"לימודי סייבר ודיגיטל, תחום לימודים מקוון עם ביקוש גבוה, מאז תחילת הקורונה". קרדיט צילום: Shutterstock
"לימודי סייבר ודיגיטל, תחום לימודים מקוון עם ביקוש גבוה, מאז תחילת הקורונה". קרדיט צילום: Shutterstock

הרבה יותר מהוראה ב-zoom: לימודי החוץ וההמשך מחשבים מסלול מחדש

התאמת תכנים, סיורים וירטואליים ופתיחת קורסים חדשים: הקורונה חייבה גם את יחידות לימודי החוץ לבצע התאמות נדרשות. כך עשו זאת באקדמית גליל מערבי

פורסם בתאריך: 13.12.20 12:34

מגפת הקורונה שינתה סדרי עולם, וחייבה התאמות נדרשות בכל תחומי החיים – עבודה, משפחה, חיי חברה, חינוך ועוד. האתגרים שמציבה המגפה בעיקר בתחום התעסוקה חייבו גם את מוסדות ההשכלה הגבוהה ולימודי ההמשך ברחבי העולם כולו ובישראל, לנקוט בצעדים מהירים וחשובים על מנת לספק לקהל לקוחותיהם מענה בתקופה מאתגרת זו. השינוי הדרסטי שיצרה הקורונה בשוק העבודה הוביל אנשים רבים לבחינת עתידם התעסוקתי, מה שהוביל לעלייה משמעותית במספר המתעניינים בלימודי חוץ ולימודי המשך. במקביל לעלייה זו במספר המתעניינים והלומדים, נדרשה התאמה של שיטת ההוראה למצב החדש וחשוב מכך – של התכנים הנלמדים.

שינויים מהותיים כאלה בהתאם למצב החדש ביצעה גם היחידה ללימודי חוץ והמשך באקדמית גליל מערבי. היחידה, הקיימת 15 שנה, ביצעה שינויים מהירים ומשמעותיים במטרה לספק מענה לקהל רחב של לומדים, בגילאים שונים ובעל צרכים שונים. ורד אטס, מנהלת היחידה ללימודי חוץ והמשך באקדמית גליל מערבי, מציינת כי היחידה עברה תהליך מהיר שמטרתו חישוב מסלול מחדש והתאמה למצב הנוכחי תוך התייחסות לצרכי קהל היעד. "העברנו את כל מסלולי הלימוד שלנו בזמן שיא להוראה מקוונת תוך התאמת התכנים, שיטות ההוראה, והנחייה של כלל המרצים כך שיוכלו להביא לידי ביטוי את חוזקותיהם בשיטה הנוכחית", היא מספרת.

ורד אטס, מנהלת היחידה ללימודי חוץ והמשך, האקדמית גליל מערבי: "התקופה האחרונה הוכיחה לכולם וביתר שאת כי ידע הוא כוח, מפני שהוא מספק יתרון בשוק תזזיתי". קרדיט צילום: האקדמית גליל מערבי

ורד אטס, מנהלת היחידה ללימודי חוץ והמשך, האקדמית גליל מערבי: "התקופה האחרונה הוכיחה לכולם וביתר שאת כי ידע הוא כוח, מפני שהוא מספק יתרון בשוק תזזיתי". קרדיט צילום: האקדמית גליל מערבי

אחד השינויים המהותיים היה פתיחה של מרכזים חדשים ביחידה כגון המרכז לסייבר ודיגיטל, תחום חדש ביחידה. הלימודים במרכז זה מתמקדים בתחומים להם הביקוש כעת גבוה, ומספקים כלים למי ששוקלים הסבת מקצוע, או נזקקים להכשרה ספציפית על מנת לקדם את הקריירה/העסק שלהם. כך, מוצע במסגרת המרכז קורס מיישם סייבר בשיתוף סייבר סקול. הקורס כולל למידה מעשית יחד עם אימון חוויתי, מעבדות ותרגולים בתחום אבטחת סייבר; כמו כן  נפתח קורס חדש  לשיווק דיגיטלי במדיה החברתית (בפיקוח משרד העבודה והמוכר לצרכי מימון ופיקדון), הכולל את עקרונות הפרסום הממומן, אסטרטגיה שיווקית, ניהול תוכן ועוד; עוד מוצע קורס מסחר אלקטרוני באמזון המאפשר ללומדים להקים נכס אינטרנטי גם ללא מוצר ולהפוך להיות יזם און ליין, וקורס הקמת עסק ב-ebay.

הלימודים ביחידה כוללים שמונה תחומי ליבה, ולצד לימודי הדיגיטל והסייבר פועלים התחומים הבאים: מרכז לעיצוב ואומנויות הכולל קורסים בנושאים עיצוב פנים, גרפיקה ממחושבת, צילום ועוד; מרכז הכשרות מנהלים ומנהל הכולל מגוון תחומים הרלוונטיים לקהלי שונים – הכשרת דירקטורים, מנחי קבוצות, מנהלי פרויקטים ועוד; המרכז לחשבונאות ופיננסים המציע קורסים במימון שוק ההון, כלכלת המשפחה, ייעוץ פיננסי והנהלת חשבונות, הנעשים בשיתוף עם משרד העבודה והרווחה; מרכז לטיפול רגשי, קוגניטיבי והתנהגותי המציע הכשרה מקיפה בעולמות הטיפול וכולל קורסים שונים ביניהם הכשרת מנחי קבוצות לילדים ונוער בסיכון, גישור, יועצים לתחום ההתמכרויות, לימודי גרפולוגיה ופיענוח ציורי ילדים ועוד; מרכז לימודי שפות מציע לימודי עברית, ערבית, ספרדית ואנגלית עסקית; מרכז לרפואה משלימה הכולל הכשרות בנושאים הדרכת יוגה, פוטותרפיה, רפלקסולוגיה, תרפיה באומנות, טיפול בשיטתNLP, שמני מרפא ועוד; ומרכז ההסמכה למקצועות יצרניים המציע קורסי הכשרות מקצועיות במגוון ענפי תעסוקה מבוקשים במשק, בפיקוח ובשיתוף משרד העבודה, ביניהם – ניהול מחסן ממחושב, הבטחת איכות, יבוא, יצוא וסחר בינלאומי ועוד.

אדם נשכב על מיטת מעסים. קרדיט: האקדמית גליל מערבי

קרדיט: האקדמית גליל מערבי

"לומדים רפואה משלימה בפנינת טבע בצפון – רפלקסולוגיה, עיסוי, יוגה פוטורתרפיה ועוד"

כחלק מהתפיסה של היחידה ללימודי חוץ, מושם דגש רב על הפרקטיקה, ולכן המרצים במסלולים השונים הם אנשי מקצוע מהשטח, המשלבים בלימודים לצד התיאוריות, גם ידע מעשי מהשטח ופרקטיקה. בנוסף, התכנים הנלמדים מועברים בחלקם בצורה של סדנאות ושיח עמיתים, והקורסים כוללים סיורי שטח, ובחלק מהמסלולים אף מתאפשר ללומדים לעשות סטאז', המעניק להם יתרון משמעותי בצאתם לשוק התעסוקה.

קרדיט צילום: Shutterstock

קרדיט צילום: Shutterstock

"לימודי עיצוב פנים הונגשו ללימודים נוחים שיכולים להתבצע גם מהבית כולל סיורי שטח וירטואליים"

בעקבות מגפת הקורונה נעשו, כאמור, התאמות גם בהיבט של התכנים הנלמדים. הקורסים עוברים במתכונת של לימודים היברידיים. לפיכך, חלק מהסיורים הועברו לאונליין. קורס לעיצוב פנים למשל, הונגש ללימודים נוחים שיכולים להתבצע גם דרך הבית והלמידה השתנתה. לדוגמה, בימי שגרה הקורס כולל סיורי שטח בחנויות תאורה, חנויות רהיטים ועוד – שבתקופה הזו נלמדו באופן אינטראקטיבי. כמו כן, כלל הקורס התייחסות לעיצוב ירוק, הנעשה באמצעות חומרים ממוחזרים וכאלו הקיימים בכל בית. במרכז לטיפול רגשי, קוגניטיבי והתנהגותי הוצעו סדנאות ממוקדות המסייעות בהתמודדות עם תקופה משברית, ובמרכז לרפואה משלימה בכל הקורסים הדורשים מגע שינו את מבנה הסילבוס והתמקדו בתחילה בנושאים אותם ניתן ללמוד תוך שמירה על הריחוק הנדרש. בנוסף, על מנת לאפשר ללומדים לעשות סטאז' נרתמה המכללה כולה לנושא ובמקרים בהם התאפשר יכלו הלומדים לעשות את ההתמחות במחלקות הרלוונטיות במכללה עצמה.

קרדיט צילום: האקדמית גליל מערבי

קרדיט צילום: האקדמית גליל מערבי

"עברנו תהליך מהיר של חישוב מסלול מחדש: הוראה מקוונת עם התאמת התכנים, שיטות ההוראה, והנחייה של כלל המרצים"

היחידה, המובילה בצפון בתחום לימודי החוץ, מציעה מגוון הדרכות המותאמות לקהלים שונים – בשלבים שונים בחייהם. החל מחיילים משוחררים, דרך אנשים השוקלים לבצע הסבה בקריירה או כאלו הזקוקים להרחבת ארגז הכלים שברשותם, וכלה באנשים בני הגיל השלישי המחפשים לימודי העשרה. כיחידה המציעה למידה תמידית לאורך כל החיים, היא אף משקיעה רבות בקשרי קהילה תוך שהיא תופרת פתרונות מותאמים לאוכלוסיות שונות – קשישים, בעלי צרכים מיוחדים, ילדים ובני נוער מצטיינים ועוד.

"התקופה האחרונה הוכיחה לכולם וביתר שאת כי ידע הוא כוח, מפני שהוא מספק יתרון בשוק תזזיתי", אומרת אטס, "אנחנו מאמינים כי השליחות שלנו כגוף שמציע לימודי חוץ היא לספק את הכלים הטובים ביותר, את הידע האיכותי, העדכני והפרקטי ביותר וכמובן – ולהתחדש כל הזמן תוך התאמה לדרישות העולות מהשטח".

לפרטים נוספים אודות היחידה ללימודי חוץ באקדמית גליל מערבי לחצו כאן >>


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר