יו"ר ועד מחוז חיפה בלשכת עורכי הדין תמי אולמן (צילום: אוניברסיטת חיפה)
יו"ר ועד מחוז חיפה בלשכת עורכי הדין תמי אולמן (צילום: אוניברסיטת חיפה)

תלונות על הטרדות מיניות בלב הדיון על שנת המשפט

יו"ר ועד מחוז חיפה בלשכת עורכי הדין עו"ד תמי אולמן הביעה את דאגתה מקמפיין השיימינג ברשתות החברתיות למטרידים מינית, בשל החשש מפגיעה בחפים מפשע. דיקן הפקולטה למשפטים פרופ' אורן גזל-איל דווקא רואה תועלת בקמפיין

פורסם בתאריך: 23.11.17 14:46

"אני מוטרדת מהעובדה שבכיכר העיר תולים אנשים ועושים להם שיימינג" – כך אמרה היום (חמישי) עו"ד תמי אולמן, יו"ר ועד מחוז חיפה של לשכת עורכי הדין, במושב הפתיחה של כנס שנת המשפט של הפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה. אולמן התייחסה בדבריה לתופעת התלונות המאוחרות על הטרדות מיניות.

"כאשר נשים קמות בבוקר ומחליטות לומר דברים נגד מטרידים שהטרידו אותם לפני 30 ו-40 שנה הן עלולות לפגוע בחפים מפשע", אמרה אולמן והוסיפה שהיא מוטרדת מכך שתלונות כאלה מקבלות תהודה ברשתות החברתיות: "הפתיחות הזו והנכונות לפנות לתקשורת ולפייסבוק ולכל מיני אתרים, ולמרוח שם מעשים שאולי נעשו אבל אולי לא נעשו, גורמות עוול לאדם שלא עשה דבר. לך תוכיח בשלב הזה, אחרי שפיטרו אותך מהעבודה ואחרי שאמרו לך לא לבוא לאירועים חברתיים, שאתה לא אשם".

לדבריה, כיום מונחת הצעת חוק שלפיה בהרכבים שדנים בתיקים של אונס ועבירות מין תהיה חייבת לשבת שופטת.

 

 

דיקן הפקולטה למשפטים באוניברסיטה פרופ' אורן גזל-איל, שהשתתף גם הוא במושב הפתיחה, התייחס לדבריה של אולמן ואמר כי קמפיין #metoo אמנם עלול לפגוע באנשים שלא עשו כלום, אבל "השלכותיו על התפישה החברתית של חומרת המעשים היא כל כך גדולה וכל כך חשובה שאני חושב שהתועלת שלו גדולה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר