רחל שלו (צילום: מגדלי אלישע)
רחל שלו (צילום: מגדלי אלישע)

תאמינו או לא, 2020 הייתה שנה טובה במגדלי אלישע

גם השנה הם היו עסוקים מעל הראש. דיירי 'מגדלי אלישע' לא נחו לרגע: חוגים, סדנאות, הרצאות, התעמלות וכושר, אמנות ופעילויות יצירה, קבוצות תמיכה וחיי קהילה מלאים. חלקם אפילו מצאו זמן להתנדב בעמותות ובבתי חולים בסביבה. דיירי הדיור המוגן 'מגדלי אלישע' מסכמים את שנת 2020 ומאחלים לעצמם "שרק ימשיך ככה, החיים שלנו כאן מתחילים מחדש"

פורסם בתאריך: 11.2.21 14:42

מסביב, יזכרו כנראה את שנת 2020 כשנת משבר הקורונה, השנה ששינתה סדרי עולם. עם זאת, דיירי הדיור המוגן 'מגדלי אלישע' מסבירים בעקביות כי אינם 'חשים את המשבר'. על אף הסגרים והמגבלות הם חוו שנה מרתקת נוספת, עתירת פעילויות מרגשות ואפילו זכו להיפגש עם קרוביהם, בין הסגרים. דיירי 'מגדלי אלישע' מסכמים שנה טובה.

מאירה יונה, דיירת: "הכל התנהל כרגיל, לא היה יום ללא הרצאה או קונצרט".

מאירה יונה, למשל, אומרת כי אינה חווה את משבר הקורונה באופן ממשי. היא גרה ב'מגדלי אלישע' מזה שש שנים ומספרת כי הבחירה שלה לעבור לגור במקום היתה אחת הבחירות הטובות והחשובות שבצעה בחייה.

"אני אחות במקצועי ומרבית השנים עבדתי בבית החולים בני ציון בחיפה, בסמוך למגדלי אלישע" מספרת מאירה, "נהגתי להסתכל על המגדלים מחלון בית החולים, ולצד הסיפורים הטובים ששמעתי על המקום ידעתי שאעבור לגור שם בבוא הזמן".


מאירה יונה (צילום: מגדלי אלישע)

מאירה יונה (צילום: מגדלי אלישע)


כיצד את מסכמת את שנת 2020 במגדלי אלישע?

"השנה היתה מצוינת כיתר השנים לפניה. את משבר הקורונה פחות הרגשנו בדיור המוגן. לכל אורך השנה התקיימו פעילויות התעמלות, כושר ותרבות, לא היה יום ללא הרצאה או קונצרט. מדי בוקר אני משתתפת בשיעור התעמלות: פלדנקרייז, חיטוב הגוף, התעמלות על כסאות, התעמלות מים. לאחר מכן, דיירים רבים נפגשים בלובי ובקפיטריה, אנשים מתחברים לפי קבוצות גיל ונושאי שיחה משותפים ותמיד נוצרים חיבורים וקשרים. בערבים אנו משחקים ברידג' ורמי קוב ".

מה לגבי הצורך לצאת החוצה?

"יש לנו סופר מרקט בתוך המבנה, כך שלא צריך לצאת לקנות. השנה במיוחד, בגלל הקורונה, הביאו מגוון מצרכים נוספים לסופר כדי שלא יחסר לנו דבר".

"למרות שלא יצאנו החוצה במהלך הסגרים, אנחנו מרגישים מצוין. האחות במגדלי אלישע מקסימה, ויש שתי מטפלות שעוזרות למי שחולה, למי שצריך עזרה בהכנת התרופות, ויש גם שירות של קניית תרופות מבחוץ לדיירים שצריכים. יש לנו רופא נחמד וקשוב שנמצא במקום 24 שעות. ההנהלה והצוות מקסימים והם דואגים לנו באופן מרשים, ממש כמו משפחה. דואגים לנו לניקיון אחת לשבוע, אפילו החימום קבוע וזה חשוב כי קר בכרמל.

"אחת לשבוע מבצעים בדיקות קורונה לכל העובדים, המרצים ומפעילי החוגים שנכנסים למקום כדי להגן ולשמור על הדיירים. "בכל פעם שאני פוגשת את ישראל, אני אומרת לו תודה על כל מה שהם עושים בשבילנו כאן".

מה את מאחלת לעצמך לשנת 2021?

"אני מאחלת לכולם, בעיקר למי שאינו כאן איתנו, שנגמור עם הקורונה וכולם יצאו לחופשי".

קרול בלאו גר במגדלי אלישע שבע שנים: "ההערכות לתקופת הקורונה של ההנהלה והצוות היתה מרשימה".

קרול בלאו גר במגדלי אלישע מזה שבע שנים. על השנה האחרונה הוא מספר: "ההערכות לתקופת הקורונה של ההנהלה והצוות במגדלי אלישע, היתה מרשימה. ברגע שהובן שהקורונה לא תסתיים בקרוב, הנהלת מגדלי אלישע דאגה להתאים את כל הבית כך שנוכל להמשיך בפעילויות מבלי להרגיש את הסגר".

קרול עבר לגור במגדלי אלישע עם אשתו, זכרה לברכה. "היו לנו קרובים בבתי דיור מוגן, ואני כאדם שעסק כל חייו בתחום הבניה, בחנתי את מגדלי אלישע, בעיקר מבחינת המבנה והאיכויות שלו. אשתי ואני עבדנו כשכירים לאורך חיינו, לא היה לנו הרבה כסף כשהגענו לראות את המקום. ישראל ערך לנו ביקור בבית, הראה לנו את כל המתחמים והדירות ומיד הרגשנו את האווירה הנעימה ועד כמה חביב הצוות. לי היתה חשובה מאוד הבריכה, כיוון שאני שוחה מדי בוקר ושמחתי לראות שיש בריכה גדולה ונקיה. יש חדר כושר, חוגים, פעילויות בלי סוף. הצוות מדהים ויש הרבה ממנו, כך שתמיד יש למי לפנות. המקום יפהפה, בנוי טוב, הדירה שלנו יפה ומרווחת והדיירים מקסימים".


קרול בלאו (צילום: מגדלי אלישע)

קרול בלאו (צילום: מגדלי אלישע)


כיצד ציינתם את החגים בשנה האחרונה?

"בתקופה שלא היה סגר, עשיתי את החגים עם המשפחה. בפסח חגגנו כאן. עשינו סדר פסח עם כל הדיירים, שרנו שירים, וקראנו את ההגדה. חג של ממש. גם ביום כיפור מי שרצה, צם. הלכנו לבית הכנסת במקום והאווירה הייתה טובה".

כיצד אתה מסכם את שנת 2020 במגדלי אלישע?

"השנה הייתה מצוינת ומלאת חוויות ואני מצטער רק על דבר אחד – שלא עברתי לגור כאן כמה שנים לפני כן.

רחל שלו: "כל הדיירים, כמובן, קיבלו כבר את שני החיסונים".

רחל שלו ניצלה את תקופת הקורונה בכדי להעמיק בתחביב שלה, הציור, אשר באמצעות הסדנאות במגדלי אלישע, מתפתח יותר ויותר לאמנות. "מעולם לא ציירתי קודם לכן", מספרת רחל, "ובזכות סדנת הציור במגדלי אלישע, התעמקתי יותר ויותר בתחום ולאחרונה אף הוצגה תערוכה שלי במגדלים".

רחל עברה לגור במגדלי אלישע לפני כשלוש שנים, לאחר שבעלה, זכרו לברכה, נפטר. "ראיתי כמה מקומות, אבל כשהגעתי לכאן הרגשתי מיד שזה המקום בשבילי. המקום מסודר, חם, נעים. אנשי הצוות משרים אווירה טובה ותמיד עם חיוך. וכמובן, הבריכה – אני כל כך אוהבת לשחות".

כיצד חווית את שנת 2020?

"אני מאוד פעילה, ולכן משתתפת כמעט בכל החוגים והפעילויות של הבית, ויש המון: התעמלות על כיסאות, התעמלות במים, חדר כושר, טאי צ'י, חוג תרפיה במוזיקה שמאוד מפעיל את הראש ועושה לנו טוב, וכמובן חוג ציור בו התפתחתי מאוד. בתקופת הקורונה, ההרצאות והמפגשים המשיכו להתקיים ולכן לא ממש הרגשנו את הסגר. כל הדיירים כבר קיבלו את שני החיסונים לאחרונה, ואנו משתתפים בפעילויות ובמפגשים מרתקים. מפגש 'גיל הזהב' לדוגמה, שמעבירה לנו מנחה חיצונית, בו כל דיירת משתתפת ומספרת מעולמה ומה שעובר עליה. הצוות סובלני מאוד ומסביר פנים, ובכל פעם שצריך משהו מתקשרים לקבלה ומיד נענים. אני באמת מרגישה במגדלי אלישע, שאני מקבלת הרבה יותר ממה שציפיתי".

רבקה שקד, היא דיירת 'טרייה' יחסית במגדלי אלישע, אשר עברה לגור בדיור המוגן לפני כשנה.

"הגעתי לגור כאן יחד עם הקורונה" היא מספרת, "בינואר 2020 כשרק התחילו לדווח על המגפה בתקשורת".

ואיך החוויה של המגורים במגדלי אלישע?

"החיים בדיור המוגן הם מיקרוקוסמוס של העולם שבחוץ. לכל אורך תקופת הקורונה התקיימו מגוון חוגי התעמלות ופעילויות שונות, הרצאות וחיי קהילה, כך שממש לא מרגישים מנותקים".

כיצד בחרת את המקום?

"בת דודה שלי גרה כאן עם בעלה כבר שש שנים והם מאוד מרוצים. היא הציעה לי לעבור לגור ולחיות לצדם וחשבתי שזה רעיון טוב. מה שמעניין זה שאני עושה פעילויות שמעולם לא עשיתי. ספורט, למשל, מאז שהגעתי לכאן אני משתתפת בחוגי התעמלות – התעמלות במים והתעמלות על מזרנים, וזה עושה לי טוב. אני מקשיבה להרצאות וצופה בסרטים וזה ממלא את הימים שלי. מה עוד, שאני לא טיפוס חברתי מאוד מיסודי, וההשתתפות שלי בחוגים ובפעילויות חשפה אותי לאנשים נחמדים שאני מוצאת איתם עניין משותף. כאלה שרק כאן יכולתי לפגוש ברמה יומיומית.

דיור מוגן יוקרתי במרכז הכרמל – מגדלי אלישע

כתובת: יאיר כץ 12, חיפה

מעבר לאתר: https://www.elisha-towers.com/

טלפון: 04-8309000

 


כתבה שיווקית


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר