דיוקנו של ברוך שפינוזה על המדרגות (צילום: ולנטין בלוקוננקו)
דיוקנו של ברוך שפינוזה על המדרגות (צילום: ולנטין בלוקוננקו)

דיוקנו של ברוך שפינוזה מצויר על המדרגות שעל שמו

האמנית טטיאנה בלוקוננקו מציירת את דיוקנו של הפילוסוף היהודי הנודע על גבי המדרגות המחברות בין רחוב ארלוזורוב למונטיפיורי, בפרויקט שיזמה העירייה

פורסם בתאריך: 4.9.17 17:43

המטפסים במעלה מדרגות שפינוזה בקצה העליון של שכונת הדר בחיפה יכולים לשאוב השראה בחום הכבד מדיוקנו של הפילוסוף שהמדרגות נושאות את שמו. האמנית טטיאנה בלוקוננקו מציירת בימים האחרונים את ברוך שפינוזה על המדרגות בפרויקט שיזמה עיריית חיפה.

"לצייר דיוקנאות זה הדבר שאני הכי אוהבת, ואני אוהבת פרויקטים משוגעים", אומרת בלוקננקו, שמאחוריה פרויקטים רבים ובהם איור בקיר הכניסה ללונה גרנד שהיה בגרנד קניון, מפת גן החיות הלימודי, איור התקרה בכנסיית סטלה מאריס וציורי קיר במסעדות, "לפי בדיקה שערכתי באינטרנט, יש רק שני דיוקנאות על מדרגות בעולם".

מהעירייה נמסר: "הוחלט לנצל את הנוף ההררי ולצייר על גרם המדרגות הנצפה ביותר בעיר את דיוקנו של הוגה הדעות היהודי שהותיר חותם עמוק בעצם חשיבתו הייחודית והשונה".

תהליך הציור מורכב מכמה שלבים הכוללים הדמיה בפוטושופ, הכנת מודל, הקרנה וסימון בשטח וצביעה. מדרגות שפינוזה, המחברות את הרחובות ארלוזורוב ומונטיפיורי, קיבלו את שמן בשנת 1950 והן קרויות על שם הפילוסוף ההולנדי היהודי הנודע שחי במאה ה-17. שפינוזה היה חלק מהפילוסופים של תנועת הנאורות, ותפישותיו לגבי מהות האלוהים עוררו נגדו חרם ונידוי של הקהילה היהודית. היום הוא נחשב לנכס צאן ברזל של התרבות האנושית כולה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר