דמיאן הירסט, ראשה הערוף של מדוזה, 2013. Photographed by Prudence Cuming Associates. © Damien Hirst and Science Ltd. All rights reserved, DACS 2019

אשכול התערוכות החדש “Fake News Fake Truth” ב"מוזיאון חיפה לאמנות" – יצירת אמנות מהפכנית

ברוכים הבאים לעידן הפוסט-אמת. זהו עולם שבו האמת מהווה רק אחת ממגוון עצום של נקודות מבט, אשר דרכן ניתן לבחון את המציאות. אך לפני שאנו מפנים את האצבע המאשימה אל עבר הפוליטיקאים, אנשי התקשורת או הטוקבקיסטים, אולי כדאי שנתבונן קודם כל בעצמנו

פורסם בתאריך: 5.5.19 08:40

אשכול התערוכות החדש “Fake News Fake Truth” מבוסס על סיפור אמיתי. סיפור על חיים שבהם הגבולות בין האמת לשקר מיטשטשים יתר על המידה. עולם שבו אנשי התקשורת והפוליטיקאים, מספקים לנו מפלט מן המציאות והופכים את חיינו לסרט הוליוודי עתיר תקציב המפריד בין גיבורים לנבלים. ומיהו הגיבור המרכזי? הכירו את השקר- הכלי המרכזי לעיצוב דעת קהל במאה ה-21.

"מוזיאון חיפה לאמנות" מזמינים אתכם להתאמת עם המצב האבסורדי שאליו נקלענו. המיזם הביקורתי המדהים הזה, שואף לעורר במבקרים רבים מחשבה ולגרום להם לצאת לפעולה במטרה לשנות, אפילו במקצת, את התקופה הבעייתית בה אנו נמצאים. אין ספק שתערוכה המבוססת על תפיסה שאפתנית שכזו, מהווה יצירת אמנות שלא נראתה בישראל כבר שנים רבות.

במסגרת האשכול, מוצגות גם 14 עבודות מתוך הפרויקט "אוצרות הספינה הטרופה שלא-תיאמן" של דמיאן הירסט- אחד האמנים המצליחים והיצירתיים ביותר במאה ה-21. פרויקט שאפתני זה, שהוצג לראשונה בוונציה ב-2017, מתבסס על סיפור חפירות ארכיאולוגיות של ספינה טרופה מהתקופה הרומית ומעלה שאלות בנושאי אמת, אמונה והבניה של ההיסטוריה. כמו כן, העבודות, המכילות זהב, כסף ואבני חן, עוסקות גם בתפיסת היוקרה בימינו.

רונית ברנגה הקירות ידברו, 2019 מיצב, טכניקה מעורכבת באדיבות האמנית קרדיט צילום: רונית ברנגה

רונית ברנגה
הקירות ידברו, 2019
מיצב, טכניקה מעורכבת
באדיבות האמנית
קרדיט צילום: רונית ברנגה

הצגת התערוכה הנפלאה הזו ב"מוזיאון חיפה לאמנות" מהווה הישג אמנותי עצום עבור ישראל בכלל וחיפה בפרט, אשר גם תורם רבות לעיצוב תדמיתה של חיפה כעיר תרבות בינלאומית משגשגת. הצלחה זו, הינה צעד נוסף בתהליך הפיתוח האמנותי שמתרחש בעיר חיפה בשנים האחרונות ומובל בראש ובראשונה ע"י מוזיאוני חיפה.

מחלקת האוצרות של "מוזיאון חיפה לאמנות" שיתפה פעולה עם כמה מהאמנים היצירתיים והאמביציוזיים ביותר בישראל ויחד, הם בנו מספר תערוכות ביקורתיות העוסקות בשלושה נושאים מרכזיים:

  1. התערוכות "מחווה לווידיאו Zero", "שיבוש מידע", ו-"Overload!" באוצרותה של רויטל סילברמן גרין: משנות השבעים ועד ימינו, אמנים רבים עסקו באופנים שבהם המידע מועבר באמצעי ההפצה- מהדפוס המסורתי ושידורי הטלוויזיה ועד הרשתות החברתיות כיום. אמני התערוכה שואפים, בראש ובראשונה, להציב מולנו מראה ולהדגיש את נטייתנו להעדיף סיפורים מושכים ועסיסיים על פני האמת המלאה. אמני התערוכה מראים לנו כיצד לאור המגמה הזו ובהשפעת הטיות ואינטרסים שונים, אמצעי תקשורת רבים מעדיפים להציג את המציאות באופן מעוות.

האמנים המשתתפים: מת'יו דיי ג'קסון, קרל הנדל, צילה חסין וכרמל ברנע ברזנר ג'ונס, בלו־סימיון פיינרו, ויליאם אנסטזי, מיכאל דרוקס, ריצ'רד סרה, רונית ברנגה, כריסטינה דה מידל, אלון קדם.

  1. התערוכות "כוח, אמת ופוסט-אמת" באוצרותה של לימור אלפרן זרד ו"דונלד טראמפ: נער הפוסטר" מצביעות על הקשר שבין מערכי הכוח בחברה לבין סוגיות של אמת ושקר. רבים מאמני התערוכה מציגים באופן מוקצן את השקר של הגורמים בעלי הכוח, על מנת לחשוף זאת באופן חריף ובולט. הרעיון המרכזי שעומד מאחורי התערוכה הוא השאיפה לייצר מפלט מהדיכוי ולכונן עולם חלופי, כשהאמנים עצמם וסביבתם (המבקרים בתערוכה) הם המדיום לבריאה של העולם האמיתי.

האמנים המשתתפים: להב הלוי, מריסה מאסטרה, יוחאי מטוס וחיים ויטלי כהן, פרנסיסקו פז, פלסטיק ישו, אוברמורגן, כרמן דוברה־המטנר, ברברה ויסר, אלפרדו ז'אר, לוק טויימנס, ליז מג'יק לייזר, דמיאנטס נרקביציוס, סופרפלוקס, ד"ר פנקס שגריר איראן בירושלים, פאולו צ'יריו, איתמר רוז, יגאל שתיים, HeHe.

  1. התערוכה "האמן האמיתי", המתפרסת על פני קומה שלמה במוזיאון, מציגה פרויקטים של אמנים יחידים. העבודות קוראות תיגר על התפיסה של "האמן האותנטי", שיש לו קול אחד יציב, ברוח התפיסה הפוסט-מודרנית שעוסקת בריבוי זהויות, דיון, זיוף ואחיזת עיניים. במסגרת התערוכה, האמן החזותי לובש דמויות, בדומה לשחקן, ומציג קולות הטרוגניים שמדגישים את חשיבות הבדיה כנגד מיסוד הסמכות האמנותית וקיבוע הביוגרפיה של האמן.

האמנים המשתתפים: הנה אביתר, דב אור נר, בועז ארד, יעל ברתנא, גדעון גכטמן, יאיר גרבוז, ז'וזיאן ונונו, מיכאל חלאק, רונה יפמן, יאסומסה מורימורה, כרם נאטור, מיכל נאמן, אורי קצנשטיין, יגאל תומרקין.

"מוזיאון חיפה לאמנות" מזמין אתכם להיכנס לעולם החדש והמוכר באופן מחשיד של תערוכת “Fake News Fake Truth”!

תערוכת  “Fake News Fake Truth”ב"מוזיאון חיפה לאמנות"

*הכניסה לתערוכה ביום העצמאות וביום המוזיאונים הינה ללא תשלום!

כתובת: רחוב שבתאי לוי 26, חיפה

שעות פתיחה:  ימים א-ד 16:00-10:00
יום ה 19:00-16:00 
יום ו 13:00-10:00  
יום שבת 15:00-10:00

קישור לאתר

להב הלוי נולד בנצרת עילית, 1965 חי ויוצר בתל אביב כרזות מתוך הסדרה "פייק", 2018 הדפסה דיגיטלית קרדיט: להב הלוי

להב הלוי
נולד בנצרת עילית, 1965
חי ויוצר בתל אביב
כרזות מתוך הסדרה "פייק", 2018
הדפסה דיגיטלית
קרדיט: להב הלוי


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר