קובי פרנקו. קפיצה קדימה להצלחה
קובי פרנקו. קפיצה קדימה להצלחה

קובי פרנקו – הבנקאי שהפך למנטור

אחרי 26 שנים כבנקאי בתפקידים בכירים הרגיש קובי פרנקו תחושת מיצוי. בהשראתו של אביו, שהיה אגדה בחיל הים, הוא ביצע שינוי כיוון והפך למנטור מבוקש. ויש לו שאיפה לגבי דור העתיד של המנטורים

פורסם בתאריך: 15.11.17 08:54

קובי פרנקו הוא נצר למשפחה ששורשיה נטועים עמוק בחיל הים. אביו בנימין היה ממקימי החיל, פיקד על גוררת חיל הים הראשונה, הדריך והכשיר דורות של חיילים, קצינים ומפקדים, ועל פועלו זכה בפרס נשיא המדינה. אולי מכאן ינק בנו את המשיכה להפוך למאמן ולמנטור אחרי 26 שנים שבהן שימש כבנקאי בכיר ושבסיומן ויתר על תפקיד נחשק של מנהל שיווק קמעונאי ארצי. כיום, לאחר שהפך ליועץ ארגוני עסקי, למנטור ולמרצה ביותר מ-30 קורסים שונים שבהם הוא מאמן מנהלים בכירים, הוא ממש לא מצטער על הקריירה שהותיר מאחור.

מה היתה הנקודה שבה החלטת לעזוב את הבנקאות ולעבור לתחום האימון?

"הייתי בנקאי במשך כמעט שלושה עשורים כי אהבתי מאוד לתת שירות ללקוחות ולהקשיב לצרכים שלהם. במהלך עבודתי עברתי הרבה מאוד הכשרות, ונושא השיווק הבנקאי קרץ לי. התקדמתי וניהלתי את מחלקת ההשקעות בבנק יהב, ומוניתי למנהל שיווק קמעונאי ארצי. בעבודה שלי נחשפתי לנושא של הדרכת מנהלים בתחום השיווק והמכירות, וזו היתה נקודת המפנה שבה הבנתי שאני רוצה לעסוק בתחום הייעוץ. במסגרת העבודה הבנקאית מצאתי את עצמי לא אחת מרצה למנהלי דרגי הביניים ולמנהלי סניפים ויחידות ומוביל אותם גם ברמה האישית וגם ברמה הארגונית. הבנתי שאני נמשך לזה, ואחרי 26 שנים הרגשתי שמיציתי. הלכתי ללמוד ייעוץ ואימון ארגוני, אבל המנטור שלי שהוביל אותי לכל זה היה אבא שלי ז"ל".

אביך דמות ידועה ומוערכת בחיל הים.

"הוא אגדה בחיל הים. הוא היה מנחה מקצועי בתחום הגוררות של חיל הים בכלל ושל בסיס חיפה בפרט. הוא למעשה היה זה שתכנן את שלושת סוגי הגוררות שנמצאות כיום בשירות. הוא קרא לגוררת הראשונה שהגיעה מחו"ל 'בירן' על שם בני הבכור. אחרי שהגוררת הגיעה לארץ חיכו כמה חודשים עם טקס ההשקה שלה עד שאשתי ילדה. נוסף על כך יש גוררת נוספת שנקראת 'פרנקו' על שמו של אבי. כאשר ציינו עשור למותו עשה חיל הים מחווה וקרא על שמו את הגוררת הגדולה ביותר שנמצאת בשירות. הוא היה המנטור האישי שלי שהוביל אותי וכיוון אותי, וממנו קיבלתי את ארגז הכלים הראשוני של איך לבנות את התחום הזה ולפעול במסגרתו".

יש קווי דמיון בינך לבין אביך?

"אבא שלי היה שם דבר בחיל הים, הוא היה דמות מובילה, ממש כמוני. הוא הוביל מפקדים ואני מוביל מנכ"לים ומנהלים. אני גם דומה לו מאוד מבחינה ורבלית ומבחינת יכולת העברת המסרים. אולי זו הגנטיקה ואולי זה מה שלמדתי ממנו".

מדוע לא הלכת בדרכו ולא המשכת לקריירה צבאית בחיל הים?

"הוא רצה מאוד שאמשיך את דרכו ושתהיה לי קריירה צבאית, אבל אני רציתי עולם אחר שיבטא את הכישורים שלי. אהבתי את תחום השיווק ואת התקשורת עם אנשים, אבל אפשר להגיד שכאשר אבי נפטר חטפתי בום ועזבתי את הבנקאות".

איך הגיבה הסביבה הקרובה שלך כשהודעת שאתה עוזב עבודה מסודרת והולך אל הלא נודע?

"כל בני המשפחה, ובעיקר אשתי, שמחו ותמכו בי. הילדים שלי עסקו בתחום ההדרכה וקיבלו את המעבר בהתלהבות".

 

הגוררת על שם האב בנימין פרנקו. "חיל הים עשה מחווה וקרא על שמו את הגוררת הגדולה ביותר שנמצאת בשירות"

הגוררת על שם האב בנימין פרנקו. "חיל הים עשה מחווה וקרא על שמו את הגוררת הגדולה ביותר שנמצאת בשירות"

 

 

היכן למדת להיות מנטור?

"את תחום השיווק למדתי במסגרת הבנק, ובאשר לעניין המנטור עברתי הכשרה במרכז גישות אצל ד"ר צבי ברק, שהוא שם דבר בארץ. סיימתי את הלימודים בהצלחה רבה, ועבדתי בשיתוף פעולה עם המרכז".

מה אתה מעביר לתלמידים שלך בקורסים ובהרצאות?

"אני מוביל אותם לפיתוח מצויינות ונותן להם כלים מנצחים שבהם הם נעזרים כדי להשיג יותר הצלחות ורווחים. כיום אני מרצה ומעביר כ-35 קורסים בכל המגוון הזה שנקרא מיומנויות ניהול. אני מורשה מטעם משרד החינוך ללמד את הקורסים הללו, וכיום אני גם מקדם את המערך של שירותי בריאות כללית במחוז צפון ומוביל את אנשיו לפיתוח מצוינות, לשיפור השירות ולקבלת החלטות. אלה הם נושאים שמעשירים אותם כגוף שנותן שירות ללקוחותיו. חוץ מזה, אני מאמן גם אנשים פרטיים".

יש לך תוכניות להעביר את המסר שלך הלאה?

"יש לי עסק שנקרא קפיצה קדימה להצלחה, והתוכנית שלי היא להרחיב את פעילותו ולהכשיר מאמנים ומנטורים לעתיד. אני רוצה שדור העתיד ישתמש בכלים שאני כיווננתי ושבאמצעותם אני מאמן".

 

פרנקו. "כיום אני מרצה ומעביר כ-35 קורסים בכל המגוון הזה שנקרא מיומנויות ניהול"

פרנקו. "כיום אני מרצה ומעביר כ-35 קורסים בכל המגוון הזה שנקרא מיומנויות ניהול"

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. דר צבי ברק מנכל גישות.

    קובי , מאחלים לך הרבה הצלחה , אכן עם הניסיון והידע שרכשת , אתה מנטור בזכות. הרבה הצלחה צביקה ברק – גישות למצויינות.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר