שני אילני, מנהלת שיווק המכללה האקדמית להנדסה בכרמיאל אורט בראודה (צילום: אילון פרת)
שני אילני, מנהלת שיווק המכללה האקדמית להנדסה בכרמיאל אורט בראודה (צילום: אילון פרת)

היום הפתוח באקדמית להנדסה אורט בראודה: המכללה להנדסה הגדולה בצפון

המכללה האקדמית להנדסה בכרמיאל אורט בראודה כבר קיימה יום פתוח בתחילת החודש, אך לאור הביקוש יתקיים יום פתוח נוסף במאי הקרוב. בשנת הלימודים הקרובה תיפתח במכללה תוכנית חדשה – הנדסה אזרחית, והתוכנית המבוקשת ביותר היא הנדסת תוכנה

פורסם בתאריך: 17.2.22 13:07

מנהלת שיווק: שני אילני.

כמה זמן בתפקיד: 13 שנה.

היום הפתוח: התקיים ב-2 בפברואר. יום נוסף יתקיים ב-20 במאי.

תוכנית היום הפתוח: בצל הקורונה, היום הפתוח התקיים בזום, אך מאוד דמה ליום פתוח "אמיתי". הצופים יכלו להציג שאלות לבכירי המכללה באולפן החדש שלנו באמצעות הצ'אט, והתשובות ניתנו במקום.

היום הפתוח בקורונה: זה תלוי מאוד בקהל. אני מקיימת שלוש פעמים בשנה ימים פתוחים ואני יכולה להגיד שהקהל שלנו ממש אוהב לבוא למכללה, לחוש ולראות. מדובר בקמפוס רחב ידיים עם הרבה מאוד מבנים, ולכן מתרשמים מאוד ממה שרואים. אני חייבת לציין שלמרות הקורונה השתתפו ביום הפתוח כ-450 איש, שזו באמת השתתפות יפה בהתחשב בנסיבות שמדובר ביום פתוח וירטואלי ושלרבים כבר נמאס מהזום. כבר בתקופת הסגר בשנה שעבר שנאלצנו לקיים יום פתוח וירטואלי השתדלנו לעשות אותו כמו בטלוויזיה עם חברת הפקות.

המוטו של הקמפיין השנה: לאפשר לסטודנטים שלנו להבין שיש להם דרכים מגוונת להגיע לאן שירצו. נכון שזו מכללה להנדסה, אבל כזו שמציעה דרכי לימוד מאוד ייחודיות. הסטודנטים מקבלים אצלנו כלים חדשניים בתחום הלימודים ולא סתם הרצאות פרונטליות ותרגולים. לכן המוטו הוא "הולכים על הפן האישי", ובוא נראה לאן כל אחד רוצה להגיע גם בתואר ראשון וגם בתואר שני ולאפשר את זה.

הפקולטה הכי מבוקשת: מחלקת הנדסת תוכנה. מחצית ממספר הסטודנטים במכללה בחרו בה.

שכר הלימוד: שכר לימוד אוניברסיטאי לפי המועצה להשכלה גבוהה. יחד עם זאת, אנחנו נמצאים ביישוב שמזכה חיילים משוחררים בשנת לימודים חינם.

מלגות: יש הרבה. החל מאלו ששייכות לתוכניות מצוינות וכלה במלגות שהן על בסיס סוציו-אקונומי ומלגות לעידוד נשים להנדסה. יש מקצועות הנדסיים כמו: הנדסת חשמל והנדסת מכונות שלא הרבה נשים ממהרות להשתתף בהן.

 

 

למה דווקא אורט בראודה: בהנדסה זה קצת קשה לדבר על מתחרים. אנחנו המכללה הגדולה והמבוססת ביותר בצפון. יש לנו 3200 סטודנטים. המועצה להשכלה גבוהה והמעסיקים מדברים על המוניטין של המכללה שהוא מצוין, וזה דבר ידוע, ולכן הביקוש מאוד גדול. אנחנו לא מעמידים את עצמנו מול הטכניון, מכיוון שאנחנו מתמחים בתחום שלנו שהוא הנדסה יישומית, והטכניון מתמחה בתחומים שלו, שהם יותר לכיוון מחקר. אין בינינו תחרות להיפך יש שיתוף פעולה פורה.

חוגים חדשים: גולת הכותרת של היום הפתוח הייתה תוכנית חדשה שתיפתח בשנת הלימודים האקדמית הבאה תשפ"ג – הנדסה אזרחית. מספר המתעניינים שהגיע לשמוע על התוכנית החדשה היה דומה למספר המתעניינים במקצוע המבוקש – תוכנה ומערכות מידע.

היעד שייחשב להצלחה ביום הפתוח: היעד שלנו הוא עלייה במספר הסטודנטים הנרשמים, ובשלב הזה אנחנו עומדים יפה מאוד ביעדים. הבעיה הגדולה שלנו שהחלוקה בין המחלקות היא לא חלוקה שווה, לכן במקצועות כמו הנדסת תוכנה אנחנו חווים לכאורה הרבה יותר סטודנטים שרצו להתקבל, ויש לנו הגבלת קליטה.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר