פרופ' עליזה שנהר (צילום: יובל טבול)
פרופ' עליזה שנהר (צילום: יובל טבול)

שנהר התפטרה מתפקיד רקטורית מכללת עמק יזרעאל

בערב חג סוכות הודיעה פרופ' עליזה שנהר במפתיע על התפטרותה, שבועיים וחצי בלבד לפני פתיחת שנת הלימודים האקדמאית ביום ראשון. לדבריה, התפטרותה נבעה ממיצוי התפקיד

פורסם בתאריך: 16.10.17 13:44

רקטורית המכללה האקדמית עמק יזרעאל פרופ' עליזה שנהר הודיעה במפתיע על התפטרותה מתפקידה. שנהר כיהנה במשך 15 שנה כנשיאת המכללה ועוד כארבע שנים בתפקיד הרקטור. את מכתב ההתפטרות שלה מסרה שנהר בערב חג סוכות, שבועיים וחצי בלבד לפני פתיחת שנת הלימודים האקדמאית ביום ראשון.

לדבריה של שנהר, התפטרותה נבעה ממיצוי התפקיד ואינה קשורה לדוח הפנימי שבדק את התנהלות הבכירים במכללה בנושא הקופה הקטנה ולא לתובענה שהוגשה נגדה לבית הדין למשמעת של עובדי המדינה על ידי נציבות שירות המדינה באפריל 2016 – הליך שעדיין מתנהל. בתובענה נטען כי בעת ששימשה כנשיאת המכללה אישרה שנהר לראש החוג לכלכלה שכר החורג מהכללים הנהוגים בלא היתר לכך. שנהר טענה שלבית הדין למשמעת אין סמכות בחוק לדון בתובענות משמעתיות נגד עובדי גופים נתמכים, אך בית הדין דחה את טענתה. שנהר והמכללה עתרו לבג"ץ בעניין, וזה פסק בחודש יולי כי הוא אינו האינסטנציה לקבלת הערעור על החלטת בית הדין למשמעת והפנה את שנהר ואת המכללה לבית המשפט המחוזי כדי לערער על הדחייה.

שנהר: "בדצמבר ימלאו 20 שנה לעבודתי במכללה שאותה בניתי. כשהתחלתי בתפקיד למדו במכללה 250 סטודנטים בשני חוגים, והיום לומדים בה 5,000 סטודנטים לתואר ראשון ולתואר שני".

לאור זאת, הצעד שלך, זמן קצר לפני פתיחת שנת הלימודים, הוא מפתיע מאוד. זה לא עלול לפגוע בסטודנטים?

"בפירוש לא. סיימתי להכין את שנת הלימודים תשע"ח. אני גם לא פורשת מחר אלא נשארת בתפקיד עד חודש ינואר. הודעתי על פרישתי שלושה חודשים מראש כמתבקש".

האם פרישתך קשורה לדוח הפנימי של המכללה בנושא שימוש של בכירים בקופה הקטנה ולוועדה שבודקת את נושא חריגת השכר לבכיר?

"אני מעדיפה לא להתייחס לזה. אני מסיימת כי הגעתי למיצוי מוחלט של התפקיד. אני מדברת על פרישתי עם חברי הסגל זה שלושה חודשים, ועכשיו הודעתי באופן רשמי כדי שהמכללה תוכל להתארגן".

במכללה יש הטוענים כי את קשורה למכתב שהופץ המשמיץ את הנשיא פרופ' יצחק הרפז. מהי תגובתך לטענה?

"אכן היה מכתב שהשמיץ את הנשיא, ואני מצרה על כך מאוד. זה מעשה מגונה ומתועב, וכמובן שלא עמדתי מאחוריו. במכתב הזה היו הרבה אי דיוקים והוא נועד לפגוע בנשיא שאין שום סיבה לפגוע בו. הנשיא התחיל בתפקידו וצריך לתת לו את האפשרות להצליח".

מהמכללה האקדמית עמק יזרעאל נמסר בתגובה: "הרקטורית פרופ' שנהר בחרה לפרוש מתפקידה בערב חג סוכות. אנו מכבדים החלטה זו ומודים לה על שנים רבות של עשייה".

 

המכללה האקדמית עמק יזרעאל (צילום: תומר נויברג, ג'יני)

המכללה האקדמית עמק יזרעאל (צילום: תומר נויברג, ג'יני)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר