א. נתיב ניהול ופיקוח פרויקטים. צילום: טל רביב
א. נתיב ניהול ופיקוח פרויקטים. צילום: טל רביב

מפקחי בנייה בגליל עם כל הטיפים שצריך לדעת לפני בניית בית פרטי

רוצים לבנות בית אבל לא יודעים מאיפה להתחיל? מתלבטים אם עדיף לעבוד עם קבלן מפתח או מנהל פרויקט? יצאנו לברר אצל מפקחי בניה בגליל וקיבלנו טיפים טובים למהלך החשוב בחיינו

פורסם בתאריך: 12.12.18 22:23

"א. נתיב, ניהול פיקוח פרויקטים"

"א. נתיב, ניהול פיקוח פרויקטים" היא חברה מובילה העוסקת בניהול פרויקטים, פיקוח, תכנון הנדסי, חוות דעת הנדסיות, ייעוץ שוטף וביצוע פרויקטים הנדסיים שונים. לחברה לקוחות רבים מהמגזר הפרטי והמוסדי, כאשר גופים רבים שוכרים את שירותיהם לשם ניהול ופיקוח פרויקטים בתחום הבנייה והתשתיות. את החברה מנהל נתיב אוחנה שמגיע עם 18 שנות ניסיון בענף הבניה כאשר השילוב בין היכרותו את השטח לבין הבנת התהליכים והחומרים מאפשרת מקצועיות ללא פשרות ועמידה בסטנדרטים הכי גבוהים שיש. עבודתם מתרכזת בביצוע ובקרת תהליך הבניה מתחילתו ועד סופו, החל משלב משא המתן עם הקבלנים ועד לבקרת האיכות על ביצוע ותקציב הפרויקט. תפיסת הניהול של החברה נשענת על שקיפות מלאה מול הלקוחות והספקים, שירות אישי ומקצועיות אין קץ. נתיב מקפיד על למידה מתמדת והתעדכנות בתקנים, שיטות ביצוע, חומרי גלם וחומרים המשתנים מעת לעת.

מהן האפשרויות העומדות בפני אדם שמעוניין לבנות או לשפץ בית פרטי או כל פרויקט הנדסי?

"קיימות שתי אסכולות מרכזיות כאשר אדם רוצה לבצע פרויקט הנדסי בבנייה " מספר נתיב. "האחת היא לקחת קבלן מפתח שמבצע את כל העבודות הכרוכות בביצוע הפרויקט עד מסירת המפתח למעט ביצוע הפרויקט, וניהול עבודה שוטפת באתר הבניה , כאשר האסכולה השנייה היא שכירת שירותיו של מנהל פרויקט האחראי על הניהול והתיאום בין קבלני המשנה ועל הפיקוח (במקרה זה אין קבלן ראשי אחד שמאגד תחתיו את כל קבלני המשנה אשר מקשר בין כולם)"

מהן היתרונות של שתי האפשרויות האלו?

"היתרון הגדול בשירות קבלן מפתח הוא האחריות הכוללת מטעמו", סובר נתיב. "זאת אומרת שאם מחר יש כשל בנקודה מסוימת בתהליך- קבלן המפתח נושא את מלוא האחריות מכיוון שהוא מאגד תחתיו את כל הקבלנים. דבר נוסף הוא עניין הרישוי. במדינת ישראל יש חוק שאומר שכל תהליך בניה חייב להיות מלווה או מבוצע ע"י קבלן רשום. כשאין קבלן ראשי, הסיפור הופך למורכב ומסורבל משום שהקבלן הראשי חייב להיות חתום על כל הטפסים לרישוי ובנוסף למנות מנהל עבודה לאתר, זה יכול להכניס את הלקוח לפינות שיכולות להיות לא חוקיות" מספר נתיב. "בנוסף לכל, יש דעה רווחת שאומרת שאם "מפרקים" את העבודה למספר קבלים ולוקחים רק מנהל פרויקט, חוסכים כסף. הדעה הזו הרבה פעמים מוטעית . בשורה התחתונה, למעט פרויקטים מאוד מסוימים בדרך כלל ההמלצה שלי היא לקחת קבלן מפתח"

מהם הדברים שחשוב לדעת לפני שבונים בית פרטי?

"מעבר לבחירה של האדריכל ובעיקר כדי לחסוך זמן וכסף, חשוב מאוד לשלב מפקח או מנהל פרויקטים כבר בשלב התכנון (חשוב שאותו בעל מקצוע יהיה בעל הכשרה מקצועית בתחומו כמובן). לאחר תיאום הצפיות בנוגע לתקציב אפשר להבין מה ריאלי לתהליך הבניה ומה לא. המפקח / מנהל הפרויקט יודע לבצע אומדן לגבי עלות הבית כבר בשלב התכנון. מעבר לזה, אותו בעל מקצוע הוא זה שיכין את כתב הכמויות ויגדיר את המפרטים הטכניים, שקריטיים מאוד מבחינת האיכות אותה רוצים לקבל ולהם השפעה קריטית על העלויות והטיב. אם לא מבצעים כתב כמויות מסודר הכולל פרטי ביצוע, ומפרט טכני הנדסי כל קבלן יגדיר לעצמו את הפרמטרים שלו, ומהסיבה הזאת יהיה הבדל מהותי בעלות. כשכל המפרטים וכתבי הכמויות מאוגדים יחד, ההשוואה בין הקבלנים מדויקת ואמיתית. "לגבי בחירת מפקח חשוב לזכור שזו משרת אמון. המפקח הוא אדם שאנו מפקידים אצלו את הפרויקט הכי חשוב בחיים שלנו- וסביר להניח שגם הפרויקט הכי יקר שאי פעם נממן – ביתנו. לכן חשוב לבחור מפקח אמין, ישר וסופר מקצועי. שווה לעשות את כל הבדיקות לפני, לבדוק המלצות ולהתרשם מפרויקטים קודמים שביצע".

טלפון: 054-5662564 | 04-6922564

קישור למייל: [email protected]

קישור לדף הפייסבוק: "א. נתיב- ניהל ופיקוח פרוייקטים, תכנון, חו"ד הנדסית"

 

א. נתיב ניהול ופיקוח פרויקטים. צילום: טל רביב

א. נתיב ניהול ופיקוח פרויקטים. צילום: טל רביב

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. דני דין

    כשאתה חושב לבנות בית ואתה מתחיל בהליכים להתעסק עם רשיונות קבלנים בעלי מקצוע ועוד סחטנים אתה מעדיף לגור באהל בפארק. למה אצלנו זה כל כך מסובך.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר