דורון סיון. "זו בעצם הפעם הראשונה שיש מוצר שחושב כמו האקר"
דורון סיון. "זו בעצם הפעם הראשונה שיש מוצר שחושב כמו האקר"

חברת הסטארטאפ שמעסיקה רק עובדים חיפאים וקרייתים

דורון סיון, המנכ"ל של חברת הסטארטאפ CROUNUS SYBER שמחקה התנהגות של האקרים, מצהיר כי למרות שמשקיעים רבים מסרבים להשקיע בחיפה אין לו כוונה להעתיק את המשרדים מהעיר. לסיבה לכך קוראים לוקאל פטריוטיות

פורסם בתאריך: 8.8.17 09:16

דורון סיון הוא המנכ"ל של חברת CROUNUS SYBER – חברת סטארטאפ שמוצריה מחקים התנהגות של האקרים ומציעים פתרונות להתגוננות מפניהם. החברה, שמשרדיה שוכנים בצ'ק פוסט, קיימת שלוש שנים, וכל עובדיה הם חוקרי אבטחת מידע. סיוון (55) עוסק כבר שנים רבות בתחום אבטחת מידע, וברזומה שלו 15 ספרים שכתב ואשר קשורים לנושאי המחשוב והסייבר. לחברה שלו יש לקוחות בכל רחבי העולם, ואם אתם תוהים מדוע היא יושבת דווקא כאן, בחיפה, הסיבה המרכזית לכך היא לוקאל פטריוטיות.

סיון, איך הגעת לתחום הסייבר?

"למדתי פיזיקה, ובגלל שיש לי אופי של חוקר היה לי חשוב ללמוד מערכות בצורה מעמיקה. בהמשך הבנתי איך אפשר לחדור אל כל המערכות הקריטיות. אספתי הרבה חומר טכני, והרצון הזה ללמוד אבטחת מידע הוביל אותי לפתוח במשך השנים חברות בתחום שהתמקדו באבטחת מידע ובהתגוננות מפני פריצות של האקרים".

במה שונה CROUNUS SYBER מהחברות הקודמות?

"החברה הנוכחית היא מקצועית מאוד ויש לנו שני פטנטים ייחודיים. קיבלנו פרס למצוינות ממשרד המדען האירופי, זכינו בתחרות הבינלאומית RSA – התחרות היוקרתית ביותר בתחום הסייבר שנערכת פעם בשנה בסן פרנסיסקו, וגם הוכתרנו כאחת מ-20 החברות המבטיחות בתחום הסייבר בשנת 2017".

איזו פריצה דרך אתם מתכוונים להביא לעולם ההייטק?

"אחד מהמוצרים שלנו, שנקרא Cybot, הוא כבר פורץ דרך. זו בעצם הפעם הראשונה שיש מוצר שחושב כמו האקר, והוא נועד להגן על מערכות פיננסיות ורפואיות גדולות. על רקע מתקפת הסייבר על בתי החולים בבריטניה, המוצר שלנו נותן מענה לחששות שמערכות המחשבים בבתי חולים יכולות להיפרץ ושעלול להיגנב מידע. המוצר נותן מענה גם לרגולציה שמחייבת ארגונים רבים להשגיח על עצמם 24/7".

התחלתם להפיץ את זה בישראל?

"בוודאי, יש לנו לקוחות בישראל ובאירופה".

מדוע בחרת למקם את החברה דווקא בחיפה? הרי רוב חברות הסטארטאפ נמצאות בתל אביב.

"נכון, כמעט כל החברות באמת ממוקמות בתל אביב, וכך גם כמעט כל המשקיעים, אבל אצלי בחברה כל העובדים הם חיפאים וקרייתים. היה טוב אם היו הופכים את חיפה למרכז של חברות הייטק קטנות – דבר שלא קיים. מת"ם הוא מרכז די זקן באופי שלו, ואין כאן מתחם לסטארטאפים. ובכל זאת, בחרתי למקם את משרדי החברה בחיפה כי אני חיפאי ויש פה אוכלוסייה טובה מאוד. וחוץ מזה, רוב הלקוחות שלנו הם בכלל באירופה – באנגליה ובגרמניה".

אם כך, המיקום הוא לא חשוב.

"יש בזה משהו, אבל עדיין יש חיסרון במיקום של סטארטאפים בחיפה, כי מבחינת המשקיעים אתה נמצא מחוץ לתחום שלהם. כבר היו משקיעים שאמרו לי שהם לא ישקיעו בחברה בחיפה אלא רק בתל אביב. גם מבחינת העובדים יש בעיה של הגירה שלילית, כי צעירים רבים עוברים למרכז וזה מקשה על איתור וקליטה של עובדים. גם אין הרבה לקוחות בצפון שאפשר לעבוד איתם, כמו למשל בתי חולים ואקדמיות, אז אנחנו חורשים את כביש החוף".

איפה אתה רואה את החברה עוד כמה שנים?

"אני רואה את החברה כחברה גלובלית, עם סניפים באירופה ובארצות הברית, שתעסיק מאות עובדים".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר