מנהרות הכרמל. צילום: סטודיו פלד
מנהרות הכרמל. צילום: סטודיו פלד

מנהרות הכרמל: מיליון מנויים תוך 8 שנים

פורסם בתאריך: 24.1.19 21:43

על פי נתוניה של קבוצת כרמלטון, בעלת הזיכיון להפעלת מנהרות הכרמל, בסוף החודש האחרון הצטרף המנוי המיליון לפרויקט מנהרות הכרמל. נראה כי במהלך שמונה השנים האחרונות, מנהרות הכרמל עברו דרך ארוכה אך בסופו של דבר משתלמת לכל הצדדים, ובראשם לתושבי העיר והסביבה. המחקרים האחרונים מראים כי הנסיעה במנהרות חוסכת זמן, מפחיתה את עומסי התנועה, מאפשרת נסיעה חלקה ובטוחה, משפרת את איכות החיים ומצמצמת את זיהום האוויר באופן משמעותי. ערן בן ארוש, מנכ"ל מנהרות הכרמל: "מנהרות הכרמל מהוות עורק תחבורה ראשי באזור המפרץ וחציית רף מליון המנויים הינה עדות נוספת להצלחת הפרויקט ותרומתו החשובה לשיפור איכות חיי התושבים."

מנהרות הכרמל, מפרויקטי התשתית הבולטים בישראל, מחברות בין מחלף חיפה דרום בכביש 2 לצ'ק פוסט (מחלף הקריות) הממוקם בכניסה המזרחית לעיר. במרכז הפרויקט נמצא מחלף נווה שאנן המוביל לגרנד קניון, למרכז חיפה ולכרמל. המנהרות, המופעלות כמערכת כבישי אגרה מתקדמת,מקצרות באופן משמעותי ומדי יום לעשרות אלפי משתמשי הפרויקט, את זמן חציית העיר ומחברות בין איזורי מגורים לעבודה ופנאי.

כזכור, בתחילת שנה שעברה, חתמו כרמלטון ומשרד האוצר על הסכם אשר הוזיל את תעריפי הנסיעה בנהרות הכרמל למנויים פרטיים בכ-30%. הוזלת תעריף הנסיעה, שהתווספה להטבה קיימת של 40% אשר ניתנה למשאיות מנויות קלות (עד 12 טון), הביאו לגידול משמעותי במספר המשתמשים, רובם תושבי אזור המפרץ, שהצטרפו כמנויים במנהרות הכרמל ואף הגדילו את היקף נסיעותיהם.

ירידה של כ- 40 אחוזים בעומסי התחבורה

במחקר שפורסם במהלך השנה החולפת על ידי פירמת הייעוץ "EcoFinance" בשיתוף עם מוסד שמואל נאמן למחקר מדיניות לאומית חושבו התועלות הישירות של הנהגים המשתמשים במנהרות. המחקר אשר בחן את התועלות הנוצרות בכל אחד ממקטעי הפרויקט לעומת שני מסלולי נסיעה חלופיים מקובלים לכל מקטע, מצא כי בכל התרחישים שנבדקו, הנסיעה במנהרות יצרו תועלת חיובית ישירה ועקיפה לעומת כל מסלול נסיעה חלופי. ואכן, הפרויקט מאפשר נסיעה רציפה, נוחה ובטוחה במהירות של עד 80 קמ"ש, ללא צמתים, עצירות ורמזורים.

תוצאות נוספות של המחקר, מצאו כי מאז פתיחתן בסוף 2010, אף נרשמה ירידה של כ-40 אחוזים בעומס התחבורה בשעות השיא בצירים המרכזיים לצד חיסכון של כשישה מיליון ליטרים של דלק מידי שנה, הפחתת זיהום אוויר ופליטה של גזים ושינוי משמעותי באיכות האוויר ואיכות החיים של תושבי חיפה והסביבה.

מנהרות הכרמל: ירידה של כ- 40 אחוזים בעומסי התחבורה. צילום: סטודיו פלד

מנהרות הכרמל: ירידה של כ- 40 אחוזים בעומסי התחבורה. צילום: סטודיו פלד

פעולות שיקום הנוף

בניית המנהרות נעשתה תוך התחשבות מירבית בסביבה ובהתאם, במקביל לבנייתן, בוצעו עבודות לשיקום וטיפוח האזור שכללו בין היתר נטיעת עשרות שתילים, שיחים ועצים האופיניים לצמחיית הכרמל, אליהם הוצמדו מערכות השקיה שנועדו לסייע להם להתבסס. הוואדי בנחל גיבורים למשל, אשר במשך שנים רבות היה חסום לגישה, עבר תהליך שיקומי נרחב וכיום ניתן לטייל לאורכו ולחזות בנוף של חורש ומפלים קטנים. כמו כן, נשתלו בשטח הוואדי צמחים ופרחים שונים והוחלט לטעת בוודאי גם את השמורה הגדולה ביותר בארץ לשושן צחור.

ערן בן ארוש, מנכ"ל מנהרות הכרמל מציין: "חציית רף מליון המנויים הינה עדות נוספת להצלחתו של הפרויקט, חשיבותו ותרומתו לערי המפרץ ולתושבי האיזור כולו. המנהרות, שמייצרות תועלת כלכלית משמעותית למשק, הביאו לשיפור באיכות חיי התושבים, לחיסכון בזמן, בדלק ולצמצום פליטות המזהמים. הן הוזלת תעריף המעבר למנויים פרטיים והן ההטבה למשאיות מנויות קלות, מאפשרות ניצול מיטבי של המנהרות כפרויקט תשתית לאומית".

לכניסה לאתר מנהרות הכרמל

להצטרפות כמנוי, התקשרו: 5424*

מנהרות הכרמל, חוגגים את המנוי המיליון. צילום: פלד סטודיו

מנהרות הכרמל, חוגגים את המנוי המיליון. צילום: פלד סטודיו

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. קליש לבוחרים: " you had good. now you have me"

    העיקר החליפו את יהב.
    בינתיים קאליש הצליחה לייצר יחסי עבודה "מעולים":
    * עם עובדי העיריה (על סף שביתה)
    * עם מפלגת העבודה (המטה החיפאי בקיפאון עקב סכסוכים פנימייים)
    * עם האופוזיציה (לא איפשרה להם ייצוג על-פי חוק בוועדות ולכן פנו לשר הפנים)
    * עם התקשורת (לא מוכנה להתראיין)
    * עם שרי הממשלה (מנסה לבטל פרוייקטי תחבורה ופיתוח, אפילו לביבי היא לא עונה)…

    תעדכנו אותי כשיתגלה מישהו שאיתו קאליש *כן* מצליחה לעבוד.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    קורה שיש טעויות בבחירה של ראש העיר בפעם הבאלא ניפול בפח שהוצב לנו התושבים

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר