בית הספר אלמותנבי
בית הספר אלמותנבי

קיום משותף, גרסת בית הספר אלמותנבי

בבית הספר אלמותנבי יתחיל בקרוב לפעול מיזם שבמסגרתו סטודנטים יהודים ילמדו את התלמידים עברית, ויסתייעו בהם ללימודי ערבית. המטרה: לקדם דו שיח וחשיפה הדדית

פורסם בתאריך: 24.9.17 10:35

בית הספר אלמותנבי יתחיל בקרוב בהפעלת מיזם שנועד לתרום לגישור על הפערים בין יהודים לערבים. במסגרת המיזם יגיעו לבית הספר 20 סטודנטים מאוניברסיטת חיפה ללמד עברית, ובמקביל יעמיד בית הספר לטובת הסטודנטים מורה לערבית.

המיזם נקרא שאג"י (שבט אחים גם יחד), והוא נוסד בהשראת נאום השבטים של הנשיא ריבלין בשנה שעברה במרכז הבינתחומי בהרצליה. מטרתו של המיזם היא לקדם יצירת שיח פתוח וסובלני באמצעות לימוד והפרכת סטיגמות ודעות קדומות, והיחשפות לאוכלוסיות שונות בחברה.

מנהל בית הספר רעאף עמרי: "למרות שאנו חיים בעיר מעורבת אנחנו מזהים שהחשיפה של התלמידים שלנו לשפה העברית אינה מספיקה ושליטתם בשפה היא לא ברמה הנאותה. רמת החשיפה שלהם לעברית והאינטראקציה היומיומית שלהם עם דוברי עברית ברמת שפת אם אינה שונה מהחשיפה של תלמידים ביישובים ערביים אחרים, וזה לא מספיק. לדעתי, רמת השליטה בעברית של כל תלמידי התיכון במגזר הערבי בארץ היא מתחת למצופה".

במסגרת התוכנית יגיעו הסטודנטים לאלמותנבי לשעתיים בשבוע במשך 25 שבועות ויסייעו לתלמידי כיתות י' ו-י"א. עמרי: "כל סטודנט יעבוד עם תלמיד או שניים כדי שתהיה אינטראקציה אמיתית. אנחנו מצפים שהקשר האישי יגרום ללימוד הדדי של שתי השפות".

למרות שהמשימה הראשית היא עזרה במקצוע העברית, אשר נלמד באלמותנבי כחלק מתוכנית הלימודים, יאפשר בית הספר לסטודנטים לסייע לתלמידים גם במקצועות נוספים, אך בעברית בלבד. לגבי שיעורי הערבית לסטודנטים מסביר עמרי: "נקצה מורה שתלמד את הסטודנטים ערבית, וגם התלמיד שנעזר בסטודנט בלימוד עברית יסייע לו ללמוד ערבית, לפתור תרגילים ולהכין שיעורי בית".

בימים אלה מגייס אלמותנבי את התלמידים שמוכנים להשתתף בתוכנית, אשר תצא לדרך עם תחילת שנת הלימודים האקדמית בחודש הבא. מפגש היכרות של הסטודנטים עם התלמידים יתקיים כבר לאחר החגים, והמפגשים עצמם יתקיימו בתום יום הלימודים.

עמרי: "בתוכנית הזו יש הרבה מעבר לחשיפה לשפה, יש פה גם חשיפה לתרבות. תוך כדי השיעור יכירו הסטודנט והתלמיד זה את זה וילמדו האחד על התרבות של השני. יש אצלנו תלמידים שזו תהיה עבורם הפעם הראשונה שבה הם ינהלו שיחה אמיתית עם מישהו ששפת אמו היא עברית, ואני מתאר לעצמי שיהיו גם סטודנטים שינהלו לראשונה שיחה קרובה עם מישהו ששפת אמו היא ערבית וייחשפו לתרבותו".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. OnePlace, Arabs in Israel » חינוך: נתונים ותוכניות. עדכונים

    […] קיום משותף, גרסת בית הספר אלמותנבי. בבית הספר אלמותנבי [בחיפה] יתחיל בקרוב לפעול מיזם שבמסגרתו סטודנטים יהודים ילמדו את התלמידים עברית, ויסתייעו בהם ללימודי ערבית. המטרה: לקדם דו שיח וחשיפה הדדית, מאת: שושן מנולה, כלבו חיפה והצפון, 24.9.17 ♦ […]

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר