משתתפי התחרות המדעית-טכנולוגית HAIFATEENTECH
משתתפי התחרות המדעית-טכנולוגית HAIFATEENTECH

60 בני נוער מהעולם יתחרו על מלגת לימודים בטכניון

הצעירים ישתתפו בתחרות היזמות המדעית-טכנולוגית הבין לאומית HAIFATEENTECH שתתקיים ביום שלישי במרכז הטכנולוגי בנוה דוד. התחרות נערכת לזכרה של סג"מ שירה צור, שקרן על שמה סייעה לבני הנוער לכסות את ההוצאות

פורסם בתאריך: 16.12.17 07:55

עשרות בני נוער מהארץ ומחו"ל ישתתפו בתחרות היזמות המדעית-טכנולוגית HAIFATEENTECH שתתקיים ביום שלישי במרכז הטכנולוגי בשכונת נוה דוד בחיפה. יוזמת האירוע היא ליאורה קליש, והתחרות מוקדשת לזכרה של סג"מ שירה צור שנרצחה בפיגוע הדריסה בארמון הנציב בירושלים לפני שנה. קרן על שמה של צור סייעה לבני הנוער לכסות את דמי ההוצאות הנלוות לתחרות.

לארגון התחרות שותפים גם הטכניון, עיריית חיפה, אוניברסיטת חיפה והחברות אינטל, IBM, פיליפס ורפא"ל. 11 צוותים מעורבים של בני נוער מהארץ ומחו"ל יתחרו ביניהם על פיתוח מיזם חדשני ופורץ דרך בתחום אורח החיים הבריא. חברי הצוות שיזכו במקום הראשון יקבלו מלגת לימודים בטכניון כפרס. במקביל הקימו מארגני התחרות חממה וירטואלית באינטרנט במטרה להקים קהילת יזמים בין לאומית, שבמסגרתה יקבלו בני הנוער ליווי, ייעוץ וסיוע כדי לפתח את המיזמים שהם הציגו בתחרות.

המתחרים מחו"ל שכבר הגיעו לארץ ישהו כאן עשרה ימים, ששלושה מהם יוקדשו לתחרות. אתמול (חמישי) בערב נפגשה כל הקבוצה עם נשיא המדינה ראובן ריבלין להדלקה משותפת של נר שלישי של חנוכה. במסגרת הביקור בארץ סיירו חברי הקבוצה בחברות הייטק מובילות וקיימו פעילויות בחברות אינטל וברפא"ל. נשיא הכבוד של התחרות פרופ' אברהם הרשקו, חתן פרס נובל לכימיה לשנת 2004, נפגש עם כל המשתתפים ואיחל להם בהצלחה בתחרות.

 

 

לדבריה של קליש, הנערים התחברו מהר מאוד: "היה מדהים לראות את זה. זו קבוצה איכותית מאוד".

איך בכלל עלה הרעיון?

"כשעבדתי במרכז לחינוך מדעי בגבעת אולגה נחשפתי לראשונה לתחרות של יזמים צעירים. חשבתי שכדאי לעשות דבר דומה אבל בקנה מידה בין לאומי. העליתי את הרעיון בפני ראש העיר יונה יהב והצעתי שחיפה תארח את התחרות, והוא התלהב ונרתם לסייע".

איך הגעתם לבני הנוער?

"לבני הנוער מחו"ל הגענו דרך הגוף טכניון בין לאומי שעובד עם בתי ספר בחו"ל, והסתייענו בקשרים אישיים. קבענו שהתחרות תהיה לבני נוער בגילאי 16–18, ומכיוון שזו התחרות הראשונה הסתפקנו ב-60 מתחרים בלבד. מערכת החינוך העירונית עזרה לנו בגיוס התלמידים מבתי הספר התיכון בעיר. אנחנו מקווים מאוד שהפעילות הזו תצליח ושבשנה הבאה נשתף גם בני נוער ממקומות אחרים בארץ".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר