אנשים טובים באמצע הדרך: דירתה של נופר דרעי שופצה

סיפור מצוקתה הקשה של נופר דרעי, שפורסם ב"כלבו - חיפה והצפון" לפני שלושה חודשים, הוביל להתגייסותם של קבלנים וספקים לעזרתה. כעת יש לה ולאחיה החולים דירה משופצת, ובעיקר חיים חדשים

פורסם בתאריך: 21.2.18 15:54

שינויים גדולים חלו לאחרונה בחייה של נופר דרעי, חיילת משוחררת, שלפני שלושה חודשים חשפה בריאיון ל"כלבו – חיפה והצפון" את המצוקה הגדולה שבה היא שרויה.

כשהיתה דרעי בת 9 היא איבדה את אביה שנפטר ממחלת הסרטן, ואמה הלכה לעולמה לפני שלוש שנים, גם היא לאחר מאבק בסרטן. אחותה בת ה-30 ואחיה בן ה-24 סובלים מסכיזופרניה. בזמן שירותה הצבאי התגוררה דרעי בדירה של האגודה למען החייל, ובתום השירות היא ביקשה לחזור לבית הוריה שבה מתגוררים אחותה ואחיה. אך כשנכנסה דרעי לדירה היא נדהמה מהעזובה ומההזנחה. "האסלה שבורה, אין חלונות, הקירות מתקלפים והמקרר במצב קטסטרופלי. אי אפשר אפילו לנקות אותו", סיפרה אז דרעי.

לאחר פרסום הריאיון, נרתמה לימור בל, תושבת חיפה, לסייע לדרעי בשיפוץ הדירה, ופנתה בבקשת עזרה לקבלנים ולספקים שונים. "קראתי את הכתבה וכאב לי מאוד", מספרת בל, "בחו"ל חברות גדולות מפרישות שני אחוזים מרווחיהן לטובת נזקקים. בארץ זה לא נהוג, אבל בכל זאת יש כאן הרבה אנשים אמידים וחשוב להעיר את המודעות שלהם כי הם יכולים לעזור ולתרום. אני מכירה כמה אנשים כאלה, ולכן פניתי אליהם".

ראשית פנתה בל לבעלים של קבוצת שתית שלום שטרית שדאג לאנשי ניקיון שניקו את הדירה, לצבעים שצבעו את הקירות המתקלפים ולנגרים שהרכיבו מטבח חדש. "חברת שתית תורמת מפעם לפעם לקהילה", אמר שטרית, "אנחנו משתדלים לא רק לקבל אלא גם לתת. אני מקווה שגורמים נוספים ירימו את הכפפה ויעזרו למי שידו אינה משגת".

"בניתי את המטבח כמו שאני עושה לכל לקוח, לא חסכנו בשום דבר", אמר הנגר איאד מואסי, לאחר שסיים את עבודתו, "אנחנו עוזרים גם למגזר הערבי וגם למגזר היהודי כי כל אדם הוא אדם".

 

הנגר איאד מואסי מטעמו של שלום שטרית מתקין את המטבח. "לא חסכנו בשום דבר" (צילום: נופר דרעי)

הנגר איאד מואסי מטעמו של שלום שטרית מתקין את המטבח. "לא חסכנו בשום דבר" (צילום: נופר דרעי)

 

לבקשת של בל תרמה חברת סמגל מטבחים מקרר חדש לדירה, ובשלב הבא היא פנתה לעופר איתני, הבעלים של החברות ביתילי וכרמל, מסרה לו רשימה של פרטי ריהוט, וזה דאג לספק לדרעי רהיטים חדשים במקום הריהוט הישן והמפורק, ובהם מיטה זוגית, מיטה וחצי, שתי שידות עם מראה, פינת אוכל עם שולחן ושישה כסאות, וסלון פינתי עם שני שולחנות צד. איתני: "האג'נדה של החברה היא עזרה בריהוט הבית. נחשפתי לסיפור הקשה, וכשקיבלנו את הפנייה היה לי ברור שנירתם לעזרה. פעילויות חברתיות מהסוג הזה הן ב-DNA שלנו".

"כמובילים של ביתילי אנחנו שמחים מאוד לתת שירות של הובלות והרכבות כעזרה לזולת לכל מי שזקוק לעזרה", הוסיף מרכיב הרהיטים דודו שוקרון.

 

ריהוט חדש שנתרם על ידי חברת ביתילי. המנכ"ל עופר איתני: "פעילויות חברתיות הן ב-DNA שלנו" (צילום: אלה אהרונוב)

ריהוט חדש שנתרם על ידי חברת ביתילי. המנכ"ל עופר איתני: "פעילויות חברתיות הן ב-DNA שלנו" (צילום: אלה אהרונוב)

 

שרון יצחק, הבעלים של הסניף של חברת Kloss בצ'ק פוסט, תרם לדירה שני ארונות קיר חדשים שהורכבו אתמול (שלישי). "לבי עם צעירים שנמצאים במקומות כאלה וסובלים מקושי וממצוקה", אומר יצחק, "לכן אני מוצא לנכון לעזור ולתרום במידת האפשר. אשתי גדלה בפנימיות, ולכן היא מאמצת חיילים בודדים ומארחת אותם בביתנו. כשנחשפתי לסיפורה הקשה של נופר, המצוקה הזאת חזרה אלי. הייתי אצלה בבית והזדעזעתי. קשה לי מאוד לראות צעירים שסובלים, וראיתי לנכון לעזור לה כי הסיפור שלה תפס את לבי".

 

התקנת הארונות בדירה. הבעלים של סניף Kloss בצ'ק פוסט שרון יצחק: "הסיפור שלה תפס את לבי" (צילום: נופר דרעי)

התקנת הארונות בדירה. הבעלים של סניף Kloss בצ'ק פוסט שרון יצחק: "הסיפור שלה תפס את לבי" (צילום: נופר דרעי)

 

חידוש הדירה הגיע כמעט לסיומו, וכעת נותר לשפץ רק את חדר האמבטיה. למרות שנמצאו תורמים לשירותים חדשים ולריצוף חדש, עדיין לא נמצא אינסטלטור שיסכים לבצע את העבודה.

 

 

לאחר שחרורה שקלה דרעי להישאר בשירות קבע, אך מכיוון שלא נמצאו תקנים היא התחילה לעבוד בעבודה מועדפת במאפייה ובמקביל היא עובדת כספרית בשעות הערב. בשנת הלימודים האקדמית הבאה היא מתכננת להתחיל לימודי תקשורת. את אחותה ואת אחיה מבקרת מדי פעם עובדת סוציאלית, וגם הובטח לה שסטודנטית תגיע לסייע להם. דרעי עדיין מקווה ששירותי הרווחה יעזרו להם יותר.

"אני חסרת מילים ולא יודעת מה להגיד על כל העזרה והתמיכה שקיבלתי מאנשים שבכלל לא מכירים אותי", אומרת דרעי, "הם לא מתארים לעצמם כמה צבע הם הכניסו לחיי ולחיים של אחותי ואחי. מרגש אותי עד דמעות לראות את הבית במצב כזה. תודה לכל מי שעזר ותמך, זה לא מובן מאליו. אני ממש מודה לכולם".

 

דרעי בביתה המשופץ. "אני חסרת מילים על כל העזרה שקיבלתי מאנשים שבכלל לא מכירים אותי" (צילום: אלה אהרונוב)

דרעי בביתה המשופץ. "אני חסרת מילים על כל העזרה שקיבלתי מאנשים שבכלל לא מכירים אותי" (צילום: אלה אהרונוב)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אנמ ובעלי עומדים להזרק לרחוב ממש בקרוב ואין איש שיכול לעזור לנו0529553623

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר