שוק תלפיות. אחד מהאתרים שבהם יתקיים הפסטיבל (צילום: דוברות עיריית חיפה)
שוק תלפיות. אחד מהאתרים שבהם יתקיים הפסטיבל (צילום: דוברות עיריית חיפה)

סדנאות, דוכנים ומופעי רחוב ב"פסטיבל בכובע"

את הפרויקט מארגנים אנשי "נהדר בהדר" והוא יתקיים בבתי קפה, בפאבים ובמסעדות בשכונה, באמפי נורדאו ובגן בנימין. באטרקציות: הליכה על חבל, סדנת גלידה טבעונית וגם סדנת הדרכה על אביזרי מין

פורסם בתאריך: 13.6.17 18:29

מחר (רביעי) ומחרתיים יתקיים בשכונת הדר בחיפה בפעם הראשונה "פסטיבל בכובע", שאורגן על ידי צוות התרבות של הפרויקט "נהדר בהדר". במסגרת הפסטיבל יתקיימו סדנאות ופעילויות שונות בבתי קפה, בפאבים ובמסעדות במתחם שוק תלפיות וברחובות החלוץ והרצל, וכן יוצבו דוכנים ויתקיימו מופעי רחוב באמפי נורדאו ובגן בנימין. התשלום תמורת אירועי הפסטיבל יהיה בצורת תרומה לפי נדבת לבם של המשתתפים, ומכאן מקור השם "פסטיבל בכובע". קהל היעד הראשוני של הפסטיבל הוא תושבי הדר, אבל הוא מיועד גם לכלל תושבי העיר.

"בחרנו לייצר מסלול לתושבי השכונה שלא מחייב נסיעה כדי שכל הפעילויות יהיו נגישות", מספרת רכזת "נהדר בהדר" עפרי ניסני, "התושבים והעסקים נרתמו והתגייסו למיזם. כל אחד רצה לעזור וכל אחד מצא את מקומו".

במסגרת הפסטיבל יכולים המשתתפים להירשם לסדנאות פלדנקרייז, אקרו, תנועה מודעת, ריברסינג והכנת גלידה טבעונית, ולצפות במופעי ציור גרפיטי והליכה על חבל ובמופעי מוזיקה. בגן בנימין יתקיים הפנינג ספורטיבי לילדים ויוקם דוכן אוכל של רובין פוד.

אחת מהסדנאות המפתיעות והמבוקשות ביותר לפי נתוני ההרשמה עד כה היא סדנת הדרכה על אביזרי מין. "המנחה הוא בעל עסק בשכונה ובעל השקפה פמיניסטית מאוד", מסבירה ליטל רוטשולב ממפיקות הפסטיבל, "הוא רצה לדבר על נושא שבדרך כלל לא מדברים עליו בפני הקהל הרחב. ראינו שיש התעניינות גדולה בזה והחלטנו לכלול את הסדנה בפסטיבל".

 

מסיבה של ליין החתול והיונה (צילום: ענבל כהן)

מסיבה של ליין החתול והיונה (צילום: ענבל כהן)

את הפסטיבל תנעל מסיבת כובעים מליין החתול והיונה במרכז בשותף של עמותת אנוש ברחוב החלוץ 39. המשתתפים נקראים לבוא עם כובעים מוזרים, מצחיקים וצבעוניים.

רוטשולב אומרת שבתחילה עלתה המחשבה להפיק פסטיבל רוחני בשיתוף עם תושבי השכונה שבאים מתחומים שונים ליצירת פלטפורמה שיווקית, ומארגני הפסטיבל אף פרסמו טופס הרשמה אלקטרוני בפייסבוק: "אמנם פנו אלינו מומחים שונים תושבי השכונה, אבל לאחר שראינו שיש תכנים שמעט מאוד אנשים נחשפים אליהם שינינו את הקונספט".

"נהדר בהדר" הוא פרויקט המעודד אקדמאים צעירים לעבור להתגורר בשכונה ולקיים בה פעילות חברתית לפי מכסה מוקצבת של שעות, שתמורתן מקבלים חברי הפרויקט מלגה חודשית. "אני מרוצה מאוד מההשתפות בפרויקט", אומרת רוטשולב, "אני מרגישה שאנחנו יוצרים שינוי בשכונה שמהווה עבורנו קהילה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר