שמשון מיאל. צילום: מלאני פנטון
שמשון מיאל. צילום: מלאני פנטון

שמשון מיאל: פרדס הגחלים הלוחשות

יותר מארבעים שנה לאחר שהפיק המוזיקאי שמשון מיאל את האלבום הנדיר "פרדס הגחלים הלוחשות", הוא חשף אותו לקהל הרחב. הצצה לפיסת אסיד-פולק נדירה

פורסם בתאריך: 8.3.19 13:03

לכל מוזיקאי יש אדם אחד מסוים אשר השפיע ועיצב את חייו. עבור שמשון מיאל, מוזיקאי בחסד ואמן בנשמה, היה זה ג'ון מקלפלין, מוזיקאי ג'אז בריטי,  גיטריסט ומלחין פיוז'ן אשר היווה חלק מ"ההרכב החשמלי" של מיילס דייוויס בשנות ה-60 המאוחרות.

"הושפעתי רבות ממוזיקת ג'אז, מאמנים דוגמת פרנק זאפה ולהקת ג'נטל ג'איינט, אולם את עיקר ההשראה שאבתי מאותו מוזיקאי נדיר אשר עיצב זהותי המוזיקלית – ג'ון מקלפלין". אומר שמשון מיאל.

האלבום המפורסם של מיאל שהוא אף אלבום הבכורה שלו: "פרדס הגחלים הלוחשות", הוקלט בשנת 1977 באולפני קולינור. "האלבום הוקלט לגמרי בספונטניות לאחר טיול בנואבה, מצרים". מספר מיאל. "העבודה על האלבום נמשכה חודש ימים, לילה אחר לילה. היינו נכנסים לאולפן ומקליטים ללא הפסקה. אפשר לומר שהאלבום הקדים את זמנו ולא זכה להכרה מהממסד ופרגון ראוי. לימים, האלבום זכה להכרה להצלחה והכרה אף מעבר לים. חובבי רוק פסיכודלי רבים רואים בתקליט "פרדס הגחלים הלוחשות' כאחד מהגביעים הקדושים של הז'אנר". הוא מציין.

בהדרת קודש:

שמשון מיאל: פרדס הגחלים הלוחשות

שמשון מיאל: פרדס הגחלים הלוחשות

מה כולל האלבום?

"האלבום הוא חלק מאוצר המכיל למעלה מ- 50 רצועות מוזיקליות ייחודיות במינן".

האמן, המוכר לנו בשם הבמה שמשון מיאל הוא למעשה שמשון שמוקלר אשר חגג לאחרונה 54 שנות יצירה, ועדיין ממשיך לעבור וליצור.

צח ומצוחצח

כיצד החלה דרכך המוזיקלית?

"זה התחיל לגמרי במקרה, כאשר אחי הגדול רכש גיטרה בטיול ביוון,  ובהיותי בן 16 מתוך סקרנות, התחלתי לנגן בגיטרה וממש לבד מאפס, למדתי לנגן. לימים כשבגרתי, רכשתי גיטרה חשמלית ובהיותי בן 20 הצטרפתי לחבורה והיינו מנגנים בלהקות קצב.

אני כמובן הייתי הגיטריסט וגם זמר, עשינו קאברים של החיפושיות, נערי החוף ושל כל מיני הרכבי היפיז משנות ה60. ניגנתי בזמנו גם עם יהודה פוליקר".

את הלחנים שמשון מעיד שהיה יוצר מתוך התבודדות ביערות הכרמל. הוא היה חבר בלהקות קצב חיפאיות וניגן במועדון הדולפין המיתולוגי ובמועדונים חיפאיים נוספים. שמשון מספר שתמיד היה מוכן לחזרה בתשובה, והרגיש קרבה ליהדות.

כאש בעצמותיי

מתי חזרת בתשובה?

"מיד לאחר העבודה על האלבום הראשון חבר קרוב שעבד איתי על האלבום הראשון, חזר בתשובה, ובעקבותיו נסעתי לירושלים והתחלתי ללמוד את הדת".

ואיך החזרה בתשובה השפיעה על המוזיקה עצמה?

"הייתי לכל אורך הדרך בעניין של מיסטיקה וקבלה, וחיפשתי צלילים מיסטיים, אבסטרקטיים, ששואבים אותנו לעולמות עליונים. כשאני יוצר מוזיקה אני מרגיש קשר לבורא, לטבע, מבוקר עד ערב הייתי מתבודד ביערות הכרמל כותב מוזיקה ודברי הגהות".

צילום: מלאני פנטון

צילום: מלאני פנטון

היכן אפשר לשמוע את המוזיקה שלך?

"ניתן כיום להאזין למרבית היצירות לרבות קטעים מוזיקליים יוצאי דופן, דרך היוטיוב – ישנם שם כ43 יצירות שהוקלטו במרוצת השנים. בנוסף, ניתן לרכוש את האלבום האחרון "שמשון מיאל זה אני" בהפקה עצמית".

האלבום מסכם את 54 שנות היצירה של שמשון מיאל, ולמעלה מ10 שנים של עבודה על האלבום, מיאל מנגן באלבום בכל הכלים: גיטרות חשמליות ואלקטרוניות ומשלב במוזיקה שלו, בין היתר , בין ג'אז פסיכודלי, לאוונגארד ואמביאנט.

 

האלבום מוצע למכירה בעלות של 65 ₪ כולל משלוח. בנוסף ניתן לרכוש, תקליטי ויניל נדירים של האלבום הראשון משנת 1977: "פרדס הגחלים הלוחשות". עלות רכישת האלבום היא כ-1000 ש"ח ונותרו כ-10 אחרונים בלבד. 

טלפון ליצירת קשר: 0547224376

שמשון מיאל. צילום: מלאני פנטון

שמשון מיאל. צילום: מלאני פנטון

 

 

 

 

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר