קומיקס חיפה. הבעלים ג'ון סמית: "אני מזמין את החוברות מאספנים בארצות הברית באמצעות האינטרנט" (צילום: ג'ון סמית)
קומיקס חיפה. הבעלים ג'ון סמית: "אני מזמין את החוברות מאספנים בארצות הברית באמצעות האינטרנט" (צילום: ג'ון סמית)

בהשראת "המפץ הגדול": חנות קומיקס לאספנים

ברחוב הרצל בהדר נפתחה החנות קומיקס חיפה שמציעה לחובבי הז'אנר חוברות קומיקס משנות ה-80 וה-90 ודמויות של כוכבי העל. הבעלים ג'ון סמית: "המטרה שלי היא לאחד את כל הגיקים של הצפון"

פורסם בתאריך: 21.2.18 12:00

אם אתם מעריצי קומיקס מושבעים ומחפשים עלילונים (כן, כך נקראים קומיקס בעברית) שאהבתם בילדותכם, אתם כבר לא צריכים לכתת רגליים למקומות רחוקים. קומיקס חיפה – חנות חדשה שנפתחה לפני שבועיים ברחוב הרצל 39 בשכונת הדר – מציעה לכם חוברות קומיקס משנות ה-80 וה-90, רובן באנגלית ומקצתן בעברית וברוסית.

ג'ון סמית, הבעלים של החנות, עבר לחיפה מאילת לפני שלוש וחצי שנים, ובמקביל לעבודתו בחנות חיות הוא מפתח את העסק החדש, ולדבריו זוהי חנות הקומיקס הראשונה בצפון.

כיצד נולד הרעיון לפתוח חנות קומיקס?

"לפני שנה צפיתי בסדרה 'המפץ הגדול' שהדמויות בה הן חובבי קומיקס מושבעים, ונזכרתי בחלום ילדות שלי – לפתוח חנות קומיקס. בשנות ה-90 אספתי חוברות קומיקס, בעיקר של אקסמן ו-וולברין. באותן השנים היה קשה מאוד למצוא קומיקס בארץ. היתה פה קהילה קטנה של חובבי קומיקס, וחיפשנו חוברות דרך החברים, מפה לאוזן".

איך השגת את הקומיקס שממלאים את החנות?

"אני מזמין את החוברות מאספנים בארצות הברית באמצעות האינטרנט. אני יוצר איתם קשר וקונה את מה שיש להם בכפולות. לקח לי חצי שנה לצבור את המלאי שיש לי היום. כמו כן אני מציע גם דמויות מקומיקס ומזמין אותן מהרבה מדינות בעולם".

 

חוברות בקומיקס חיפה. עולם שלם עם שפה ייחודית (צילום: ג'ון סמית)

חוברות בקומיקס חיפה. עולם שלם עם שפה ייחודית (צילום: ג'ון סמית)

 

 

נתקלת בקשיים לפני הפתיחה?

"בהתחלה רציתי לפתוח חנות גדולה, אבל הסתבר שזה כרוך בהוצאות יקרות מאוד אז פתחתי חנות קטנה. כל מי שדיברתי איתו וסיפרתי לו על הרעיון התלהב מאוד".

ויש לקוחות?

"כשפתחתי את החנות אנשים נכנסו אליה בהלם ושאלו אותי אם זה אמיתי. רוב הקליינטים הם בגילאים 25-20 אבל יש גם תלמידי תיכון ואנשים בני 40. הלקוחות אומרים לי שהקומיקס שהם מצאו כאן מזכירים להם את תקופת הילדות. המחירים נעים בין 20 שקל ל-25 שקל לחוברת, ואני משתדל שהמחירים יהיו נגישים, בעיקר לחבר'ה הצעירים".

מהם הקומיקס הכי ישנים בחנות?

"סופרמן וספיידרמן משנות ה-80, אבל צריכים להגיע גם קומיקס ישנים יותר משנות ה-70".

מהו הקומיקס האהוב עליך?

"הרפתקאות דוקטור הו".

כיצד אתה מתכוון לפתח את העסק?

"המטרה שלי היא לאחד את כל הגיקים של הצפון. אני רוצה שהדור הצעיר יכיר את הקומיקס של שנות ה-90 כי הם מעניינים בהרבה מהמוצרים שמופצים בשנים האחרונות. אני רוצה שהחנות תהווה עבורם מקום מפגש שבו הם יוכלו להכיר האחד את השני וללכת ביחד לצפות בסרטים בבתי הקולנוע. לאוהבי הקומיקס אין כיום מקום מפגש, הם יושבים בבית ולא מכירים זה את זה. המטרה היא שלא יישבו בבית. השבוע למשל הגיע אלי תיכוניסט כדי להראות את האוסף שלו. אנשים צריכים להבין שקומיקס הוא חלק מתרבות, זה עולם שלם עם שפה ייחודית. אני מתכוון להביא לחנות עוד קומיקס של הוצאות ישראליות ושל יוצרים חיפאים, בהמשך אביא גם מנגות (קומיקס יפניים; א"א), דמויות של מנגות וקומיקס לגילאים מבוגרים יותר שבהם יש תכנים אלימים. יש קבוצת פייסבוק שנקראית 'קומיקס חיפה' ושבה אני מעדכן לגבי דברים חדשים, ויש עוד פרויקטים שאני רוצה להתחיל".

ציפית להתלהבות כזאת?

"לא. זה היה יותר מלהיב ממה שציפיתי. אנשים שמחו שהחנות נפתחה. בשלב זה אני עדיין לא יכול לחיות מזה, אבל נכון לעכשיו החנות מכסה את ההוצאות שלי. בהמשך אני מקווה להימצא כאן מהבוקר עד הלילה, כך שהחנות תתפתח כפי שאני רוצה".

 

קומיקס חיפה. בקרוב גם חוברות של יוצרים חיפאים (צילום: ג'ון סמית)

קומיקס חיפה. בקרוב גם חוברות של יוצרים חיפאים (צילום: ג'ון סמית)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר