תלמידי ליאו באק במרכז הרפואי בני ציון (צילום: בית הספר ליאו באק)
תלמידי ליאו באק במרכז הרפואי בני ציון (צילום: בית הספר ליאו באק)

תלמידי ליאו באק הממלכתי מלמדים ילדים מאושפזים

במסגרת פרויקט של בית הספר יוצאים תלמידים אחת לשבועיים לבתי החולים בני ציון ורמב"ם ומלמדים ילדים מאושפזים על אדריכלות

פורסם בתאריך: 6.11.17 15:12

תלמידי בית הספר הממלכתי ליאו באק בחיפה משתתפים בפרויקט שבמסגרתו הם מאמצים את הילדים החולים המאושפזים במרכזים הרפואיים רמב"ם ובני ציון. כחלק מהפרויקט הם מבקרים פעם בשבועיים בבתי החולים, נפגשים עם הילדים המאושפזים ומלמדים אותם על אדריכלות – נושא הלימוד הייחודי של בית הספר. תוכנית הלימודים נבנתה יחד עם צוות החינוך האחראי על הלימודים בבתי החולים, והלימודים נערכים בכיתות הלימוד של המרכזים הרפואיים או באופן פרטני בחדרי האשפוז.

מנהלת ליאו באק שרית ממן: "חלק מהפעילות מתבצעת באופן פרטני ליד המיטות מכיוון שיש ילדים מאושפזים שקשה להם לצאת מהחדר. לשיעור בבני ציון הבאנו מרשמלו קטנים וקיסמים, ואיתם עבדנו. בחרנו דווקא במרשמלו כי החומר הזה מתקשה במגע עם האוויר אחרי כמה ימים והופך להיות כמו אבן, וזה נותן אפקט של בנייה. הילדים החולים קיבלו הסבר על מה בונים ואיך, והשתתפו בפעילות הבנייה שמבחינתם היתה פעילות כיף, ונוסף על כך הם קיבלו גם מרשמלו במתנה".

 

התלמידים בבית החולים (צילום: בית הספר ליאו באק)

התלמידים במרכז הרפואי בני ציון (צילום: בית הספר ליאו באק)

 

 

הפעילות הזו, אומרת ממן, מאתגרת את התלמידים ומזמנת להם גם מפגשים מרגשים: "במסגרת הפעילות בבני ציון נפגשה הקבוצה שלנו עם ילד מאושפז שלא היה מוכן לתקשר עם אף אחד ושכב בשקט בחדרו. התלמידים והמורה הצליחו לשכנע אותו להשתתף בפעילות שהמורה בנתה ביחד עם אחד מהתלמידים. הילד שמח ושיתף פעולה. בסוף הפעילות אמו הודתה לצוות שלנו בהתרגשות. אירוע כזה מלמד את הילדים שלא תמיד הכל מגיע בקלות ושלפעמים צריך להתמודד עם אתגרים".

לבני ציון, מספרת ממן, הגיעה קבוצה של עשרה תלמידים בלבד – חברי ועדת האדריכלים הצעירים של בית הספר – בגלל מגבלות גודל הכיתה בבית החולים אך לרמב"ם יוצאת תמיד כיתה שלמה כי המרחב שם גדול יותר: "בכל פעם אנחנו מוציאים כיתה אחרת משכבות ד'-ו'".

איך מגיבים תלמידי בית הספר לפרויקט?

"כשם חוזרים לבית הספר הם לא מפסיקים לדבר על שיתוף הפעולה ועל למידת העמיתים. גם הפידבק מההורים הוא עצום. כל התלמידים שמשתתפים בפעילות מקבלים מאיתנו תעודת הערכה, והביקוש להשתתף בתוכנית הוא גדול – כולם רוצים לצאת לבתי החולים, ואנחנו צריכים לבחור בכל פעם כיתה אחרת".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר