חנות אופטיקה בחיפה: המומחים של אופטיקה הזורע. צילום: יניר סלע
חנות אופטיקה בחיפה: המומחים של אופטיקה הזורע. צילום: יניר סלע

דרך העדשה: הכירו את "אופטיקה הזורע"

רחל גבע פדן היא שם מוכר בתעשיית האופטיקה בישראל והבעלים של אופטיקה הזורע כבר 25 שנה. איך הכל התחיל ולמה דווקא אופטיקה? הכל בכתבה הבאה

פורסם בתאריך: 5.12.19 16:06

הסגנון של גבע פדן כולל עבודה מקצועית, סטייל וצניעות שהובילו אותה לבנות אימפריה בעשר אצבעות בלי לחפש אחר חיזוקים חיצוניים למעמדה, למרות שנקודת ההתחלה שלה לא היתה פשוטה.

היא התגוררה עד גיל 12 בבית סבה וסבתה בקרית ים ג' יחד עם אמה. "הייתי ילדה שקטה, חנונית ושקדנית, לא משהו יוצא דופן. להיפך, רציתי שישמעו אותי כמה שפחות", היא מספרת. "עניינו אותי ספרים, קראתי אנציקלופדיות, שיחקתי במשחקים כמו שפעם שיחקו כל הילדים יחד בשכונה. גדלתי בקריות בשנות השישים והשבעים, סביבי היה ערב רב של מוצאים, מה שמאוד אופייני לקריות, והיו לי חברים, עולים חדשים, שזה עתה עלו לארץ".

סבה וסבתה היו אלה שגידלו אותה בשל הצורך של אמה לעבוד שעות רבות כדי להצליח לכלכל את הבית. "גדלתי עם אמא שאף פעם לא התלוננה ומעולם לא ציינה בפני כולם שהיא חד הורית. היא הייתה אומרת שהיא קונה ממה שיש לה, לא ביקשה מעבר ולא עשתה שימוש יתר במינוח. גרנו אצל סבא וסבתא במשך שבע שנים ולמעשה הם גידלו אותי. אימי שהתה שעות רבות בעבודה ועם זאת לא החסירה ממני דבר. נהפוך הוא, הפוקוס היה עליי בצורה משמעותית והיה צורך לפצות. כל סביבת הקריות של פעם היתה מאוד מחבקת ואוהבת. היתה תחושה של בית, גדלנו אחרת בשונה מהתחושה המנוכרת של היום".

כשמלאו לה 12, עברה עם אמה לבית חדש בקרית ים. "זו היתה הפעם הראשונה שהיה לי חדר משלי, כי אצל סבא וסבתא ישנו אמא ואני בסלון שבערב הפך לחדר שינה".

השורדת
גבע פדן ירשה מאמה את קוצר הראייה ובגיל עשר נזקקה למשקפיים. שם גם התחילה האהבה לעולם הראייה כשהילדה הקטנה חיפשה תשובות לשאלה למה היא שונה מאחרים.

אחרי שירות צבאי ביחידת המודיעין 8200 נרשמה ללימודי אופטומטריה. בתום ארבע שנות לימוד עוד לא נחקק חוק האופטומטריה. רק שלוש שנים לאחר מכן, בשנת 1991, זה קרה וגבע פדן קיבלה רישיון לעסוק במקצוע.

"בכל מהלך הלימודים הפרקטיקה, העבודה המעשית, היתה חלק מהלימודים. בלי הפרקטיקה לא יכולת להמשיך. בשנת 1994, אחרי כמה שנים כשכירה, הקמתי את 'אופטיקה הזורע' בקיבוץ הזורע יחד עם שותף. מהר מאוד התרחבנו לשישה סניפים", מספרת גבע פדן.

השותפים עבדו ביחד עד תחילת שנות ה-2000. אז החליטו להיפרד וגבע פדן רכשה את החלק של שותפה והפכה להיות הבעלים היחיד של הרשת. חמש שנים לאחר מכן נפתח סניף הדגל בגרנד קניון בחיפה.

ההצלחה הזו גררה אחריה במהירות שורה של תגובות קשות וביקורות כלפי גבע פדן, שהתעניינו כמה חודשים תשרוד בתחום שנחשב לקשה.

"חשתי בחוסר פירגון כלפיי, כי אף אחד בענף לא האמין שאקח ואנהיג את הרשת למקומות אחרים", מתארת גבע פדן. "לכולם היה ברור שזה הולך להסתיים. נרמז לי על ידי אנשים שונים שאין ציפיות ממני. אמרו שקניית הרשת זו גחמה שלי ובהתאם לכך חיכו לראות מה אעשה איתה. ככל שחלפו השנים אני רואה שאנשים מבינים שאני פה כדי להישאר וההערכה אלי גוברת".

גבע פדן מנהלת את הרשת יחד עם בעלה שוקי, רואה חשבון במקצועו. היא אמונה על הצד המקצועי והוא על הניהול הכלכלי ועל השיווק. "שוקי מאוד תומך ויצירתי. הוא מאוד חדשני בשיטת החשיבה שלו ובאופן ניתוח השוק", היא מודה. "זה מאוד יפה בעיני. אני מסתכלת ברמת המיקרו והוא ברמת המאקרו ולכן השילוב בינינו מצליח".

כשרכשה את הרשת וגם לאורך השנים שעברו היא לא ראתה עצמה אישה אמיצה. היא פשוט עשתה מה שהיא יודעת לעשות הכי טוב. אבל העובדה היא שגבע פדן היא אישה אמיצה בעולם עסקי הנחשב גברי ואת זה כל הסביבה שלה כבר הבינה.

"הבת שלי אמרה לי שהיא רוצה להיות אישה פורצת דרך בעתיד ושאני משמשת לה דוגמא. היא אמרה שכל השנים לא דיברתי על זה שאני בעלים של רשת והיום, כשהיא מסתכלת עליי, היא חושבת שאני דמות להערצה. אולי בגלל איך שגדלתי אני תמיד עושה את זה בשקט. העולם היה אז ברובו גברי והתמודדתי בצורה הכי טבעית. אני לא יכולה להגיד שהייתי צריכה להפעיל מרפקים בצורה יוצאת דופן אבל העברתי לכולם את דעותיי, לפעמים יותר בעדינות ולפעמים פחות. אנשים הבינו עם השנים שאני פה כדי להישאר".

בתה נולדה באותם ימים שבמהלכם רכשה את הרשת ולמרות שהיתה בעלים מצאה את עצמה עובדת יותר קשה. מי שנרתמה לעזרתה היתה אמה שיצאה לגמלאות וגידלה את בתה. שנה ועשרה חודשים לאחר מכן, כשנולד בנה, הפכה הסבתא את תפקיד גידול הנכדים למשרה מלאה והמשיכה כמעט עד יום מותה לפני כארבעה חודשים. "אמא שלי היתה דמות מרכזית בחיי וסמל לכוח רצון, לשאיפה ולהגשמה לכך שאישה צריכה להיות עצמאית, גם מבחינה כלכלית, דעתנית ושתוכל לשלוט בחייה", הבהירה גבע פדן.

רק לפני מספר חודשים התקבלה ההחלטה להציב את גבע פדן בחזית ולצלם אותה למסע הפרסום. עכשיו, לאחר עשרות שנים שבמהלכן האישה הביישנית עבדה בשקט, היא החליטה שהגיעה העת לייצג את הרשת שלה בעצמה.

"תמיד הייתי מאחורי הקלעים. לא הרבה ידעו שאני בעלת הרשת ועכשיו מברכים אותי על רכישתה. הייתי פה תמיד, אני באופיי אדם מאוד פרטי והיה לי קשה לצאת בגלוי. אבל עכשיו כשעשיתי את זה, מצאתי שזה די מהנה ושונה לי. היום אני יותר שלמה עם זה שאני בפרונט, אולי בגלל שבגרתי ואני יותר בטוחה במקום שלי. כל השנים הסתכלתי על איך רואים אותי אבל היום יותר חשוב לי איך אני רואה את הדברים".

דוגמה למצוינות
הריאיון נערך בסניף בגרנד קניון וניכר שהלקוחות מרגישים כמו בבית. "הלקוח אצלנו הוא משפחה", מדגישה גבע פדן. "יש לנו דורות של משפחות, אנשים שאני מטפלת בהם אפילו מימי כשכירה עוד בשנת 1984 והם הולכים איתי עד היום. באות גם המון משפחות ולעיתים אני אפילו לא יודעת שהם משפחה עד שאני רואה אותם יחד ומבינה".

היא יושבת עם אחד מהלקוחות הוותיקים ומסבירה לו מכל הלב. אחר כך, כשמגיע השלב שבו היא צריכה למדוד מידות שונות עבור המשקפיים, היא נעמדת על שרפרף קטן שמסייע לה להגיע לגובה שלו ומבצעת את עבודתה.

לפני מספר שנים התקבלה ההחלטה לצמצם ולרכז את הרשת למספר סניפים בחיפה, בעמק ובקריות. שימת הלקוח במרכז ההוויה העסקית חייבה התמקצעות, הכשרת עובדים, ציוד מהשורה הראשונה ומעל לכל פיקוח, שליטה ושירות ברמה שאין לה אח ורע בענף האופטיקה.

החלטה זו הביאה ליצירת המרכז למצוינות אופטית, שהתמקד בעדשות אופטלמיות (עדשות ראייה) מתוצרת ZEISS גרמניה וכן מחברות מובילות נוספות דוגמת: HOYA  ,RODENSTOCK , OPTISWISS , TOKAI  ועוד.

מהלכים אסטרטגיים אלו נשאו פרי והפכו את הרשת למרכז הגדול למולטיפוקל בצפון המציע ללקוח, באמצעות צוות מיומן וציוד חדשני, את פתרון הראייה האישי הטוב ביותר.

 

אופטיקה הזורע

כתובת: גרנד קניון חיפה, דרך שמחה גולן 54
טלפון: 04-8222519

שעות פעילות:
א'-ה':10:00 – 22:00
יום ו וערבי חג: 09:00 – 14:30
שבת: שעה לאחר צאת שבת ועד 22:30

לינק לאתר
לינק לעמוד הפייסבוק

רחל גבע פדן. צילום: יניר סלע

רחל גבע פדן. צילום: יניר סלע

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר