אוניברסיטת חיפה (צילום: Magiorestock/depositphotos.com)
אוניברסיטת חיפה (צילום: Magiorestock/depositphotos.com)

מיעוט הסטודנטים החיפאים באוניברסיטת חיפה: "העיר מתה לצעירים, וזו הבעיה מספר אחת"

לפני שבועיים פרסם "כלבו – חיפה והקריות" כתבה מקיפה שעסקה במיעוט הסטודנטים החיפאים שבוחרים ללמוד באוניברסיטת חיפה. מרצים באוניברסיטה מבקשים להאיר עוד זווית למצב העגום שנוצר

פורסם בתאריך: 20.2.22 14:00

לפני שבועיים פרסם "כלבו – חיפה והקריות" כתבה מקיפה שעסקה במיעוט הסטודנטים החיפאים שבוחרים ללמוד באוניברסיטת חיפה. מהנתונים עלה, כי 82  אחוזים מהסטודנטים הלומדים באוניברסיטת חיפה אינם חיפאים.

מרצים באוניברסיטה, איתם שוחח השבוע  "כלבו – חיפה והקריות", מציינים, כי המצב הנוכחי לא צפוי להשתנות, מאחר שהוא גם כורח המציאות וגם קשור לרמת הלימודים במוסד ולכניסת המכללות לשוק האקדמי.

לדברי אחד המרצים, נדלקה כאן נורה אדומה, המאירה על ההתנהלות. "מצד אחד, חבל שתלמידים שלמדו בבתי ספר בחיפה לא רוצים להישאר אצל ההורים ולהמשיך ללמוד בחיפה", אומר אותו מרצה, "אולם מצד שני, מוביליות היא צורך לאומי. בידיים של האוניברסיטה יש הרבה כלים שיכלו לשנות את המצב. למשל, לשנות את תנאי הקבלה גם לחוגים הפחות מבוקשים, לדרוש נוכחות חובה בכיתות ולהחליט שמי שלא עומד במבחנים ברמה אקדמית טובה ובעברית מנוסחת היטב, לא עובר אותם. המשמעות היא שאחרי סמסטר, התלמיד הזה מסיים את לימודיו. זה לא נעשה, כי המצב נוח כפי שהוא עכשיו".

 

 

אולי רענון יפתור את הבעיה?

״אני לא חושב שכולם רוצים רענון, ונראה לי שלחלק גדול מאותם מרצים, טוב עם המצב הקיים. לחלק לא קטן מהמרצים באקדמיה אין עניין ללמד. הם מעדיפים מחקר. זו לא האג'נדה שלהם וזה נכפה עליהם בגלל המשכורת".

מרצה נוסף : "העסק הרבה יותר מורכב. גם תלמידי הריאלי, ליאו באק חוגים, עירוני ה' ואליאנס לא בהכרח עוברים לטכניון. על פי רוב, ילדים המתגוררים ברכס הכרמל לא רוצים להישאר בחיפה. זו המציאות. חיפה היא עיר מתה לצעירים, וזו הבעיה מספר אחת. גם אם היו עושים באוניברסיטת חיפה תוכניות מאוד מעניינות ומיוחדות, יותר חיפאים היו נשארים בה, אבל בכמות זניחה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. טכניון

    גם בטכניון זה ככה. כמעט ואין חיפאים וגם אין אנשים מהסביבה. מלא מגיעים מהמרכז ומהצפון הרחוק.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר