מגדלי חוף הכרמל (צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע)
מגדלי חוף הכרמל (צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע)

יזמי מגדלי חוף הכרמל ממשיכים במלחמה למימוש הפרויקט

היזמים הגישו לבית המשפט המחוזי בחיפה בקשה לקבלת ארכה של חצי שנה להגשת עתירה שתאפשר להם להמשיך בפרויקט מגדלי חוף הכרמל שבמסגרתו הם יוכלו לבנות עוד ארבעה מגדלים. "ההחלטה הורידה לטמיון 20 שנות עבודה", קבלו היזמים על דחיית תוכניתם בוועדת הערר הארצית

פורסם בתאריך: 11.3.19 17:05

חברת חוף הכרמל נופש ותיירות 89 בע"מ, יוזמת התוכנית להשלמת פרויקט מגדלי חוף הכרמל, הגישה היום (שני) לבית המשפט המחוזי בחיפה בקשה לאישור ארכה של חצי שנה להגשת עתירה מינהלית נגד עצירת הפרויקט.

הבקשה הוגשה ביחס להחלטת ועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית לתכנון ובנייה ב-6 בפברואר לדחות את התוכנית שיזמה החברה לייבוש שטחי ים לצורך השלמת הפרויקט. בהחלטתה כתבה הוועדה: "לאחר שבחנו את הדברים ושמענו את הצדדים, לא מצאנו מה התכלית המצדיקה את ייבוש הים. אמנם אם ייובש הים ייווצר חוף רחצה רחב יותר, אלא שלא הוצג בפנינו צורך כזה". ההחלטה ניתנה במסגרת הדיונים בערר שהגישה החברה על החלטת הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה – חיפה מספטמבר 2013 לדחות את התוכנית.

עד כה נבנו בפרויקט השנוי במחלוקת שני מגדלים, אך התוכנית המאושרת אשר חלה על המתחם משנת 1977 מאפשרת בנייה של כ-60,000 מ"ר בארבעה מגדלים נוספים. המשך הבינוי הותנה בייבוש שטח ים כדי ליצור רצועת חוף של 100 מטר שתפריד בין הבנייה לקו המים. לצורך יצירת רצועת חוף כזו נדרש ייבוש ים בהיקף משמעותי, ולפיכך הגישה החברה את תוכניתה.

בבקשה להארכת מועד להגשת עתירה ציינה החברה כי לפי תקנות בתי המשפט היא רשאית להגיש עתירה נגד החלטת ועדת המשנה לעררים עד 23 במרץ, אך בשל הנסיבות המיוחדות של המקרה היא מגישה בקשה לקבלת ארכה של חצי שנה עד לסוף חודש ספטמבר, כפי שמאפשרות התקנות. בבקשה צוין כי ההארכה נדרשת בשל שלוש סיבות מרכזיות, שהראשונה שבהן היא פרק הזמן הנוסף הדרוש לחברה כדי לבחון את מכלול ההיבטים של החלטת ועדת המשנה לעררים ואת השלכותיה. "ההחלטה", כתבה החברה, "הורידה לטמיון 20 שנות עבודה שבהן השקיעה המבקשת מיליוני שקלים ואלפי שעות עבודה. מדובר על החלטה בנושא מורכב אשר כוללת פגיעה לא מידתית בזכויות קנייניות של המבקשת, ששוויין מוערך במאות מיליוני שקלים".

 

 

בתיאור הסיבה השנייה מפנה החברה לסעיף האחרון בהחלטת ועדת המשנה לעררים שבו נכתב כי החלטתה "לא מונעת מהיזמים לשוב ולגבש תוכנית חדשה שאותה, אם ירצו, יוכלו להגיש למוסדות התכנון לבחינתם על בסיס תסקיר השפעה על הסביבה מלא ומקיף והצגת תכלית ראויה". על כך כתבה החברה בבקשת הארכת המועד: "הגשה מחדש של מסמכים אלה טעונה תיאומים ממושכים עם הוועדה המחוזית ועם המשרד להגנת הסביבה. לפיכך, יש צורך בפרק זמן משמעותי כדי לבחון כיצד ניתן להשלים תסקיר השפעה על הסביבה – דבר שעשוי לייתר הגשה של עתירה ולמנוע בזבוז זמן ומשאבים של כל הנוגעים בדבר. כל זאת, מבלי לוותר על הזכות החוקית של המבקשת להגיש עתירה".

כסיבה שלישית מציינת החברה כי יש מקום למצות גם את הליכי המשא ומתן בינה לבין עיריית חיפה ביחס להעתקת זכויות הבנייה ממקרקעי החברה למקום אחר: "גם מהלך כזה עשוי לייתר את הצורך בהגשת עתירה". לחילופין, ככל שתידחה בקשתה להארכת המועד עד לסוף ספטמבר, מבקשת החברה מבית המשפט לאפשר לה להגיש עתירה בתוך חודש וחצי מיום דחייתה של בקשתה הבסיסית. עוד צוין בבקשה כי המשיבות – ועדת המשנה לעררים, הוועדה המחוזית, העירייה והוועדה המקומית שלה – "לא ייפגעו מהעיכוב בהגשת העתירה, שכן העיכוב משליך על המבקשת בלבד".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. חיפאים לא רוצים מלונות על חוף הים!!!

    החיפאים רוצים את החוף והטבע והחולות והמרחבים הפתוחים והחניות החינמיות.
    לא רוצים מלונות שיהרסו את הדבר היחידי שטוב בחיפה-חופי הים.
    כל מי שרוצה מלונות,קזינו,לכלוך,רעש,חדרי אירוח לגברים משועממים,חניות סגורות,ומרחבים מצומצמים מתבקש לנסוע למרכז.
    וכל יפי הנפש שדואגים לפרנסתם של תושבי העיר תרגיעו,כי מלונות הם מקור פרנסה לעניים בדרך כלל במשכורות מינומום לרוב.
    חיפה אם כבר זקוקה למתחמי הייטק נוספים במפרץ במקום התעשייה הכבדה והכימית במקום.
    התושבים מתבקשים להילחם בכל הכוח(החוקית) ביזמים החושקים רק בכסף ולא מעניין אותם מאיכות חיי התושבים.

  2. פחחח כמה שקרים

    השקיעו "20 שנות עבודה"?
    זאת תוכנית גרועה מלפני 20 שנה שמאז לא עשו בה כלום. איזה עבודה בדיוק הושקעה על ידם?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר