הזוכים במקום הראשון (צילום: יוסי ויינר)
הזוכים במקום הראשון (צילום: יוסי ויינר)

סטודנטים מהטכניון השתתפו בתחרות לפיתוח מבוסס מידע לבינה מלאכותית ברפואה

התחרות היא פרי יוזמה משותפת של הטכניון, הקריה הרפואית רמב"ם ואוניברסיטת MIT. במקום הראשון זכתה קבוצה, שהציגה מודל לניבוי מוקדם של זיהומים בדמם של מושתלי מח עצם

פורסם בתאריך: 24.4.22 12:38

50 סטודנטים מפקולטות שונות השתתפו לאחרונה בתחרות שקיים הטכניון לפיתוח מבוסס מידע (דאטאתון) לבינה מלאכותית ברפואה. התחרות, שהיא פרי יוזמה משותפת של הטכניון, הקריה הרפואית רמב"ם ואוניברסיטת MIT, התקיימה בפקולטה להנדסה ביו-רפואית בטכניון.

בתחרות השתתפו שמונה קבוצות, כשכל אחת מהן עבדה על אחד מהאתגרים שהציעו רופאי רמב"ם לפיתוח מודלים המבוססים על למידה חישובית לפתרון אתגרים קליניים העולים מהשטח (מהרופאים בקריה הרפואית). לרשות הסטודנטים, שלוו על ידי 20 מנטורים מהטכניון, מהקריה הרפואית רמב"ם ומהתעשייה, הועמד מידע מותמם (אנונימי) על גבי ענן מאובטח, שאפשר להם לנתח אותו באופן ממוחשב כדי להציג קשרים ומסקנות.

ד"ר דני איתן מרמב"ם ומהפקולטה לרפואה של הטכניון: "הרופאים הביאו את הידע הקליני ואת הצרכים של המערכת הרפואית, והסטודנטים והחוקרים מהטכניון הביאו את יכולותיהם בבניית אלגוריתמים ובניתוח ביג-דאטה, הכל כדי לנסח פתרונות מיטביים".

 

 

במקום הראשון זכתה קבוצת Stem Cells, שהציגה מודל לניבוי מוקדם של זיהומים בדמם של מושתלי מח עצם, במקום השני זכתה קבוצת Birth, שהציגה מודל לניבוי מותאם-אישית של משקל הלידה על סמך נתונים קליניים ולידות מוקדמות, ובמקום השלישי זכתה קבוצת COVID-19, שהציגה מודל לניבוי מוקדם של החלמה ושל מספר ימי הנשמה בקרב חולי קורונה.

הטכניון ויחידות ה-IT, בראשות שרה צפריר והאפידמיולוגיה ברמב"ם, עבדו יחד כדי להקצות למשתתפים תשתית ענן ומאגרי מידע מאוגמים מכמה מחלקות ברמב"ם. יצוין ששלב הגמר וההכרזה על הקבוצות הזוכות התקיים במסגרת כנס ההשקה של מרכז טכניון-רמב"ם לבינה מלאכותית ברפואה. מדובר במרכז חדש המשותף לשני הגופים. בטכניון אומרים שהמרכז, שהוא הראשון מסוגו בישראל ומהראשונים בעולם, יפתח מערכות לומדות וטכנולוגיות מתקדמות בבינה מלאכותית לניתוח מצבו של המטופל. "הכלים שיפתח יסייעו לרופאים לבחור, בזמן אמת, את הטיפול הרפואי המתאים והמדויק ביותר לחולה", אומרים בטכניון, "כלים אלה יתבססו על ניתוח מורכב ומהיר של כל המידע הרפואי הרלוונטי שהצטבר במאגרי ביג דאטה במשך שנים".

האירוע נתמך גם על ידי שותפים באקדמיה ובתעשייה ובהם Roche, GE Healthcare ויוזמת בריאות האדם בטכניון (THHI).

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר