מדרגות בבניין ציבורי (צילום: אייל טואג)

רפורמת שטחי השירות בחיפה קודמה לאישור

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה של עיריית חיפה המליצה בפני הוועדה המחוזית להפקיד את הרפורמה, שאמורה לאפשר תוספת של שטחי שירות בבנייה שאינה למגורים

פורסם בתאריך: 1.10.17 16:51

רפורמת שטחי השירות במיזמי בנייה חדשים בחיפה קודמה לאישור. שבועיים לאחר שדנה בתוכנית החדשה שיוזמת עיריית חיפה לתוספת שטחי שירות בבנייה שאינה למגורים ולא הכריעה בה, קיימה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה דיון נוסף בתוכנית, והפעם החליטה להמליץ בפני הוועדה המחוזית להפקיד את התוכנית להתנגדויות הציבור.

מכיוון שסמכות האישור של התוכנית נתונה לוועדה המחוזית, בשלב הבא היא תחליט אם להפקידה, ואם התוכנית אכן תופקד ייפתח הליך שבמסגרתו יתאפשר לציבור להגיש הערות לקביעותיה. הרפורמה המגולמת בתוכנית באה לתקן מציאות שבה עקב תכנון מיושן נגרעו שטחי בנייה שיועדו למטרותיהם הפונקציונליות של פרויקטים והועברו לשטחי השירות הנלווים.

הבנייה בכל פרויקט מחולקת לשני סוגים: שטחים עיקריים המיועדים לחללי הפעילות עצמה (למשל משרדים), ושטחי שירות שהם חיצוניים לפעילות המבוצעת בחללי הפעילות ונועדו לשרתה (לדוגמה מערכות טכניות, חדרי מדרגות, מעברים, אחסנה, קומות עמודים ומקומות חניה).

הבעיה העיקרית שהרפורמה מבקשת לתת לה מענה היא היעדר הקצאת זכויות בנייה לשטחי שירות בתוכניות מאושרות ישנות, והיא תיושם במבנים שאינם מיועדים למגורים, ובהם מבני תעסוקה, משרדים, מוסדות חינוך, בתי אבות ומרכזים רפואיים.

התוכנית החדשה תשלים למעשה את המחסור בשטחי שירות בתכנון המיושן ותמנע בזבוז של שטחי בנייה עיקריים. מנגד, מימוש התוכנית יגרום מטבע הדברים לניפוח של היקפי הבנייה הכוללים של פרויקטים.

 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר