"המשחק האחרון". הכל נמצא בראש של השחקן
"המשחק האחרון". הכל נמצא בראש של השחקן

המשחק שיגרום לכם להתלהב מהפחד

טל וסליסקי, כרמל שצ'ופק ועידו וקסלר יצרו את "המשחק האחרון" - חדר הבריחה שגורם לשחקנים להאמין שהם נמצאים באמת בתוך הסיפור

פורסם בתאריך: 27.6.17 17:29

שעת חצות. אתם מוצאים את עצמכם כחוקרים פרטיים בדירה נטושה. העירייה לא מצליחה למכור את הדירה מאז מקרה רצח אכזרי שאירע בה לפני 40 שנה. תיק החקירה נפתח מחדש ועליכם לגלות מיהו הרוצח. לרוע המזל יש בעיה בתאורה, ולכם יש 60 דקות בלבד לפתור את התעלומה ולהבין למה לעזאזל הדלת נפתחת ונסגרת מעצמה. רק שיתוף פעולה וחשיבה מחוץ לקופסה יסייעו לכם. וגם אומץ.

ברוכים הבאים אל "המשחק האחרון" – המשחק שיגרום לכם להתלהב מהפחד. אל חדר הבריחה הזה, ברחוב יוחנן הסנדלר 8 בחיפה (מול הסינמול), הגעתי עם שני חברים פחדנים כמעט כמוני (לא מעשה חכם) ועם חבר אחד אמיץ וחזק (מזל). ארבעתנו יצאנו מאזור הנוחות שלנו ומצאנו את עצמנו בתוך סרט אימה. בלי פופקורן, אבל עם הרבה צרחות (בעיקר שלי). המתח התחיל כבר בכניסה. מסדרון ארוך וצר שגרם לי לתהות למה עשיתי את זה לעצמי. המוזיקה, האווירה, התפאורה, האורות הקלושים ועוד אפקטים שלא אספר פה כדי לא להרוס לכם את ההפתעה – כל אלה הפכו את החדר הזה למשהו שאסור לכם לפספס.

כשסיימנו את המשחק ופתרנו את התעלומה, עם גוף רועד אבל גם עם חיוך רחב, הרגשתי שאני חייבת לשתף אתכם בחוויה ולספר לכם על האנשים מאחורי חדר הבריחה הזה.

 

חדר הבריחה. מערכת חכמה שכוללת עשרות אפקטים המשלבים תנועה, אור וסאונד

חדר הבריחה. מערכת חכמה שכוללת עשרות אפקטים המשלבים תנועה, אור וסאונד

 

אז מי אתם?

"טל וסליסקי, מנהל אתר מכירות; כרמל שצ'ופק, מתכנת בחברת הייטק וממייסדי רשת חדרי הבריחה אסקייפצ'לנג'; ועידו וקסלר, סטודנט להנדסת חשמל בטכניון".

איך נחשפתם לעולם חדרי הבריחה?

"אמנם נחשפנו לכך בתקופות שונות, אבל ההשפעה האמיתית היתה לפני כחצי שנה כאשר שלושתנו שיחקנו בכמה חדרים בזמן טיול בארצות הברית, ובהם חדר אימה שהדליק אותנו. זה היה החדר הראשון שעשינו שממש הצדיק את ההגדרה 'חדר בריחה'. היה כל כך מפחיד שם שפשוט רצינו לברוח כמה שיותר מהר. אבל בניגוד לרוב חדרי האימה שהיינו בהם לא היו שם הבהלות או סוג של jump scares אלא האימה נוצרה מאווירת הסיפור. הכל היה בראש שלנו וזה היה יותר מפחיד מכל מה שחווינו. ידענו שאנחנו חייבים להקים חדר בעוצמה כזאת בארץ".

מה מיוחד בחדר שלכם?

"הדבר הראשון הוא סוג הפחד, כי בעצם הכל נמצא בראש של השחקן והוא חווה סיטואציה אמיתית של סרט אימה. הדבר השני הוא העלילה. עבדנו המון כדי לבנות את התסריט המושלם והתייעצנו עם הרבה חברים מתחומים שונים כמו פסיכולוגיה, קולנוע ועיצוב כדי ליצור תחושה אמיתית של פחד. הדבר השלישי שמייחד את החדר הוא האלקטרוניקה והאפקטים. בזכות שילוב הידע שלנו בתחומי האלקטרוניקה, הבנייה והתכנות הצלחנו לבנות מערכת חכמה שמסונכרנת בכל הבית ושכוללת עשרות אפקטים אשר משלבים תנועה, אור וסאונד ופשוט גורמת לשחקנים להאמין שהם חלק מהסיפור".

כמה זמן לקח לכם לבנות את החדר החל מהרעיון ועד היישום בפועל?

"עבדנו על התסריט בין חודש לחודש וחצי, והבנייה עצמה ארכה כשלושה חודשים".

טיפים לשחקנים?

"תתמסרו לסיפור ותחשבו מחוץ לקופסה".

 

טל וסליסקי, כרמל שצ'ופק ועידו וקסלר. "תתמסרו לסיפור"

טל וסליסקי, כרמל שצ'ופק ועידו וקסלר. "תתמסרו לסיפור"

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר