מטפלים זוגיים מומלצים בחיפה והצפון. תמונת אילוסטרציה ממאגר Shutterstock
מטפלים זוגיים מומלצים בחיפה והצפון. תמונת אילוסטרציה ממאגר Shutterstock

מטפלים זוגיים מומלצים בחיפה והצפון

לעיתים, הפתרון הקל ביותר הוא לפרק את החבילה או לחילופין להמשיך לחיות יחד ולא להתמודד עם הקשיים שמערכת זוגית יכולה להוביל אותנו אליה. יצאנו להכיר מטפלים זוגיים מומלצים מחיפה והצפון שיעשו הכל כדי לשפר לכם את הזוגיות עם בן או בת הזוג

פורסם בתאריך: 28.5.19 06:49

עירית שמיר ברץ: טיפול CBT

טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT) הוא טיפול פסיכותרפי קצר מועד וממוקד מטרה, המבוסס על גישה מעשית לפתרון בעיות. מטרת הטיפול היא לשנות התנהגויות על ידי שינוי דפוסי חשיבה ורגשות.

"טיפול CBT משמש לסייע במגוון רחב של נושאים כגון: קשיי שינה, חרדות ופוביות וגמילה מהתמכרויות", אומרת עירית שמיר-ברץ, עובדת סוציאלית, פסיכותרפיסטית ומטפלת CBT, העוסקת בתחום הטיפול למעלה משלושה עשורים.

מתי שמעת לראשונה על טיפול CBT ומדוע בחרת בשיטה זו לטיפול?

"על שיטת CBT שמעתי לפני שנים רבות, עוד כשעבדתי כעו"ס בתחנת הקיבוצים בעמק הירדן וטיפלתי בהורים וילדים (הדרכת הורים). גם היום במהלך הטיפול הזוגי והדרכת ההורים שאני מבצעת, אני משתמשת בשיטת CBT וכמובן משלבת CBT לפי הצורך, במהלך הטיפול הפסיכותרפי.

"לשיטת טיפול CBT יש יתרונות מובהקים. ראשית, בסיס השיטה הוא גישה שוויונית יותר בין המטפל למטופל. היא מעניקה הרבה כוח וכבוד להחלטות של המטופל ומערבת אותו מאוד בתהליכי הטיפול (בניגוד לטיפול דינמי למשל, שלו יש יתרונות אחרים).

"גישת CBT מבוססת על לימוד המטופל של ניתוח המחשבות והשפעתן על ההתנהגות, ולא רק תהליך שנעשה בחדר הטיפול ומסתיים כשהמטופל יוצא ממנו. גישת ה-CBT גורסת שהאדם הוא ייצור תבוני ויכול בעזרת ההיגיון (קוגניציה) לבצע שינויים בהתנהגות שלו.

"אני מתחברת מאוד לגישה הזו, שאינה מציבה את המטפל כ'כל יכול', אלא כזה שעובד ביחד עם המטופל במטרה ללמוד ולהבין את המנגנונים שמפעילים אותו, כשהמטרה, בסופו של דבר, היא שהמטופל יהפוך למומחה לעצמו ולבעיה שלו".

יתרונות מובהקים. עירית שמר-ברץ, צילום: צבי שמיר

יתרונות מובהקים. עירית שמר-ברץ, צילום: צבי שמיר

אילו יתרונות נוספים יש לשיטת ה-CBT?

"יתרון חשוב של טיפול קוגניטיבי-התנהגותי הוא שהטיפול יחסית קצר ונמשך כחמישה עד עשרה חודשים לפתרון בעיות התנהגותיות (לעתים בשילוב עם טיפול תרופתי שניתן על ידי רופא).

"הפגישה מתקיימת אחת לשבוע ואורכת כ-50 דקות. במהלך תקופה זו המטפל והמטופל עובדים יחד על מנת להבין מהן הבעיות של המטופל ומפתחים אסטרטגיות חדשות להתמודדות איתן. CBT מציג למטופלים מערך עקרונות שהם יכולים ליישם בכל עת שיידרש להם, שיישאר ככלי עבורם לכל החיים".

מי יכול לטפל ב-CBT?

"לצערי, אין כיום חוק של פסיכותרפיה והדבר גורם להרבה בלבול ומטפלי CBT שעברו הכשרות כאלו ואחרות ולא בהכרח לימודים מספקים ומקיפים.

"כדי להביןאת הטכניקה וליישם אותה בטיפול בצורה טובה ואפקטיבית, נדרשים הכשרה וידע בהרבה תחומים: פסיכולוגיה, פסיכופתולוגיה ועבודה סוציאלית אף מוסיפה לכך, כי ה-CBT פועל במטרה לעשות שינוי, כמו בעבודה סוציאלית. אני למדתי עבודה סוציאלית בחיפה ואת הכשרת ה-CBT בצעתי ברמב"ם במסגרת ביה"ס לפסיכותרפיה  – קורס שנמשך שלוש שנים עם הסמכה ותעודה".

מה מייחד את נקודת המבט של ה-CBT ומדוע נקודת מבט זו מועילה בעיניך?

"CBT היא שיטה לשינוי התנהגות באמצעות הקוגניציה, ההיגיון וההבנה. התנהגות כוללת מחשבות ופעולות, וקוגניציה כוללת ידע והבנה – גם ברמה הרגשית.

"הטיפול מנסה למצוא סוגים של התנהגויות שיש איתן בעיה או שאינן 'משרתת' את המטופל או אפילו מעיקות עליו, איתור דפוסי המחשבה שלו שהובילו להתנהגות זו, הרגשות שעולים בהתאם לדפוסי החשיבה, ההתנהגות שנוצרת כתוצאה מכך, והבנת כל השרשרת הזו כדי לשנות את ההתנהגות הזו".

במי את מטפלת?

"אני מטפלת במבוגרים טיפול פרטני ובהורים על ידי הדרכת הורים וייעוץ, ומשתמשת בטכניקות ובגישה של CBT גם בטיפול האישי וגם בעבודה עם הורים. כך שיוכלו לצפות בהתנהגויות של הילדים שלהם, להבין אותן וללמוד מה לעשות בקשר אליהן.כדי לשנות התנהגויות לא רצויות של הילדים וגם שלהם עצמם".

עירית שמיר ברץ – מטפלת זוגית

כתובת הקליניקה: יותם 38, חיפה

למעבר לאתר

למעבר לעמוד הפייסבוק

טלפון:

050-6242516


טל אלפנדרי טיפול זוגי

טיפול זוגי המוכר גם בשם יעוץ זוגי, הוא הרבה יותר מאשר רק תחנה אחרונה לפני הגירושין. זוגות הבוחרים בטיפול זוגי מבקשים לטפל בארסנל רחב ומגוון של בעיות וקשיים הדדיים או אישיים המשפיעים באופן ישיר על הזוגיות שלהם.

הסיבות לבחירה בטיפול זוגי יכולות להיות אופרטיביות, כגון: מחלוקות לגבי חלוקת אחריות, עניינים פיננסיים והיבט הטיפול הילדים, קצרים בתקשורת, אינטימיות ומיניות, ושחיקה, ועד למשברים הרסניים של ממש, כגון: מעשה בגידה או בגידה באמון של אחד מהצדדים או של שניהם, חוויות טראומטיות שמשפיעות על הזוגיות, אובדנים ועוד.

המבנה הזוגי הוא רב רבדים ושכבות. בני זוג הם שותפים לדירה, לטיפול בילדים, לעתים שותפים עסקיים, ולפני הכל: שותפים לאהבה ולרומנטיות, אשר בדרך כלל, הוא המרכיב הראשון שנפגע במהלך השנים.

טל אלפנדרי היא מטפלת זוגית, פרטנית, משפחתית, מטפלת בילדים ומבצעת הדרכת הורים. היא עוסקת בגישור למשפחות הן לגירושין והן גישור בין הורים לילדים. אלפנדרי היא בעלת ניסיון וותק מקצועי של מעל ל- 30 שנה בטיפול על כל רבדיו. היא עבדה למשך שנים רבות בשירות הציבורי: בתחנה לטיפול משפחתי וזוגי בחיפה, במחלקות לשירותים חברתיים בחיפה וטבעון ובמכון להתפתחות הילד של קופת חולים כללית.

היא בעלת תואר ראשון בעבודה סוציאלית מאונ' חיפה, תואר שני מאונ' לסלי בבוסטון – טיפול בנשים באמצעים אומנותיים ופסיכותרפיה ובצעה ועדיין מבצעת אין ספור השתלמויות וקורסים בתחום. אלפנדרי לימדה במשך כעשור בבית הספר לעבודה סוציאלית בתל אביב ובמכללת אורנים ונמנתה על צוות מכון חרוב – מכון מחקר לכל נושא 'ילדים בסיכון'. כמו כן, הקימה וניהלה תחנה טיפולית למשפחות, זוגות וילדים ופעלה להדרכת כל אנשי הצוות במקום.

יסודות הטיפול הזוגי

טל אלפנדרי מקבלת זוגות לטיפול בקליניקה שלה ברמת ישי, מזה מספר שנים. בשל הניסיון העשיר וההשכלה הענפה שלה, היא מחזיקה בארגז כלים טיפולי נרחב ומקיף, ומתאימה בכל טיפול את המודלים המתאימים לכל מקרה ומקרה. הגישה שלה הוליסטית וכוללת, ומערבת גישות שונות, אפקטיביות ומוכחות, לטיפול בבני הזוג.

אלפנדרי פועלת על פי תפישת "המטופל במרכז", וכבר בפגישה הראשונית ולאחר שלמדה את הסוגיות והקשיים, היא מתאימה את שיטות הטיפול בתפירה אישית לצורך הפקת תוצאות מקסימליות. הלקוחות הם שגרירי המותג, לתפישתה, והחשוב מכל הוא שהם ייצאו שבעי רצון מהתהליך.

עם אילו בעיות בדרך כלל הזוגות מגיעים?

"אני פוגשת זוגות בכל טווחי שנות הנישואין שלהם, במנעד רחב של גילאים ושלבים בחיים בו הם נמצאים. אני פוגשת את כל שלבי החיים הזוגיים והמשפחתיים הן כהכנה לקראת חיי זוגיות, אחרי לידת ילד ראשון שמאוד מערערת את האינטימיות הזוגית כי פתאום יש ילד שתופס את מלוא תשומת הלב, אחרי לידת ילד שני כשהופכים למעשה למשפחה. השלב בו הילדים של בני הזוג נכנסים לגיל ההתבגרות וזה תהליך לא פשוט שמשפיע מאוד על החיים לאוניברסיטה, לנישואין בעצמם – וזה מעלה שאלות וכאבים, כאשר הזוג נשאר פתאום לבד והוא לא באמת יודע "להיות זוג", כיוון שלא השכיל לטפח את הזוגיות לאורך השנים.

אני פוגשת זוגות בעקבות אובדנים, של הורים ואף של ילדים. יש לי זוגות שלצערי איבדו ילדים בגילאים שונים וזה הדבר הכי כואב ומטלטל שיש. אני פוגשת אנשים במשעולי הכאב שלהם.

ישנם מקרים בהם אנשים נכנסים למצבים של חרדה ודכאון. גם אם אחד מבני הזוג נכנס למצב כזה זה מאוד משפיע על ההתמודדות הזוגית והמשפחתית, ובמקרה הזה כמו גם במקרים רבים נוספים, אני  עושה שילוב בין טיפול פרטני וזוגי, תחת הכותרת של טיפול זוגי. ישנם מקרים של זוגות שנמצאים בסכסוך עם המשפחות המורחבות עם האחים והגיסות, החותנים והמחותנים. ישנם זוגות שמגיעים אליי כשהגבר למשל עשה רילוקיישן לארץ אחרת והאשה נותרה פה. את הטיפול אנחנו מבצעים כשהאשה בקליניקה שלי והגבר דרך הסקייפ.

ויש כמובן את מקרי הבגידה, שמצריכים התמודדות מאוד לא פשוטה כאשר האמון נשבר".

אילו יתרונות נוספים יש לטיפול הזוגי, מעבר לטיפול הקונקרטי בבני הזוג?

"בעיניי, היופי של הטיפול הזוגי, שהוא לא רק מאפשר התפתחות זוגית והבניה של בני הזוג, הוא גם מאפשר התפתחות אישית תוך כדי התהליך ואפילו הרבה יותר משמעותית מטיפול פרטני לפעמים, כיוון שבטיפול זוגי לא רק המטפל משמש מראה למטופל, אלא גם בן הזוג שלו שנמצא יחד איתו בחדר. הטיפול הזוגי עושה נפלאות לבני הזוג ולבני המשפחה ככלל, והוא בגדר מהפיכה מבחינת איכות החיים".

לשיחה עם טל וקביעת פגישה ייעוץ, ניתן לפנות בדרכים הבאות:

כתובת הקליניקה: האורן 56 רמת ישי

מעבר לאתר 

טלפון: 054-6242346

טל אלפנדרי

טל אלפנדרי. קרדיט צילום: שי ארגמן


דפנה ישראלי כהן: טיפול זוגי ומיני

בשנים האחרונות, טיפול מיני תופס נדבך מכובד כחלק מארסנל טיפולי הזוגיות הנרחב. למעשה, מחקרים מראים כי 43% מהנשים ו -31% מהגברים מדווחים על חוסר תפקוד מיני במהלך חייהם. הקשר בין בעיות בתפקוד המיני וקשיים בזוגיות, נמצא כלינארי.

דפנה ישראלי כהן, מנהלת קליניקה מובילה ומצליחה לטיפול זוגי ומיני ברמת ישי. היא עוסקת בתחום למעלה משני עשורים, מאז שסיימה את הכשרתה בשנת 1997. את לימודיה בצעה בארגון ההולנדי לטיפול מיני בהולנד, והוכרה על ידי הארגון הישראלי לטיפול מיני (איט"ם). היא פסיכולוגית רפואית מומחית החל משנת 2010, לאחר שקבלה בישראל את ההסמכה הרשמית.

על התפישה הטיפולית שלה, היא אומרת: "אני מגדירה את עצמי כפסיכולוגית רפואית הרואה את האדם כמכלול בו הגוף והנפש משפיעים זה על זה ושמיניות האדם היא חלק מזה".

מהו בעצם טיפול מיני?

"טיפול מיני הוא טיפול הנעשה באמצעות שיחות במטרה לסייע ליחידים ולזוגות להתמודד עם גורמים גופניים, פסיכולוגיים ובין אישיים, המשפיעים על קשיים בתפקוד המיני ועל שביעות הרצון המינית.

הטיפול המיני הוא חלק מטיפול זוגי, והוא נעשה בכדי לעזור לאנשים לעבור אתגרים פיזיים ורגשיים כדי לקיים מערכת יחסים מספקת וחיים זוגיים ומיניים מענגים".

מהם הקווים המנחים של הטיפול הזוגי המיני?

"ההבנה ההדדית של הצרכים העמוקים של בני הזוג, היכולת להכילם ולעיתים אף למצוא להם פתרונות, מהווים את הבסיס לטיפול. על אף שהטיפול הוא זוגי, חשוב מאוד למטפל לראות את הפרט בתוך הטיפול ואת מה שמניע אותו, עם אילו אתגרי חיים הוא גדל ואילו כאבי חיים התפתחו ומשפיעים על הבחירות שהוא עשה ועושה והתנהגותו. דרך הכלה ומתן מענה למקומות הכואבים הללו אנו מבצעים ריפוי, ריכוך ועידון כך שהחוויה האישית והזוגית הופכת להיות נעימה ופתוחה יותר לקבלה, לאהבה ולדיאלוג. תוצאות הטיפול הרצויות משליכות לא רק על איכות הזוגיות, אלא על איכות החיים בכלל. חשוב לציין כי, מטופלים יכולים להגיע לטיפול זוגי ללא קשר לטיפול המיני, וגם אצל אלו המגיעים לטיפול מיני, תמיד תהיה התבוננות והבנת העניין הזוגי בבעיות מיניות. אם אמצא כי הבעיות בתפקוד המיני הן בין השאר רפואיות ולא רק רגשיות או זוגיות, אפנה את הזוג לגורם רפואי מוסמך".

לדוגמה?

"ניקח לדוגמה אשה, אשר בילדותה לא קיבלה הערכה ותשומת לב מצד הוריה, אלא אם כן היא כעסה. היא למדה מכך, שכעס מגייס דאגה ותשומת לב. כך, ברגע שיש מצב בו בן הזוג לא עונה על צורך רגשי שלה, תהיה מצדה הבעה של כעס. הכעס שלה מייצר אנטגוניזם ועשוי לגרום לבן הזוג להיסגר או להתכווץ בתוך עצמו. הוא עשוי לשתוק ולא לתקשר ואפילו להיעדר רבות מהבית. לחילופין, בן הזוג יכול לכעוס ולתקוף בחזרה, ואז האשה תרגיש בעצמה מותקפת ולא תבין מדוע. מתחיל כדור שלג שנערם ומתגלגל כשלא יודעים בדיוק היכן הוא התחיל וכיצד לעצור אותו.

זה משפיע כמובן גם בהיבט האינטימי והמיני. בני הזוג שנמצאים במצב של מתח וכעסים יתרחקו רגשית ויהיו דרוכים לקראת הקשר המיני, מתוחים יותר, דבר שיכול לעורר קשיים בתפקוד המיני".

על אילו בעיות בתפקוד המיני, אנחנו מדברים?

"הבעיות יכולות לנוע בין מגוון סוגים, החל מחשק מיני ירוד וחוסר עניין במין, דרך היעדר תגובה לגירוי מיני, בעיות בזיקפה אצל הגבר וברטיבות אצל נשים, שפיכה מוקדמת, אי יכולת להגיע לאורגזמה, כאבים בחדירה וחוסר הנאה כללית אצל אחד מבני הזוג או אצל שניהם".

לא יכול להיות מצב שאחד מבני הזוג הזניח את עצמו, ובן הזוג לא נמשך אליו יותר?

"בהחלט כן. אבל אז נשאלת השאלה, מדוע הוא או היא הזניחו את עצמם? ההזנחה אף היא מהווה ביטוי של תגובה לאתגרים איתם אנו מתמודדים בחיי היומיום, בחיים בכלל ובתוך הזוגיות שלנו. הטיפול לכן בעיניי הוא סוג של מתנה והזדמנות לשינוי, שכל אחד מבני הזוג מעניק לעצמו ולקשר ביניהם.

אם בני הזוג מרגישים "תקועים" ובמתחים בקשר הזוגי והמיני ולא מצליחים להתקדם הלאה, או חשים שמשהו ביניהם הלך לאיבוד ורוצים ששוב הקשר יהיה מספק ואוהב, זה יהיה חלק מהעבודה בטיפול וחלק מהשיח. אני תמיד אומרת לבני הזוג: כרגע זה לא משנה מה בן הזוג שלכם רוצה מכם, אם אתם לא תעשו את זה קודם כל בשביל עצמכם (למשל לטפל בעליה משמעותית במשקל שנובעת מהזנחה), כי אתם רוצים שלכם יהיה טוב יותר בחיים, לא נצליח להתקדם לשום מקום. כי רק המחויבות שלכם לעצמכם תניע אתכם לפעולה ותוכל ליצור מקום חדש ואוהב למחויבות המחודשת לחוזה הזוגי ביניכם.

האתגר בתוך הטיפול הוא להגיע לחוויה הרגשית של האדם, שם יש לאדם את היכולת האמיתית להבין את עצמו והאחר ולבחור בשינוי. התפקיד שלי הוא לדאוג בתוך התהליך הטיפולי הזה שבן אדם יוכל להגיע למקומות הרגשיים הללו בתוכו, לראות ולחוש את עצמו ולהבין את הבחירות שעשה בעבר ושהוא רוצה כיום בשביל עצמו ובתוך הקשר הזוגי".

כיצד נעשה התהליך הטיפולי?

"הטיפול נעשה בשיחות משותפות שלי עם בני הזוג. מדובר בטיפול קצר מועד, קוגניטיבי-התנהגותי וממוקד חוויה ורגש. זהו טיפול אינטגרטיבי המשלב שיטות טיפול שונות וטכניקות טיפול מגוונות בדגש על שילוב גוף ונפש. אני עושה שימוש גם בטכניקות מתקדמות לטיפול בטראומה Brainspotting ו- EMDR, טכניקות אשר עובדות על החוויה הרגשית והסומטית (הגופנית), דרך עבודה מוחית. שיטות אלה מסייעות בעיבוד חוויות רגשיות כואבות מהעבר ובתוך הקשר שמשפיעות על הזוגיות והמיניות.

השיחה הראשונה היא שיחת היכרות שבה בני הזוג מספרים על עצמם ועל הבעיות העיקריות ומדוע למעשה הגיעו לטיפול, וכבר במפגש הראשון או השני נעשית הערכה ראשונית לגבי הצרכים והבעיות המרכזיות בטיפול, וניתנת המלצה למטרת ודרך הטיפול. הפגישות הן לרוב שבועיות, אחת לשבוע, למשך 50 דקות כל פגישה. במידת הצורך והרצון תקבע שעה כפולה."

ואסכם עם דבריו של הפילוסוף הסופי, רומי: "תפקידנו הוא לא לחפש את האהבה אלא ללמוד להסיר את כל המחסומים שבנינו בתוכנו כנגדה".

כתובת הקליניקה: הדקל 19 ב' רמת ישי.

מעבר לאתר 

טלפון: 050-2061800

דפנה ישראלי. צילום: דרור כהן

דפנה ישראלי. צילום: דרור כהן


חוה שילה – מנחת נישואין ומשפחה

חוה שילה, מנחת נישואין ומשפחה מטעם המכון ללימודי נישואין ומשפחה, מנחה ליחסי אישות ומגשרת משפחתית. היא עוסקת בתחום מזה 30 שנה, מאז שסיימה את לימודיה וקיבלה את ההסכמה הרשמית. שילה היא חברה באיגוד י.נ.ר.

את לקוחותיה, מקבלת חוה בקליניקה הפרטית שלה בחיפה, ומתמקדת בייעוץ מקיף, איכותי ואותנטי לזוגות נישואין, על מגוון האתגרים והקשיים שעולים במהלך השנים, וכן במצבים אקוטיים ומצוקות הנובעות מסוגיות חדשות.

חוה הוציאה לאור את הספר "גירושין האומנם הפיתרון הנכון? ", שנכתב במיוחד עבור אותם זוגות נשואים עם ילדים, שנקלעו למשבר בנישואיהם ושוקלים גירושין מאחר ואין בידיהם את הכלים המתאימים לבחינת אפשרויות של פתרון בעיותיהם .

מי הם הפונים העיקריים לייעוץ?

"הפונים הם בעיקר זוגות הנמצאים במשבר בנישואין. לדוגמה, בשלב בו אחד מבני הזוג "מאיים" בגירושין, כאשר בן-הזוג החליט על גירושין ועזב את הבית או כששני בני-הזוג החליטו ביניהם שהגירושין הם הפתרון היחידי לבעיות בנישואין.

ייתכן מצב בו הנישואין הגיעו למבוי סתום ואחד מבני הזוג הגיש תביעה לשלום-בית או למזונות. לצד התביעה לשלום בית, בדרך כלל נוצר משבר בחיי הנישואין, ומגיש התביעה מצפה מבית-הדין להזהיר את בן-הזוג ולהשכין שלום בית ביניהם. זהו מצב נוסף, בעקבותיו הם יפנו לייעוץ"

וישנם כאלו הפונים אליך בכדי להתחיל תהליך של גישור?

"בהחלט. זוגות או יחידים, פונים לעתים רבות מיוזמתם כשהם מבחינים במודעה על קירות בית הדין המעידה על קיומה של לשכת ייעוץ. רבים מהם נכנסים בתחילה כדי לבדוק מה הלשכה יכולה להציע להם, כאשר במערבולת המשבר בה הם שרויים הם מצפים לעיתים לייעוץ משפטי בענייני כספים, מזונות ובעיות שונות של חלוקת רכוש –(הלשכה אגב, אינה מספקת ייעוץ משפטי) הם נחשפים למעשה לאפשרות של הנחייה זוגית וייעוץ שמסייע להם גם בהתמודדות עם החרדות המלוות את תהליך הגירושין. כך, מתוך השיחה על הפן המשפטי, ניתן לכוון את החשיבה לכיוונים אחרים: להקשיב למצוקתם של בני הזוג להסביר להם מהו ייעוץ לנישואין וכמובן לסייע להם בכל הכלים המתאימים, כשכל מקרה לגופו".

כיצד הייעוץ מתבצע בפועל?

"בפגישה הראשונה איתי, אני מסבירה לבני הזוג לפני הכל, מה זה ייעוץ לנישואין. בשיחה זו אני רוכשת את אמונם שזה הדבר החשוב מכל, בכדי להתחיל בייעוץ הזוגי. אני ממחישה להם כיצד באמצעות השיחות הכנות והעלאת הדברים לפני השטח ניתן להבין את שורש הבעיות – וכמובן ליצור את השינויים המבורכים.

"בני הזוג חשים במהירות בתחושת האכפתיות שאני מעבירה להם ובאופטימיות שלי לגבי שיקום היחסים. אני משדרת אמפתיה והקשבה מלאה – שהם קריטיים להבנת הצדדים ולהתאמת הייעוץ. אני בונה איתם מערכת יחסים חמה ותומכת, כדי שהם ירצו מעצמם לחזור ולהמשיך בייעוץ על לקבלת הפתרון.

בפגישות הבאות אני מנסה להשליט סדר במערבולת שבה הם נמצאים, ולמקד את הבעיות הספציפיות שלא תמיד קל להגדיר".

מהו למעשה הדבר החשוב ביותר לטיפול אצל בני הזוג?

"הדבר החשוב ביותר הוא נושא התקשורת. בעיית התקשורת היא בעיה שכיחה מאוד אצל זוגות נשואים וכאשר בני הזוג למעשה לא מדברים אחד עם השני, וכשאין תקשורת נכונה, אי אפשר לפתור בעיות. אני פשוט מלמדת אותם לדבר זה עם זו.

לדוגמה, אם יש כעס גדול בעקבות בגידה של אחד הצדדים ולא מדברים ומחזיקים את התלונות ואת הכעסים בפנים, יום אחד זה מתפוצץ. אצלי הם מדברים אחד עם השניה, וזה כבר  מהווה את חצי הדרך לפתרון".

מהי החשיבות העצומה של תקשורת בחיי הנישואין?

"התקשורת בין בני הזוג היא סוג של היגיינה נפשית, לצד כבוד, והערכה הדדית . אהבה בזוגיות, אם אין בצידה כבוד, מאבדת לאט לאט את משמעותה וסופה לגסוס. אני מאמינה שאהבה גוססת יכולה  לקום לתחייה במערכת הזוגית.

במשך 30 שנות עבודתי כמנחה לנישואין ומשפחה, אני מנסה להעלות את המודעות לכך ששינויים בנישואין אפשריים, שאפשר ללמוד איך לנהל תקשורת נכונה, כמו למשל להבין מהי הקשבה? להבין את המושג אמפתיה, מהו העיתוי הנכון והמקום הנכון, לדבר עם בן או בת הזוג ובהמשך, גם חשיבותו של קשר העין, מדוע חשוב להתחיל את המשפט ב -אני ולא ב -את  ועד כמה לא רצוי  לדבר על העבר, אלא על הנושאים של כאן ועכשיו.

הפסיכולוגית האמריקנית, וויינר דייוויס, בספרה Busting Divorce אמרה: "אל תתגרשו מבן הזוג אלא מהבעיות שביניכם".

"בספרי, גירושין-האמנם הפתרון הנכון? אני מציגה בהרחבה את הנושאים הבאים: גירושין כמשבר, הכנה לנישואין וחשיבותה למניעת גירושין, נישואין וחשיבותן. תקשורת בין זוגית".

כמה זמן אורכות פגישות הייעוץ?

"כל פגישה אורכת כשעה, ומספר הפגישות תלוי בבעיות ובנושאים שעולים, כל זוג לגופו. זו יכולה להיות פגישה אחת בה הכל יעלה ויטופל ואלו יכולות להיות גם 6 פגישות או יותר".

"אני, חוה שילה, נמצאת כאן בחיפה, כדי לסייע" 

כתובת הקליניקה: רח' איינשטיין 33 חיפה . טלפון:   04-8110529

חוה שילה: מטפלת זוגית. צילום:  צלם: מתי שילה

חוה שילה: מטפלת זוגית



כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר