בית ספר שהם בחיפה
בית ספר שהם בחיפה

בית הספר שהם | בית ספר מקצועי טכנולוגי בחיפה שחייבים להכיר

הורים לילדים בכיתות ט'-י"א? כדאי לכם להכיר את התיכון למקצועות טכנולוגיים בחיפה שבו "לא מוותרים לילד ולא מוותרים על הילד"

פורסם בתאריך: 16.8.18 18:34

בשכונת בת גלים בחיפה ממוקם בית ספר משפחתי, חם וייחודי בנוף בתי הספר בישראל, אם טרם הכרתם את בי"ס שהם, כדאי מאד שתכירו. בית הספר שנמנה על רשת דרור בתי חינוך ובפיקוח משרד העבודה, הינו בית ספר מקצועי טכנולוגי שפותח בפני בני הנוער עתיד עם מקצוע ביד כבר במהלך התיכון.

בית הספר מצוי בתהליך רישום במהלך כל השנה ופתוח גם לתלמידים שלא מרוצים או לא מסתדרים בביה"ס בו הם לומדים ורוצים בית ספר שמלמד קצת אחרת.

מה שתפס אותנו כבר בתחילת הדרך היה משפט ששמענו ממנהלת בית הספר, חני וינברג, "אצלנו לא מוותרים לילד ולא מוותרים על הילד".

חני, בעברה ממקימי 'נוער רפול', בין מפקדות הפלוגה הראשונות שפיקדו על חיילים בצבא, שירתה עם שחרורה ביחידת מודיעין מסווגת של משטרת ישראל, הייתה חוקרת נוער ומפקדת תחנת נקודת משטרה ומזה 6 שנים מנהלת בהמון אהבה ותחושת שליחות את בית הספר שהם בשכונת בת גלים לאחר שמילאה תפקידים שונים בביה"ס כבר 20 שנה.

בין בוגרי בית הספר ניתן למצוא בוגרים שפיתחו קריירה במסגרת האזרחית והצבאית במקצועות הריתוך והעיצוב בברזל, תקשורת חזותית, טכנאות סלולר ומחשבים ומקצועות החשמל, הקימו משפחות לתפארת וחלקם אף השתבצו בתפקידים בכירים בתעשייה ומשמשים כאזרחים התורמים לקהילה ולמדינה.

לא בכדי אנו מציינים זאת, ובעיקר כששומעים את מנהלת בית הספר ותפיסתה החינוכית "אתה יודע מה זה לראות נער ללא מסגרת, ללא אמונה עצמית או תקווה מתפתח והופך לנער עם חלומות או רצונות? עם חיוך ותחושת כבוד עצמית ומעל הכל עם חוויות של הצלחה? זו הסיבה שמאז שירותי הצבאי ועד עכשיו אני קמה בבוקר, לתת לנערים ונערות שהמסגרות לא התאימו להם את ההזדמנות והכלים, וללמד אותם שאם הם ירצו, יעזו ויחלמו הם יכולים לכבוש כל פסגה! לא כקלישאה אלא כמציאות".

ואכן, חלק נכבד מהתלמידים והבוגרים מצאו בית חם בבית ספר שקיבל אותם כמו שהם, סייע להם בפיתוח האישיות ותחושת ההעצמה, הציב להם גבולות מחד ונטע בהם את תחושת מסוגלות מאידך ובנה להם עתיד טוב יותר והווה שבו למדו להתמודד עם האתגרים בחייהם האישיים.

כך כתבו הוריו של יאיר, בוגר כיתה י"ב, שהשלים לאחרונה את לימודיו לצוות בית הספר: "קיבלנו מענה מצוות בית הספר בכל שעה, לכל בעיה ושאלה. היה לנו עם בי"ס שהם, מסע של שלוש שנים משמעותיות, קשות, נפלאות ומלמדות עבורו ועבורנו. חצינו יחד רגעי קושי, רגעי משבר ורגעי שמחה שלכם ושלנו. מערכת חינוך 'רגילה' אינה מתאימה לכולם וההחלטה לעבור למסגרת מקצועית הייתה החלטה בתחילתה מבלבלת ובסופה נכונה ומדויקת, צוות בית ספר שהם הינו צוות עם כוונות טובות. על כל מה שעשיתם לבני שלוחה לכם תודה ענקית. תודה שעזרתם ודחפתם ונתתם לנו כוח והוכחתם לנו שיש מנהלת, מורים וצוות שעוזר, תורם ורואה רק את טובת תלמידיו".

זה מה שכתבה ענבל גביע, אשת חינוך על היכרותה עם בית הספר "ב- 20 השנים האחרונות אני מכירה את חני כמקימת פרויקט מפנה, מחנכת, סגנית מנהל/ת ומנהלת בית ספר שהם. 20 שנים של עבודה קשה ובלתי מתפשרת. 20 שנים בהן רואים כל נער וכל נערה, 20 שנים בהן נלחמים כדי שכל אחד יצליח וימצה את הפוטנציאל הגלום בו.
שנים של שיתוף כל הגורמים- משפחה, קהילה וצוות מורים איכותי והכל במטרה לגרום לכל ילד לזהור וללטש את היהלום שבו. שנים של אמונה מלאה בדרך, של מקצועיות ויושרה. שהם היה לי בית, חני היתה ועודנה מנטורית ומורה לחיים. אסיים בשני דברים: האחד ששהם חייב להיות בתודעה של כל אנשי החינוך. זה מקום שבו האנשים נמצאים מתוך שליחות ואהבה. זהו המקום הנכון והראוי לכל כך הרבה תלמידים שהלכו לאיבוד בדרך. הדבר השני – אמירה של אחד הבוגרים שאמר על חני כי יש אנשים שפוגשים בחיים בדרך ויודעים שבזכותם תשתנה.

התיכון קולט תלמידים לאורך כל שנת הלימודים מהאיזורים הגיאוגרפיים הבאים: חיפה, קריות, נשר, טירת הכרמל ויישובי הכרמל, זיכרון יעקב, יוקנעם, עתלית והיישובים הסמוכים.

התלמידים מגיעים כל בוקר לתיכון עצמאית או באמצעות מערך הסעות מסודר בתחנות קבועות בסמיכות למקום מגוריהם וזוכים ליחס אישי, משפחתי וצוות מחויב ומגויס להצלחתם.

המסגרת התיכונית מקצועית מספקת לתלמידים תחושה של מסוגלות והצלחה שמנתבת את חייהם למקום טוב יותר. בנימין, תלמיד כיתה י"א משתף: "חוץ ממתמטיקה ואנגלית מלמדים אותך כיצד להתנהג בסיטואציות שכולנו ניתקל בהן. הצוות המקצועי נותן כאן יחס חם ודואג אם זה קשור לענייני בית ספר ואם לא. יש סיבה למה מצליחים בבית הספר וממש מתפתחים זה הכל קשור לגישה, לחום ולאמונה שנוטעים בך".

דניאל כהן, בוגרת בית הספר מספרת "בתור בוגרת בית הספר גאה שזכיתי ללמוד בבית הספר הזה תחת ניהולה של אישה מהממת כזאת. וצוות מורים ששווה לצייין לטובה. לי באופן אישי בית הספר עזר המון ולעולם לא אשכח את העזרה והתמיכה שקיבלתי".

המקצועות הנלמדים בתיכון הינם, מגמת עיצוב בברזל, שם מלמדים לעומק את רזי הריתוך, סוגי מתכות וחומרים, שיטות ריתוך מתקדמות, סוגי הציוד ובטיחות בעבודה המספקים כלים וידע להצלחה בתחום, למשלימים בהצלחה את המגמה ניתנת תעודת מקצוע מטעם משרד העבודה. מקצוע זה הינו אחד מהמבוקשים במשק והשכר ההתחלתי בו עומד על 15,000 ₪, לא בכדי תלמידי בית הספר משתלבים בתעשייה כבר בכיתות י"א כמתלמדים ולאחר השירות הצבאי אף כעובדים מן המניין.

מגמה נוספת וחשובה הינה מגמת טכנאות סלולר ומחשבים, המותאמת להתפתחות הטכנולוגית בעידן בו אנו חיים ולתחום הסלולרי המצוי בתאוצה מתמדת. מטרתה העיקרית של המגמה הינה לספק לתלמידים את הידע התיאורטי והמעשי הנחוץ לתיקון ותפעול מגוון דגמים של טלפונים סלולאריים ומחשבים. תלמידים המשלימים את המגמה מוסמכים כטכנאי סלולאר לתפעול ותיקון מכשירים. הלימודים מעמיקים בנושאים טכנולוגיים חומרתיים ותוכנתיים, מקיפים את כל נושא התקשורת, ומקנות ידע פרקטי-מעשי הכרוך באבחון ותיקון תקלות במכשירים סלולריים ומחשבים. תלמידי המגמה יכולים להשתלב בתעשייה הסלולרית המפותחת בישראל או לפתוח מעבדת תיקונים עצמאית משלהם.

שתי מגמות נוספות הנלמדות בבית הספר הינן: מגמת תקשורת חזותית המלמדת את מקצועות העיצוב הגרפי ומקצועות החשמל המאפשר קבלת תעודת חשמלאי מוסמך כבר בתום כיתה י"ב.

חן תשובה, בוגרת בית הספר מספרת בפוסט מרגש "חני המהממת. היא אחת מכמה בודדים שלא נתנו לי ליפול לרגע. אשה מדהימה" ומשלים אותה בוגרת נוספת, רעות עזריה בזאוי: "בתור בוגרת בית הספר שהם אני יכולה לומר שעזרו לי המון, לא ויתרו לי ופשוט צעדו איתי יד ביד לאורך כל הדרך".

קיימים עשרות סיפורי הצלחה נוספים של תלמידים שהגיעו להישגים משמעותיים בצבא ובחיים האזרחיים. זהו למעשה התוצר העיקרי של בית הספר, בוגרים התורמים לעצמם ולמדינה. הדבר בא לידי ביטוי בין היתר לפי דברי חני הודות לכך ש"בבית הספר כיתות קטנות המאפשרות מענה הולם ויחידני לכל תלמיד ותלמידה, אף אחד אצלנו לא שקוף, אנו מכירים את תלמידנו על כל היבטיהם. בבית הספר התלמידים לומדים ביחס לרמתם, לכל תלמיד ותלמידה נבנית תכנית אישית המותאמת לצרכיו ולרמתו הלימודית. התלמידים מלווים בהוראה מתקנת עם מאבחנת מוסמכת וקיים מערך תומך ומלווה הכולל יועצות ופסיכולוג הקשובים לכל בעיה הנוצרת אצל התלמידים או משפחתם. הסוד להצלחה הוא כפול: אהבה ואכפתיות לצד גבולות ומשמעת ברורים שאינם משתמעים בשום צורה. אצלנו לא מוותרים לילד ולא מוותרים על הילד".

את ביה"ס מוביל צוות מיומן ומקצועי שנבחר בקפידה, בשהם מאמינים שכשהתלמיד נותן מעצמו לאחר, הוא פתוח לקבל עבור עצמו ולכן כל התלמידים אימצו לאורך השנים אוכלוסיות מיוחדות ומתנדבים בקהילה כחלק משגרת בית הספר. צוות בית הספר גורס שכאשר ילד מרגיש שאכפת ממנו, שאוהבים אותו, שלא מוותרים לו ומאמינים בו – יוכל גם להצליח.

לא בכדי זוכה בית הספר להערכה רבה מצד הגורמים המקצועיים. היחס האישי לכל תלמיד, הנכונות להשקיע מעבר לנדרש והרגשת השליחות של הצוות הם הדברים שהופכים את בית הספר למעין מרכז הזנקה להצלחה לתלמידים.

בית הספר קולט תלמידים העולים לכיתות ט'-י'-י"א ומספק להם סביבה בטוחה להצלחה ואמונה שניתן להגיע להישגים. המסיימים בהצלחה זכאים לתעודת סיום 12 שנות לימוד, תעודת גמר ותעודת הסמכה מקצועית בתחום הנלמד ואחוז לא מבוטל מהבוגרים שומר על קשר עם בית הספר למרות שעבר זמן רב מתום הלימודים.

המעוניינים לקבל פרטים נוספים בנוגע להרשמה לבית הספר, לבקר ולהגיע לסיור אישי מוזמנים ליצור קשר בדרכים הבאות:

בטלפון 073-374-6068 | בקישור לדף הפייסבוק | בקישור לאתר |

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר