תיאטרון אלמידאן (צילום: רמי שלוש)
תיאטרון אלמידאן (צילום: רמי שלוש)

תיאטרון אלמידאן עתר שוב לבג"צ נגד משרד התרבות

התיאטרון טוען שלמרות הסכם הפשרה איתו ולמרות הקביעה של היועץ המשפטי לממשלה שאין לערב שיקולי תוכן במתן תמיכות, משרד התרבות ממשיך לא להעביר לו כספים במטרה מוצהרת למוטט אותו

פורסם בתאריך: 17.8.17 13:38

תיאטרון אלמידאן הגיש אתמול (רביעי) שוב עתירה לבג"ץ נגד משרד התרבות בדרישה להעביר לו את כספי התמיכה לשנים 2017-2016 בסך יותר משני מיליון שקל. התיאטרון טוען בעתירה שהקפאת התקציב מהווה הפרה של הסכם הפשרה שנחתם בין הצדדים במרץ 2016 ומנוגדת לעמדת היועץ המשפטי לממשלה.

בעתירה, שהוגשה באמצעות עוה"ד וליד ומוחמד כבוב, מתאר התיאטרון את השתלשלות העניינים מאז הוקפא תקציבו אחרי שהעלה את ההצגה "הזמן המקביל". בהצגה נעשה שימוש במכתבים מהכלא של ואליד דקה – מחבל שהורשע בשותפות בחטיפתו וברציחתו של החייל משה תמם. היועץ המשפטי קבע ששרת התרבות מירי רגב לא יכולה לערב שיקולי תוכן בקביעת תמיכה כספית, ולאחר שהתיאטרון פנה לבית המשפט העליון נחתם הסדר הפשרה. לפי ההסדר היה המשרד אמור להביא לפעולה מחודשת של התיאטרון, שהתחייב מצדו לעמוד בדרישות המשרד. התיאטרון טוען כי המשרד מפר את ההסכם מתוך כוונה מוצהרת למוטט אותו.

עו"ד וליד כבוב: "למרות עשרות הפניות החוזרות ונשנות למשרד התרבות, המשרד נמנע עד עצם היום הזה ממתן תשובה לשימוע שקיים לתיאטרון, וזאת בחלוף יותר מארבעה חודשים מקיום השימוע, וממשיך להקפיא את כספי התמיכה בתיאטרון, ובכך מונע ממנו לפעול באופן סדיר ואף חמור מכך – המשרד פוגע בזכאותו של התיאטרון לקבל תמיכה גם בשנים הבאות באמצעות הקפאה זו, תוך הפרה בוטה של הבטחה שלטונית שניתנה לתיאטרון בידי משרד התרבות".

יו"ר הוועד המנהל של התיאטרון ג'וזף אטרש: "אנו פועלים בכוחותינו האחרונים למנוע את סגירתו הסופית של תיאטרון אלמידאן. השרה רגב פועלת בשיטת הרצחת וגם ירשת. השרה ממשיכה לרדוף את התיאטרון ופועלת ממניעים פוליטיים ומפלגתיים תוך רמיסת כל הכללים והחוקים. השרה מסתתרת מאחורי הפקידים במשרדה ויוצרת הקפאה זוחלת של תקציב התיאטרון, ובכך היא פוגעת בחופש הביטוי ובחופש היצירה של התיאטרון ושל יוצריו. אנו מאמינים שבסופו של יום בג"צ יחייב את השרה לשלם לתיאטרון את הכספים אשר מגיעים לציבור הערבי כולו".

ממשרד התרבות נמסר כי טרם התקבלה לידיהם העתירה האמורה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר