מיכאל ויינר (צילום: דוברות אוניברסיטת חיפה)
מיכאל ויינר (צילום: דוברות אוניברסיטת חיפה)

התפטר או פרש? האוניברסיטה מחפשת מנכ"ל חדש

באוניברסיטת חיפה פרסמו מודעת דרושים כאשר המטרה היא למצוא מנכ"ל חדש - תשעה חודשים בלבד לאחר שמיכאל ויינר מונה לתפקיד. באוניברסיטה מכחישים את הטענות על כך שויינר התפטר ואומרים שהוא הגיע לגיל פרישה

פורסם בתאריך: 19.7.22 09:18

אוניברסיטת חיפה פרסמה אתמול (שני) מודעה באתרי דרושים במטרה למצוא מנכ"ל חדש, וזאת תשעה חודשים בלבד לאחר שמינתה את מיכאל ויינר לתפקיד. באוניברסיטה מכחישים את הטענות שהעלו בכירים במוסד האקדמי על כך שויינר התפטר, ואומרים שהוא הגיע לגיל פרישה.

יצוין כי בנובמבר 2021, עת התמנה ויינר לסגן נשיא האוניברסיטה ולמנכ"ל שלה, אמר נשיא האוניברסיטה פרופ' רון רובין: "למיכאל יש ניסיון עשיר באוניברסיטה ומחוצה לה, ואני בטוח שהוא יעזור לנו להוביל את האוניברסיטה אל המטרות הגדולות שהצבנו לעצמנו, ובראשן להיות אוניברסיטה שמשפיעה על הסביבה ועל החברה". ויינר השיב: "אני שמח להיכנס לתפקיד החשוב של מנכ"ל האוניברסיטה. אוניברסיטת חיפה התברכה בהון אנושי יוצא מהכלל, ואני משוכנע שביחד עם כל העובדים נדע לסייע לה להמשיך ולהתפתח כמוסד מחקרי מצטיין, שקשור בקשר עבות במרקם החברתי של העיר חיפה והצפון כולו".

את הדברים הללו פרסמה האוניברסיטה ב-14 בנובמבר, ללא שום אזכור לכך שמדובר במינוי זמני או במינוי עד לסוף השנה האקדמית. נהפוך הוא – רובין בדבריו ניבא לויינר הצלחה בהזנקת האוניברסיטה קדימה והובלתה לקראת השגת מטרותיה, וסביר להניח שהוא לא ציפה שויינר יגשים את מטרות התפקיד תוך תשעה חודשים בלבד. גם מדבריו של ויינר לא ניתן ללמוד שמדובר במשרה זמנית קצרת מועד. עוד צוין אז בהודעה של האוניברסיטה כי "לפני כחצי שנה הכריזה האוניברסיטה על מחויבותה לעמוד ב-17 המדדים של האו"ם לפיתוח אנושי בר קיימא – מהלך שכולל צעדים אקדמיים ומינהליים רבים".

 

 

על המורכבות בתפקיד המנכ"ל ניתן ללמוד מדרישות התפקיד כפי שפורסמו במודעת הדרושים: "ניהול המערך המינהלי של האוניברסיטה; הובלת תהליכי שינוי, שיפור והתייעלות במינהל; תמיכה בפיתוח יכולתה האקדמית של האוניברסיטה תוך התמודדות עם אתגרים כלכליים; אחריות על ביצוע מדיניותה של האוניברסיטה בתחומי המינהל; אחריות על קיום נוהלי מינהל תקינים; אחריות על נושאי הפיתוח הפיזי; אחריות ארגונית על משאבי אנוש, שיווק, תקציבים, כספים ובקרה, רכש ולוגיסטיקה, תפעול, הנדסה ותשתיות, ביטחון ובטיחות, מיחשוב ומערכות מידע; אחריות מקצועית משותפת עם מנהלי הסגל המינהלי בפקולטות, ברשות המחקר, ברשות ללימודים מתקדמים, באגף מינהל תלמידים, בדיקאנט הסטודנטים, בספרייה, במכינה האקדמית, ביחידה ללימודי חוץ, במוזיאון הכט, במרכז הספורט, באגף משאבי אנוש, באגף מערכות מידע ובאגף הנדסה, תשתיות וביטחון; אחריות על יישום דוחות מבקר האוניברסיטה ומבקר המדינה; קשר שוטף עם הוועדה לתכנון ותקצוב של המועצה להשכלה גבוהה ועם המועצה; קשר עם גורמים עירוניים וממשלתיים; אחריות על בית הספר לתיירות והיחידה ללימודי חוץ; חברות בוועדות אוניברסיטאיות; ואחריות על ניהול הסמנכ"לים. בנוסף, המנכ"ל הוא חבר בהנהלה המצומצמת של האוניברסיטה".

האם מילוי כל המטלות הללו אפשרי בפרק הזמן הקצר שכיהן ויינר בתפקידו? בספק. מנתוניו האישיים של ויינר שאותם פרסמה האוניברסיטה ניתן ללמוד שמדובר באדם בעל ניסיון רב: הוא בעל תואר ראשון בכלכלה ותואר שני במינהל עסקים מהאוניברסיטה העברית, ובעל ניסיון עשיר ורב שנים בתחומי ניהול הכספים והפיתוח העסקי; הוא כיהן כסמנכ"ל כספים ופיתוח עסקי של האוניברסיטה בשנים 2021-2017, ובמסגרת זו היה אחראי על ניהול הכספים, על תקציב האוניברסיטה, על רכש ולוגיסטיקה, ועל היבטי הביטוח והשכר של חברי הסגלים השונים באוניברסיטה. בעבר כיהן ויינר כסמנכ"ל כספים וכלכלה של חברת נמל חיפה, כסמנכ"ל כספים של סולתם מערכות, וכסמנכ"ל כספים ובקרה של רפא"ל, כאשר בתפקיד זה היה בין המובילים של המעבר של רפא"ל מיחידת סמך של משרד הביטחון לחברה ממשלתית. ויינר אף מכהן כיו"ר הדירקטוריון של בית הספר לתיירות של האוניברסיטה וכדירקטור בכרמל – החברה הכלכלית של האוניברסיטה.

מאוניברסיטת חיפה נמסר בתגובה: "ויינר הגיע לגיל פרישה, ואנו מודים לו על עבודתו המסורה ורבת השנים למען האוניברסיטה, הן כסמנכ"ל כספים והן כמנכ"ל. כעת תפעל האוניברסיטה כמקובל ובהתאם לכל הכללים על מנת לבחור את המנכ"ל הבא".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר