנת הלימודים הקרובה פרויקט חונכות שיסייע לסטודנטים עם לקויות למידה. השתתפות בפרויקט תקנה לחונכים מלגת לימודים של 5,200 שקל בשנה

פורסם בתאריך: 13.9.17 15:14

תוכנית פר"ח (פרויקט חונכות) באוניברסיטת חיפה תפעיל בשנת הלימודים הקרובה פרויקט חונכות שיסייע לסטודנטים עם לקויות למידה. באופן מסורתי חונכים הסטודנטים המשתתפים בפר"ח תלמידי בתי ספר, ומעתה הם יסייעו גם לעמיתיהם לספסל הלימודים.

השתתפות בפרויקט, המכונה "סטודנט לסטודנט לקויות למידה", תקנה לחונכים מלגת לימודים בסך של 5,200 שקל בשנה בתוספת נסיעות, וחונכים שישרתו בשנה הבאה במילואים במשך לפחות עשרה ימים יקבלו תוספת של 2,600 שקל למלגה.

לדבריה של ליז שטרן, רכזת הפרויקט בפר"ח שנמצאת בימים אלה בשלבים הראשונים של גיוס הסטודנטים החונכים, יתקבלו לתוכנית רק סטודנטים מהשנה השנייה ללימודיהם עם ממוצע ציונים של 80 ויותר: "בשנים האחרונות נוספו פרויקטים חדשים לפר"ח. הוא כבר לא רק פרויקט של חניכת תלמידים. למשל אני מרכזת כבר שנה שנייה את מרכז ההעשרה בבית הסטודנט באוניברסיטה, שהוא מעין מתנ"ס קטן עם ספריית השאלה ועם משחקים, וסטודנטים יכולים להגיע לשם עם החניכים שלהם ולהשתתף באירועים. בתוכנית 'סטודנט לסטודנט לקויות למידה' יידרשו החונכים לחנוך סטודנט לקוי למידה במשך ארבע שעות שבועיות".

איך תדעו מיהו סטודנט לקוי למידה שזכאי לקבל סיוע?

"קיבלתי על עצמי את הפרויקט רק לפני ימים אחדים, ואפגש בקרוב עם אשת הקשר שלי באוניברסיטה שתסייע לנו באיתור סטודנטים עם לקויות. לאחר מכן נתאם את המפגשים בין החונכים לנחנכים".

האם שיעורי החניכה יעלו כסף לסטודנטים עם הלקויות?

"העניין עדיין לא נקבע. אולי יהיה תשלום סמלי".

לדבריה של שטרן, הרעיון מאחורי התוכנית הוא לסייע לסטודנטים עם לקויות למידה על ידי סטודנטים מאותו החוג או מחוג דומה: "אנחנו רוצים שלסטודנטים החונכים יהיו ציונים גבוהים. הם אמנם לא בסטטוס של מורה פרטי, אבל הם צריכים לסייע למי שזקוק לכך ולהביא תוצאות".

שטרן מציינת שהפעילות תתבצע בספריית האוניברסיטה באזורים מבודדים, ומי שמעוניין לקחת חלק כחונך מוזמן לפנות אליה בדוא"ל [email protected]

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר