האודיטוריום בריאלי אחוזה (צילום: דוברות בית הספר הריאלי)
האודיטוריום במרכז היכל אליהו בסניף אחוזה של בית הספר הריאלי (צילום: דוברות בית הספר הריאלי)

סניף אחוזה של הריאלי ייפתח לפעילות קהילתית

הקומה הרביעית במבנה החדש, שנתרם לבית הספר על ידי עמותת היכל אליהו, ישמש להרצאות ולאירועים פרטיים. מחוץ לשעות הלימודים ניתן יהיה להשתמש גם בכיתות הלימוד ובאודיטוריום שבמבנה

פורסם בתאריך: 7.8.17 19:11

בית הספר הריאלי באחוזה יפתח את שעריו לציבור הרחב לקיום פעילויות קהילתיות מיד לאחר פתיחת שנת הלימודים. לאחרונה הושלמה בנייתו של מבנה חדש בן ארבע קומות שנתרם לבית הספר על ידי העמותה החיפאית היכל אליהו והוא נושא את שם העמותה. במבנה יש גן ילדים, כיתות לימוד, מעבדה, אודיטוריום ומרכז שיופעל ביחד עם בית מורשה – מרכז חינוכי המופעל על ידי עמותה ירושלמית הפועל לעיצוב זהות ישראלית-יהודית.

הפעילויות במקום יכללו בין השאר הרצאות, אירועים פרטיים כמו בר מצווה ובת מצווה ותפילות בשבתות ובחגים. מכיוון שיש במקום ארון קודש הוא יכול לשמש גם כבית כנסת. יצוין כי הכניסה לקומה הרביעית של המבנה, שם יתרכזו הפעילויות, תתאפשר גם באמצעות גשר המחבר את בית הספר לרחוב ד'ישראלי, כך שהבאים לא יצטרכו לעבר דרך בית הספר.

מנכ"ל הריאלי ד"ר יוסי בן דב: "אנחנו מחכים לציבור החיפאי שיגיע למקום וייקח חלק בפעילות. המרכז אמנם יפעל בקומה הרביעית, אבל בשעות שבהן אין פעילות בבית הספר תהיה אפשרות להשתמש גם בכיתות הלימוד ובאודיטוריום".

הסמנכ"לית לפדגוגיה בריאלי שוש עידן: "במרכז לתרבות יהודית-ישראלית יש חלל גדול שהוא אולם רב תכליתי ויש בו מקום לקיום מגוון אירועים. המהות העיקרית של המרכז היא קיום פעילויות תרבותיות שיש מאחוריהן אלמנט של לימוד. הבסיס הוא של למידה משותפת. אנחנו נפתח שם בית מדרש לצדק חברתי שיוזמנו אליו חילונים ודתיים. אנחנו רוצים שהמקום הזה יהיה מקום פלורליסטי שיוכלו לבוא אליו אנשים מכל מהזרמים. אנחנו רוצים לקיים דיאלוג על בסיס של לימוד. כל מי שמעוניין לקיים אצלנו פעילות או להשתתף בפעילות שלנו מוזמן לפנות אלינו. שותפות חיפה-בוסטון כבר ביקשה לקיים במקום אירוע שולחנות עגולים בנושא סליחות לקראת ראש השנה. אפשר גם להעביר שם הרצאות, ומישהי כבר ביקשה להעביר במרכז הרצאה בנושא ספרו של הרמח"ל 'מסילת ישרים'. היא מבקשת לארגן קבוצה שתבוא ללמוד שם פעמיים בחודש באופן קבוע".

לדבריה של עידן, המרכז ייזום הרצאות בנושאי הורים וילדים, וגיל ההתבגרות: "אני מניחה שבאופן טבעי יגיעו להרצאות כאלו הורים צעירים, אבל יהיו גם נושאים שיעניינו קבוצות אחרות. נשתדל לשמור על מגוון שיתאים לתחומי עניין רבים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. חילוני וחופשי

    זהות ישראלית-יהודית או יהודית-יהודית?
    הדתה! זה שם המשחק וזו גם הסיבה שנפתלי בנט הסכים שהריאלי יהיה פרטי.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר