קורונה (צילום: pixabay.com)
קורונה (צילום: pixabay.com)

מחקר חדש באוניברסיטת חיפה: ירידה חדה במעורבות האזרחית מאז פרוץ הקורונה

הדוקטורנטית אפרת מישור מבית הספר למדעי המדינה, אחת מעורכות המחקר: "המשבר שוחק את המעורבות האזרחית ונוגס בה באופן מתמיד. משמעות הירידה הזו היא שאנשים ממוקדים יותר בעצמם ובסובבים הקרובים אליהם ודואגים פחות לרווחת הקהילה סביבם"

פורסם בתאריך: 21.1.22 22:53

ירידה חדה במעורבות האזרחית של הציבור מאז פרוץ המגפה. כך עולה ממחקר חדש שנערך לאחרונה באוניברסיטת חיפה.

מתוצאות המחקר עולה, כי עם פרוץ המגפה, 47 אחוז מהציבור העידו, כי היו מעורבים בפעילויות אזרחיות שונות, אולם, בשיא הגל השלישי נרשמה ירידה משמעותית ברמת המעורבות האזרחית, ורק  33 אחוז מהציבור היו מעורבים בפעילויות אזרחיות – ירידה של 14 אחוז.

אפרת מישור (צילום: עצמי)

אפרת מישור (צילום: עצמי)

במחקר הנוכחי ביקשו פרופ' ערן ויגודה-גדות, פרופ' שלמה מזרחי והדוקטורנטית אפרת מישור מבית הספר למדעי המדינה באוניברסיטת חיפה, לבדוק את השינויים בעמדות הציבור כלפי מעורבות אזרחית ואת מעורבותם בפועל בעת חירום. במחקר שהחל באוקטובר 2020 ועתיד להסתיים בסוף 2022 השתתפו עד כה 1955 ישראליים, שהיוו מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל. המחקר בחן את המעורבות האזרחית במדד שנע בין 1 – "לעולם לא מעורב" ל-6 – "תמיד מעורב".

 

 

מישור: "המשבר שוחק את המעורבות האזרחית ונוגס בה באופן מתמיד. משמעות הירידה הזו היא שאנשים ממוקדים יותר בעצמם ובסובבים הקרובים אליהם ודואגים פחות לרווחת הקהילה סביבם".

לדברי מישור, בתקופה הנוכחית, שבה אנו חווים אי ודאות מתמשכת בשל התפרצות של זנים שונים של מגפת הקורונה, מעורבות אזרחית הופכת להיות חשובה מאוד. "מעורבות אזרחית יכולה לבוא לידי ביטוי במישורים רבים שמשפרים את רווחת החברה, הן בזמנים רגילים והן במצבי חירום, ובהם: התנדבות בעזרה לקשישים ונזקקים, עזרה במאמצי מחזור וניקיון והשתתפות בהפגנות" אמרו החוקרים.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר