נינה מזרחי. "מונית היא מרחב אינטימי מאוד"

מונינה – מונית לנשים ולנערות בלבד

לנינה מזרחי נמאס מהטרדות מיניות במוניות, אז אחרי 20 שנה בהסעת בני נוער בסיכון היא רכשה מונית, קראה לה מונינה וכעת היא מתמקדת בהסעת נשים ונערות. ועל הדרך היא רוצה להגשים חלום ולהקים תחנת מוניות של נהגות בלבד

פורסם בתאריך: 14.8.17 11:21

טרנד חדש הולך ומתפתח בשוק המוניות, ומי שמובילה אותו היא נינה מזרחי (49), נהגת מונית חיפאית, שלפני כחצי שנה עזבה את עבודתה בהסעת בני נוער בסיכון – תחום שבו היא עבדה במשך יותר מ-20 שנה – עברה להתמקד בהסעה של נשים ונערות בלבד וקראה למונית שלה מונינה. ועל הדרך היא שוקדת על הגשמת החלום שלה – להקים תחנת מוניות של נהגות בלבד.

מזרחי, איך הכל התחיל?

"הרעיון התחיל מנהגת בשם אורה לוי מאשקלון. היא יזמה הקמה של קואופרטיב של נשים שבמסגרתו נשים יהיו גם בעלות של תחנות וגם נהגות. מונינה היא למעשה מרחב בטוח לנשים ולנערות. לפני כחצי שנה נפגשנו כמה חברות, ובפגישה עלה הנושא של הטרדות מיניות במוניות. אמרתי לעצמי 'אוקיי, אני הולכת לקנות מונית ולתת שירות שהוא בעצם מרחב בטוח לנשים ולנערות'. אז עזבתי את העבודה הקודמת שלי עם נוער בסיכון, קניתי מונית וקראתי לה מונינה".

זה בא לקדם אג'נדה פמיניסטית?

"זה בהחלט בא מתוך תפישה פמיניסטית שלפיה מרחבים ציבוריים צריכים להיות בטוחים לכולם".

את פעילה בארגוני נשים?

"כמובן, אני פעילה בארגון אשה לאשה, במקלטים לנשים נפגעות אלימות ובמרכזי סיוע לנפגעות אונס".

 

נינה מזרחי. "זה בא מתוך תפישה פמיניסטית שלפיה מרחבים ציבוריים צריכים להיות בטוחים לכולם"

נינה מזרחי. "זה בא מתוך תפישה פמיניסטית שלפיה מרחבים ציבוריים צריכים להיות בטוחים לכולם"

 

הטרדות מיניות במוניות הן תופעה נפוצה?

"יש המון הטרדות מיניות במוניות כאשר רוב המוטרדות הן נשים ונערות, אבל יש גם לא מעט גברים שמוטרדים. גם כשלא מדובר בהטרדות גרידא יש כל מיני דיבורים שגורמים לחוסר נעימות. מונית היא מרחב אינטימי מאוד, מקום שבו בדרך כלל החלונות סגורים ויש מוזיקה, והאינטימיות הזאת יכולה להתפרש בכל מיני צורות. התופעה בהחלט קיימת, אבל זה לא אומר שכל נהגי המוניות הם מטרידים".

יש ביקוש למונית עם נהגת? הרי שוק המוניות הוא פרוץ חופשי ויש תחרות גדולה.

"התחרות היא קשה מאוד, אבל אין אשה שעולה למונית ולא אומרת שזה רעיון מדהים. תחשבי על הורים – רובם מעדיפים שהבנות שלהן ייסעו עם נהגת. חשוב שהורים ונשים יידעו על השירות הזה ושעוד ועוד נשים יצטרפו אלי ונקים ביחד תחנת מוניות של נשים בחיפה".

מחשבות לעתיד?

"המטרה המרכזית היא להקים תחנת מוניות של נשים בחיפה, והשאיפה היא להתרחב לכל הארץ. בינתיים אמור לקום פיילוט בתל אביב תחת השם 'מוניתה'".

 

מונינה. השלב הבא - תחנת מוניות עם נהגות בלבד

מונינה. השלב הבא – תחנת מוניות עם נהגות בלבד

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

12 תגובות
  1. אזרח

    רעיון נחמד אבל הקמה של תחנת מוניות עם נהגות בלבד זה לא חוקי , מדובר האפלייה על רקע מין והיא אסורה על פי חוק (כזה החוק כובד לשני הכיוונים , כפי שלא ניתן לעשות תחנת מוניות שמצהירה כי בה יעבדו רק גברים… רק שאז הכתבה היתה כותבת על הדרה ודעות קדומות)
    אך בהחלט ניתן לעשות תחנת מוניות ושהלקוח יבקש נהגת/נהג/לא משנה.
    רוצים לצמצם הטרדות במוניות אני מציע לחייב את כל המוניות לשים מצלמה המצלמת גם את תוך הרכב ולחייב שמירת הקלטה חודש במערכת סגורה וקבועה, כך במידה ומישהי תתלונן יהיה תיעוד , הנהגים יזהרו יותר ואותה מערכת גם תגן על הנהגים מגניבה, שוד, אלימות או טענות שווא… אם כולם ידעו שהם מצולמים ההתנהגות תהיה הולמת יותר.

  2. מלי אלון לוי

    נסעתי עם נינה מספר פעמים.נהגת מעולה, נעימה ונינוחה..והמכונית שלה. …….אחלה….לא מספיק??

  3. גלית

    נינה מקסימה. הסיעה את הבנות שלי והייתי רגועה כאילו חברה הקפיצה אותן. מומלצת בחום.

  4. אילן

    לא נכון ולא במקום !
    זאת הכפשה על חשבון פרנסה
    כמה מקרים אתם מקירים שנהגים התרידו מינית? הרי נהג המונית חשוף לתלונות יותר מכל אזרח אחר !!!
    שאני לוקח נערות במיוחד בימי שישי לפנות בוקר
    אני מסיע אותן עד פתח הבית הן לא שמות לב שאני ממתין עד שהן נכנסות הביתה
    רוצה להיתפרנס שיהיה לך בהצלחה לא על חשבון ליכלוך על נהגי המוניות
    אני לא ממליץ על נהגת זאת

  5. א.ב.

    למה לכלוך, מר אילן?? את הבת שלי הטריד פיזית, לא רק מילולית, נהג מונית, כשהיא היתה בכתה ד' !!!! ואף אחד לא ביקש המלצה ממך…

  6. ירדנה בלומנפלד

    בתור אישה אני אומרת שזה לא נכון ותקין אנחנו מתחייבים מצבים שהם ניגוד גמור למצב, אני רוצה לראות שהיתה מונית שמסיעה רק גברים!!! איך היינו עומדות על שתי רגליים ולא מרפות אז למה לעשות דבר שלנו לא היה טוב לצד השני ?!

  7. החשדן.

    יש נהגות גם לסביות שמסוגלות להטריד בנות. אנו נמצאים בדור של סדום ועמורה. כיום טבעי להיות חשדן לגבי כולם. יחי מלך המשיח מורנו ורבנו ועטרת ראשנו רוני טקסי שליט"א והשאר חרטא. אחד ומיוחד והכי אמין ומקצועי.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר