ציר מוריה. מה השתנה מאז ועד היום?
ציר מוריה. מה השתנה מאז ועד היום?

אומרים שהיה פה שמח

בזמן שכולם עוסקים בעתידו הלא ידוע של ציר מוריה, אנחנו שבנו אל העבר המפואר שלו - אל מקומות כמו רסיטל, פיקסלה, אמדאוס, מוסי, פונזי ומיידלרס - שבו ציר מוריה היה ממלכת הבילויים של הצפון. פרצופה של הנוסטלגיה

פורסם בתאריך: 22.9.17 09:00

בימים שבהם מקומות בילוי על ציר מוריה נסגרים לאחר חודשי פעילות ספורים ורק החזקים שורדים, קשה שלא להסתכל בערגה אל העבר, על התקופה שבה לציר לא היו מתחרים, שבה מחוץ לכל בר ומסעדה היה משתרך תור ארוך של בליינים נלהבים ושבה מקומות הבילוי החזיקו מעמד בגאווה במשך שנים ארוכות. שבנו אל מקומות הבילוי המיתולוגיים על הציר ובדקנו מה השתנה מאז ועד היום. הכתבה עלינו, הגעגועים עליכם.

רסיטל

באלו שנים פעל המקום? 1996-1983
מה היה הייחוד שלו? בית הקפה-מסעדה של שמוליק וגיא אביטל היה למעשה סוג של ביסטרו וקונדיטוריה, ובהמשך נפתח לו סניף בצומת דניה. המקום היה אבן שואבת לכל החיפאים שעמדו בתור כדי לטעום מהעוגות, והם עדיין מתגעגעים גם יותר מ־20 שנה לאחר סגירתו.
אלו אושיות בילו בו? כל הסלבריטאים של אותם הימים ובראשם גד זאבי.
מה נמצא שם היום? הבראון

 

 

אנטריקוט

באלו שנים פעל המקום? 1992-1988
מה היה הייחוד שלו? המסעדה בבעלותו של דרור מרשלקוביץ היתה העתק כמעט מדויק של מסעדה עם שם דומה בפריז, ולא היה לה תפריט. המסעדה התמחתה בסטייקים – אנטרקוט או פילה – לצד צ’יפס או תפוח אדמה. המקום הכי טוב בעולם לקרניבורים.
אלו אושיות בילו בו? שחקני כדורגל וכדורסל והרבה גרופיות.
מה נמצא שם היום? בורקס בכר העגלה

 

 

פיקסלה

באלו שנים פעל המקום? 1993-1989
מה היה הייחוד שלו? הפאב שנפתח על ידי מוסי דן ומאוחר יותר נמכר לדרור אוסלנד ז”ל היה הבר הראשון בציר מוריה. זה היה פאב קטן ואינטימי, ללא מסכים מפוארים או שפים, עם אוכל פשוט וטעים (את הרוסטביף שלו קשה לשכוח), אלכוהול כמו שאלכוהול צריך להיות ואווירה ביתית.
אלו אושיות בילו בו? דני ליטני, שגיב מקל, שופטים וכרמליסטים.
מה נמצא שם היום? גרג קיטשן

 

 

אמדאוס

באלו שנים פעל המקום? 2002-1991
מה היה הייחוד שלו? המסעדה של יוסי טוכנר הביא את בשורת הקולינריה הגבוהה לכרמל. המסעדה האכילה כ־700 אנשים ביום והציעה להם מנות ענקיות, מרק בצל עם מעטפת של בצק וקנקנים של מיץ טבעי גרוס.
אלו אושיות בילו בו? שלמה ארצי, עמרם מצנע וציפי רום.
מה נמצא שם היום? הדיוק

 

 

המרקייה

באלו שנים פעל המקום? 2000-1990
מה היה הייחוד שלו? זה המקום הראשון בכרמל שהיה כולו על טהרת המרקים. את המרקייה פתח דורי גילפז ובהמשך רכש אותו יוסי טוכנר. מספרים שזה היה המקום היחיד שפעל במשך כל מלחמת המפרץ ולא נסגר אפילו ליום אחד.
אלו אושיות בילו בו? שלמה ארצי ודיוויד ברוזה.
מה נמצא שם היום? הקניבר

 

 

ריזלינג

באלו שנים פעל המקום? 2000-1992
מה היה הייחוד שלו? הפאב בבעלותם של דורי גילפז ושייקה ענבר היה המקום הטרנדי ביותר של התקופה. המקום היה בנוי כולו מעץ, ובכניסה הוצב בר קטן שבו קנו המבלים את המשקה הראשון. הפאב אירח הופעות סטנד אפ, ובין השאר הופיעו בו ישראל קטורזה, אדיר מילר וגם סוזי וצוגה. בימי שלישי הופיעה במקום באופן קבוע שרית חדד.
אלו אושיות בילו בו? הכדורגלנים חיים רביבו ועופר שטרית.
מה נמצא שם היום? דרגסטור

 

 

קפה ביאליק

באלו שנים פעל המקום? 2000-1993
מה היה הייחוד שלו? בית הקפה של יוסי טוכנר נקרא על שם המשורר הלאומי, והרעיון היה לפתוח מקום שבו מדברים על שירה, על פרוזה ועל אקטואליה. ציטוטי שירים של ביאליק נכתבו על הקירות ועל התפריטים.
אלו אושיות בילו בו? שלמה ארצי , ואנשי הבוהמה החיפאים.
מה נמצא שם היום? חנות עתיקות

 

 

מוסי

באלו שנים פעל המקום? 2000-1993
מה היה הייחוד שלו? האלכוהול והאוכל בפאב של מוסי דן היו זולים – הקופיקס של פעם, אם תרצו – והיה מלא לגמרי בכל יום. הלקוחות הקבועים אפילו היו רושמים אצלו בפנקס.
אלו אושיות בילו בו? רובי שפירא, רן בן שמעון, עופר טלקר.
מה נמצא שם היום? הסטלה

 

 

קפה נטו

באלו שנים פעל המקום? 2014-1994
מה היה הייחוד שלו? את בית הקפה הקטן פתחו נעמה וגל אלטשולר שהגיעו לחיפה מירושלים. המקום האינטימי, שהתפרסם בזכות מתפרת מניה הסמוכה, התמחה בקפה משובח והציע גם סנדוויצ’ים ומרקים בניחוח איטלקי.
אלו אושיות בילו בו? עמרם מצנע, אלי גוטמן ושחקני הפועל חיפה, אנשי תקשורת, ואפילו בנימין נתניהו הבליח שם פעם אחת.
מה נמצא שם היום? הבניין נמצא בהליכי תמ”א 38

 

 

קפה תות

באלו שנים פעל המקום? 2016-1997
מה היה הייחוד שלו? התות בבעלותם של פטריסיו סייג ואריק שמואלי היה בית קפה שקיבץ אצלו את כל החיפאים למרות שלא היה חלק מרשת כלשהי. עד מהרה הוא הפך למוסד בציר מוריה, ובימים שבהם עוד לא היו פייסבוק ו־ווטסאפ הוא היה המקום להיפגש בו.
אלו אושיות בילו בו? אריק שרון, משה כחלון, דודו טופז, הדס מורנו ואילנית לוי (שאפילו מלצרה בו).
מה נמצא שם היום? ברברוסה כרמל (נסגר לאחרונה)

 

 

פונזי

באלו שנים פעל המקום? 2004-1998
מה היה הייחוד שלו? הפונזי בבעלותם של תמיר זרנקין ויהודה קדרון היה אחד מהברים הראשונים בציר, ועוד יותר מכך – הראשון שהציע אוכל של פאבים לפני שהפאבים ידעו שיש דבר כזה. המקום דגל בשירות אישי והשרה תחושת חמימות וביתיות בכל לקוח.
אלו אושיות בילו בו? כל שחקני הכדורסל של מכבי והפועל חיפה.
מה נמצא שם היום? ששון הבר

 

 

מיידלרס

באלו שנים פעל המקום? 2014-1998
מה היה הייחוד שלו? המיידלרס של איתן מיידלר היה פאב סקסי, תוסס ומלא אנרגיה שקם בתקופה שלפני הרשתות החברתיות. מיידלר מספר שכבר לפני עשר שנים הוא קיבל הצעות מראש העיר יונה יהב לרדת לעיר התחתית, אך הוא האמין בציר מוריה.
אלו אושיות בילו בו? הזמרים פבלו רוזנברג ואילנית
מה נמצא שם היום? הבאר כרמל

 

 

קפה 29

באלו שנים פעל המקום? 2009-1999
מה היה הייחוד שלו? הפאב שבבעלותם של דורי גילפז (כיום איש עסקים בגאורגיה) ואור שחף (כיום מנכ”ל החברה הכלכלית חיפה) היה הבר המודרני ביותר בציר, ובכל יום מימות השבוע היה משתרך מחוצה לו תור ארוך של בליינים בכל הגילאים. הרצפה היתה עשויה מחצץ והמוזיקה היתה צעירה ועדכנית.
אלו אושיות בילו בו? מורן אטיאס, שחקני מכבי חיפה ועמרם מצנע.
מה נמצא שם היום? גרעיני עפולה

 

 

הפי בר קפה

באלו שנים פעל המקום? 2010-2000
מה היה הייחוד שלו? הפאב של דורי גילפז ויאיר פאר היה אחד מהמקומות החמים בעיר להופעות חיות, בעיקר מהז’אנר המזרחי, והופיעו בו אייל גולן, שמעון בוסקילה, ישי לוי, משה פרץ, סטלוס ואורן חן ושלומי סרנגה.
אלו אושיות בילו בו? הכוכבים שהופיעו במקום גם נהגו לפקוד אותו, וכדורגלנים כמובן.
מה נמצא שם היום? חנות חיות

 

 

ספורט קפה

באלו שנים פעל המקום? 2004-2000
מה היה הייחוד של המקום? בית הקפה של מיקי יפרח וג’ובאני רוסו – השם החם בכדורגל הישראלי בכלל והחיפאי בפרט – היה מלא מיום פתיחתו ועד למועד סגירתו. חברת דיאדורה נתנה לו חסות והוא הפך למוקד עלייה לרגל לכל אלה שבאו לראות, להיראות ולצפות במשדרי ספורט שהוקרנו על מסכי ענק.
אלו אושיות בילו במקום באופן קבוע? הכדורגלנים דודו אוואט, גוראן מילנקו, ניר דוידוביץ’ (וחברתו, ולימים אשתו, אביטל) וננאד פראליה (חברו הטוב של רוסו עוד מקרואטיה), המאמן אלי גוטמן, והדוגמניות אילנית לוי, רנא רסלאן ומאיה פישל (כיום אשתו של רוסו).
מה נמצא שם היום? הביר גארדן

 

 

ג’קו מאכלי ים

באלו שנים פעל המקום? 2011-2003
מה היה הייחוד שלו? המסעדה בבעלותם של אפי אללוף ואחותו אילנה אוסטרייך היתה סניף של הרשת המצליחה שמקורה בעיר התחתית (המסעדה עדיין פעילה בשוק התורכי). זו היתה מסעדת הדגים הראשונה בכרמל, שלהפתעת הסועדים הציעה את המנות באותם המחירים כמו בעיר התחתית. השוס היה ערבים קבועים של מוזיקה ים תיכונית ויוונית.
אלו אושיות בילו בו? גברי בנאי, משה אבגי, אושרי כהן, ששון גבאי, גיא פלג וגל גבריאלי.
מה נמצא שם היום? הבניין נמצא בהליכי תמ”א 38

 

 

טאטאמי

באלו שנים פעל המקום? 2009-2003
מה היה הייחוד שלו? מסעדת טאטאמי היתה מסעדה יפנית. הכל התחיל כשאייל אלקסלסי וחבריו ללימודי המשפטים ליאור בנימין ומאור פורת טעמו אוכל יפני בתל אביב. הם נדלקו על הרעיון להקים מסעדה יפנית בחיפה, וכך נולדה הטאטאמי שהפכה ללהיט. הקהל, שעד אז הכיר רק סושי, נחשף לאוכל ולחוויה יפניים. אלקסלסי, בנימין ופורת טסו ליפן כדי להביא כלים ומטעמים, והשף אורן גולדווסר שהה חודש וחצי ביפן לפני פתיחת המסעדה כדי לקבל השראה רוחנית. במסעדה היה מסוע שעליו “נסעו” הצלחות, והסועדים הורידו ממנו את המנות שהם רצו.
אלו אושיות בילו בו? כוכבי הפסטיגלים לדורותיהם וצביקה פיק.
מה נמצא שם היום? ששון הבר באחוזה

 

 

חיפושית בקפה

באלו שנים פעל המקום? 2007-2003
מה היה הייחוד שלו? את חיפושית בקפה פתח מושיקו בן חמו לאחר שעזב את ניהול קפה גרג. הוא ושותפו השקיעו ממיטב כספם במקום ויצרו אווירה טובה לצד מוזיקה איכותית. בימי שישי נערך במקום מפגש של בעלי חיפושיות, וסמוך למקום עמדו 20-15 רכבי אספנות שהעוברים והשבים נעצו בהם עיניים.
אלו אושיות בילו בו? שחקני הפועל חיפה, ליאור סושרד ומאור בוזגלו.
מה נמצא שם היום? חנות נעליים

 

 

לוינסקי

באלו שנים פעל המקום? 2012-2004
מה היה הייחוד שלו? הלוינסקי של איציק אזולאי היה פיק אפ בר עם אווירה חמה, נעימה, מכבדת, פשוטה ובגובה העיניים, ועם מוזיקה מצוינת. אנשים היו באים, יושבים על הבר ומתמנגלים.
אלו אושיות בילו בו? כדורגלנים משתי הקבוצות החיפאיות.
מה נמצא שם היום? BBB (נסגר לאחרונה)

 

 

* מחר, בפרק השלישי של ציר הזמן: גם לבליינים ולבעלי העסקים בציר מוריה יש מה לומר על המצב

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר