3 ערוצי פרסום באינטרנט שעסקים קטנים חייבים להכיר. תמונה ממאגר Ingimage
3 ערוצי פרסום באינטרנט שעסקים קטנים חייבים להכיר. תמונה ממאגר Ingimage

3 ערוצי פרסום באינטרנט שעסקים קטנים חייבים להכיר

פורסם בתאריך: 28.3.19 17:19

בעלי עסק רבים אוהבים להתלונן על התחום בו הם פועלים שהוא קשה, תחרותי והפרנסה בו לא רבה. אם רק היו לי עוד 20% הכנסות, זה היה נפלא… אם זה נשמע לכם מוכר פחות או יותר, זהו המאמר בשבילכם. אנחנו הולכים לעבור כאן על שלושה אפיקי שיווק שונים שתוכלו לפתח ולאט לאט הם יזרימו לכם לקוחות פוטנציאלים.

בחרתי לכתוב כאן דווקא על הערוצים הפחות 'מפורסמים' מבחינתנו כבעלי עסקים וכמשווקים. לערוצים כמו קידום אורגני בגוגל או קמפיין אדוורדס הם מאד מוכרים ויהיה קל יחסית 'למכור' אותם לבעלי עסקים. ניתן להתחיל לבד את הצעדים הראשונים בכל שלושת הדרכים הללו אבל אני לא ממליץ לעשות זאת לאורך זמן. הרעיון בלהתחיל לבד הוא בעיקר בכדי להשתפשף, להכיר את הפלטפורמות השונות וגם בכדי למצוא את הכיוון והסגנון שלנו. כפי שאתם כבר מבינים, לכל שלושת ערוצי הפרסום הללו יש משהו משותף. הם כולם מציעים הרבה ערך למי שנחשף אליהם. השיטה הזו של משיכת לקוחות פוטנציאלים על ידי נתינת ערך התפתחה מאד על גבי האינטרנט אבל היא בעצם שיטה ישנה. מקורותיה נמצאים אי שם בתחילת ימיו של הרדיו המסחרי בו תחנות רדיו הציעו ערך בדמות שידורי מוזיקה, יצרו חשיפה גדולה של מאזינים ושידרו להם פרסומות. צדק מי שאמר שאין חדש תחת השמש.

שלוש דרכים לתת ערך ולקבל תנועת לקוחות

לכל עסק יש הרבה ידע ונסיון שנצבר אצלו. זה יכול להיות בתחומי העיסוק של העסק אבל גם בתחומים רחבים יותר. להלן שלוש דרכים בהן תוכל לשתף לקוחות פוטנציאלים בידע ובנסיון שלך ובתמורה תבנה קהילה שתוביל למכירות.

רשימת תפוצה

הרעיון כאן הוא לפרסם מידי תקופה מסויימת, נניח פעם בשבוע, ניוזלטר שנשלח במייל. מדובר באימייל לכל דבר ועניין בתפוצה רחבה שמיועד לאנשים שהביעו עניין לקבל אותו והוא עוסק בתחום מסוים שמעניין אותם.

הניוז לטר צריך להיות כתוב בצורה קולחת ומעניינת. ניוזלטרים טובים הם כאלו שאנשים מצפים שיגיעו וכשהם מגיעים, הם פותחים אותם מתוך סקרנות. זהו המקום ליצור קשר מעט יותר אישי ואינטימי עם קהילת הלקוחות או הלקוחות הפוטנציאלים שלך. שים לב שזו איננה פרסומת. יכולה להיות בו קריאה לפעולה, זה כן, אבל בגדול זה צריך להיות משהו שקודם כל נותן ערך ורק אחר כך מבקש לפעול.

אחת המיומנויות שחייבים לפתח כאן היא היכולת לכתוב כותרות מושכות את העין שפשוט אי אפשר לעמוד בפניהן.

רשימות תפוצה הן דבר שנבנה לאט וצובר ערך עם הזמן. בהתחלה, ההשקעה בכתיבה שבועית יכולה להיראות כלא משתלמת מכיוון שלא הרבה אנשים יקראו אותה. ככל שעובר הזמן והרשימה גדלה, השקעת הזמן נהיית יותר משתלמת. יתרון נוסף של רשימת התפוצה הוא שהרשימה עצמה היא ממש בבעלותינו, כמו אתר אינטרנט אבל ממש לא כמו עמוד עסקי בפייסבוק. בזה האחרון השליטה והמילה האחרונה היא של הפלטפורמה.

כתיבת בלוג

כשילוב עם כתיבה לרשימת תפוצה או בנפרד ממנה, בלוג הוא דרך מצויינת לשיווק. היתרון הגדול הוא שתכני הבלוג נשארים באתר 'לנצח' ומושכים תנועת גולשים גם זמן רב אחרי שנכתבו. אותה תנועת גולשים יכולה להיות מנותבת למכירה או לאיסוף לידים.

הבלוג יכול להיות בכל מיני פורמטים, ממשהו מאד אישי ועד למדריכים טכנים מסוגים שונים. חשוב לערוך מחקר מילות מפתח נכון לפני כתיבת הבלוג. זה יתן לנו כיוון על הביטויים שיהוו פוטנציאל מכירה בשבילנו. מילות המפתח החמות בעצם מראות לנו לאן נושבת הרוח, במה אנשים מתעניינים ומה ניתן למכור להם.

רצוי לעדכן גם את הבלוג בתדירות קבועה. אם אתם כותבים כמה מאמרים 'במכה' רצוי לרווח את הפרסום שלהם. זה יתן לקוראים מתמידים חומר לקריאה באופן רציף, יעלה את מספר הביקורים שלהם באתר וגם יראה לגוגל שהאתר מתעדכן בכל פעם שהזחלן מבקר. על מנת למנף את הכח של בלוג כדאי גם לדעת דבר או שניים על קידום אתרים – אפשר להתחיל מהמדריך על קידום אתרים של דניאל זריהן, שמיכל הרבה מאד חומר והפניות למקורות שונים.

עמוד עסקי ברשתות חברתיות

ניתן לבנות קהילה מסביב לעסק גם דרך הרשתות החברתיות השונות. הרעיון הוא לספק תכנים שגם מפעילים את המשתמשים. לפייסבוק יש כלים נהדרים לעשות את זה בדיוק, להלן כמה:

  • סרטונים למשל הם דבר שתמיד הולך. יש להם אחוזי צפיה ומעורבות גבוהים יחסית והם קלים יחסית להפקה. ניתן להפיק סרטון סביר ביותר אפילו מתמונות.
  • סטוריז – פייסבוק מאד דוחפים את כל הנושא של הסטוריז. מה שיפה בהם זה שהם מופיעים בראש הפיד. זהו פורמט קליל שנמחק אחרי יום ולכן לא מצריך הרבה השקעה ויכול להיות דרך טובה לייצר תוכן עם הרבה נגיעה אישית.
  • קבוצות – דפים עסקיים יכולים להקים ולשייך אליהם קבוצות. זוהי דרך מעולה ליצור קשר עם קהילה רחבה יותר. הקבוצה יכולה לעסוק בנושאים שקשורים לעסק. בניגוד לדף העסקי, האופי בקבוצה כזאת הוא פחות של דף פרסומי.
  • סקרים – פייסבוק מאפשרת לנו לערוך בקבוצות סקרים שונים ומשונים. אנשים מאד אוהבים לענות עליהם ולו רק מהסיבה הפשוטה שמי שעונה זוכה לראות את התוצאות באופן מיידי. בסקר שכזה ניתן להעלות למודעות כל מיני נושאים שקשורים למוצרים או שירותים שלכם ולעשות זאת בדרך נינוחה ומשעשעת.
  • למידע נוסף על שיווק בפייסבוק. זהו ללא ספק אחד הערוצים שיותר כדאי להתמקצע בהם כיום!

סיכום

כל ערוצי הפרסום שמופיעם כאן ניתנים לביצוע באופן מיידי וללא עלות כספית, לפחות בהתחלה. האמת היא שאין סיבה לא להשקיע בשלושת הערוצים גם יחד. הרעיון הוא לחשוב על התוכן שנרצה לפרסם ואז ליצור לו גרסה שמותאמת לכל אחד מהערוצים.


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר