החצר נשית חיפה
החצר נשית חיפה

הקרן לחיפה תרמה לשדרוג "החצר הנשית" ולהכשרת הצוות המקצועי

הקרן לחיפה תרמה לשדרוג מרחבי הפנים והחוץ של 'החצר הנשית' בשכונת הדר שבחיפה והכשרת הצוות המקצועי של המרכז הפועל לטובת העצמתן ועצמאותן של הנערות והנשים הצעירות המגיעות למרכז

פורסם בתאריך: 8.4.19 12:49

הקרן לחיפה, הפועלת מזה 35 שנה באמצעות תורמים פילנתרופיים במטרה לפתח את העיר ולפעול לרווחת תושביה, תרמה לאחרונה לטובת חידוש וריענון המרחבים ב"חצר הנשית" – מרכז בקהילה לנערות ולנשים צעירות בגילאי 13-25.

במסגרת השדרוג שבוצע לפני כחודשיים, הודות לתרומתה של הקרן לחיפה, נרכש ריהוט פנים וחוץ חדש במטרה לשדרג את מרחבי המרכז ומתן תנאים מיטיבים לקיום הפעילויות במקום. עוד נרכש ציוד למספרה הפועלת במקום כחלק ממרחב הפנאי בו הצעירות במרכז יכולות ליהנות מעיצוב שיער מקצועי וחינמי באווירה המאפשרת להן לשתף נשות מקצוע מתנדבות באתגרים עימן הן מתמודדות. התרומה איפשרה בנוסף, מימון קורס הנחיה מקצועית לצוות המרכז, שכלל 20 מפגשים עם אנשי מקצוע בתחום הטיפול בנערות ובנשים בסיכון.

עמותת 'החצר הנשית' פועלת למען שוויון הזדמנויות ולמען זכותה של כל אישה ונערה למימוש עצמי בהתאם לרצונותיה, שאיפותיה וצרכיה ללא תלות בשיוכה  המעמדי, המגדרי, הלאומי או העדתי ומפעילה מספר "חצרות" בישראל.

אל החצר הנשית בחיפה מגיעות מידי שבוע עשרות נערות ונשים צעירות, יהודיות וערביות, עולות וותיקות, רווקות לצד נשים נשואות ואמהות לילדים. רובן חיות במציאות של עוני ונגישות מוגבלת לצרכים בסיסיים.

החצר בחיפה פתוחה 3 ימים בשבוע בין 10-19:00 בשנה החולפת ביקרו בחצר בחיפה מעל 250 נערות וצעירות שחלק לא מבוטל מהן נהיה גרעין קבוע שמצא בחצר רלוונטיות לתחומים שונים בחייו. המרכז תומך, מלווה ועוזר לנערות וצעירות בתחומי חיים רבים, עזרה קונקרטית, במיצוי זכויות, במציאת עבודה, בהתארגנות בבית ספר, בהתנהלות מול המשפחה או מול גיוס לצה"ל.

בעז הירש, מנהל התפעול של הקרן לחיפה, אומר: "שמחנו מאוד לסייע לחצר הנשית בחיפה, שכן הקרן לחיפה מקדמת בין היתר גם תמיכה בארגונים המסייעים לחוסנם והעצמתם של אוכלוסיות מוחלשות בעיר. כאשר ערכנו סיור במרכז קשה היה שלא להתרשם מהצוות המסור במקום המקבל את הבאות בשעריו ללא תנאים מוקדמים וללא שיפוט ערכי והעושה ככל יכולתו להעניק לנערות ולנשים הצעירות מרחב מוגן ובטוח".

רחל קנר מנהלת החצר הנשית בחיפה, אומרת: "בשם הצוות והנערות אנו מבקשות להודות לקרן לחיפה על ההיענות המהירה לבקשתינו לתרומה לטובת הכשרת הצוות וריהוט המרכז. במרכז עוברות נערות וצעירות רבות מידי יום, מטבע הדברים השמירה על הציוד לא פשוטה והבלאי הוא עצום. אנו מנסות שהמרחב יהיה נעים, נקי מזמין ומתוחזק היטב על מנת לשדר לנערות כי אנו מאמינות בהן ומגיע להן תנאים טובים ונאותים ולא ציוד שבור ומיושן . תרומת הקרן לחיפה מעבירה לדעתי מסר  לבנות ולנשים הצעירות  שמאמינים בהן ורוצים בטובתן. זהו מסר חשוב לקבוצה מוחלשות באוכלוסיה שהחיים לא תמיד היטיבו עימן".

לאחרונה, חגגה הקרן לחיפה  35 שנה להיווסדה, ועשרות שנים של פעילות פילנתרופית אינטנסיבית למען פיתוח העיר. הקרן לחיפה היא עמותה אשר נוסדה ב-1983 על ידי אנשי ציבור במטרה לגייס תרומות בארץ ובעולם לפיתוח העיר, ובמטרה לספק מענה לצרכים המשתנים של העיר בתחומי החינוך, הבריאות, הרווחה, הפנאי והספורט. הקרן פועלת בשיתוף צמוד לעירייה ותומכת בצרכיה המשתנים של העיר. בין הפעילויות הבולטות של הקרן: סיוע למועדוניות של ילדים ונוער בסיכון, הקמת מרכזים לקידום למידה, הקמת מרכזי ספורט, שיפוץ תיאטרון חיפה והמרכז לתרבות ולאמנות, תמיכה במרכזי יום לקשישים, שיפוץ גן החיות הלימודי חיפה, הקמת גני משחקים וגנים ציבוריים בעיר, שיפוץ בית העם הטמפלרי במושבה הגרמנית, הקמת 'דרך נוף חיפה', התקנת מתקני כושר באוויר הפתוח בחוף הים, מעבדות טכנולוגיות בבתי ספר תיכוניים, סיוע לבית הגפן, הקמת ספרייה רב-לשונית ומרכז תרבותי, ספסלי הנצחה בגנים ציבוריים, הקמת כיכרות נוי ועוד. הקרן היא למעשה זרוע גיוס התרומות של העיר חיפה. גייסה כספי תרומות לשיקום נזקי השריפה בכרמל, להקמת מתנ"סים ולשלל פרויקטים נוספים בעיר חיפה.

בועז הירש, מציין: "לכבוד 35 שנים להקמת הקרן יצאנו בקמפיין חדש תחת הכותרת "לפעמים זכרונות מתגשמים". הקרן לחיפה מזמינה את תושבי חיפה והציבור הרחב בעל זיקה לעיר, לפנות אלינו ולמצוא את הפרוייקט בו ירצו לתמוך ובכך להגשים את החלום ולממש את הזיכרון האישי שלהם במרחבי העיר חיפה.

המעוניינים – נא לפנות למשרדי הקרן – דרך העצמאות 1, חיפה

בטלפון נייד:  054-9198898 / משרד: 04-6305130 או בדוא"ל: [email protected]

הקרן לחיפה תרמה לשדרוג "החצר הנשית" ולהכשרת הצוות המקצועי


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר