הסכין שנתפסה וזירת האירוע (צילום: דוברות המשטרה)
הסכין שנתפסה וזירת האירוע (צילום: דוברות המשטרה)

כתב אישום נגד החשודה בביצוע הפיגוע בחיפה: נופפה בסכין ואמרה "פלסטין שלנו ותישאר שלנו"

לבית המשפט המחוזי בעיר הוגש היום כתב אישום נגד בת ה-15, החשודה בדקירת תושב העיר בתחילת החודש שעבר בגן הזיכרון. על פי כתב האישום, הצעירה החליטה לבצע את הפיגוע לאחר שמכר שלה, תושב אזור ג'נין, נורה על ידי כוחות הביטחון ומת מפצעיו

פורסם בתאריך: 2.5.22 12:19

פרקליטות מחוז חיפה (פלילי) הגישה היום לבית המשפט המחוזי לנוער בחיפה כתב אישום נגד נערה בת 15 מחיפה בגין מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה והחזקת סכין ממניע של גזענות, וזאת על רקע מספר אירועי טרור, שפקדו את מדינת ישראל בתקופה האחרונה.

על פי כתב האישום שהגיש עו"ד שגב אדלר, בחודש שקדם למועד הרלוונטי לכתב האישום, התקרבה הנאשמת לדת והתעניינה בנעשה במסגד אלאקצא בירושלים. באמצע חודש אפריל נודע לנאשמת כי תושב אזור ג'נין, איתו התכתבה באמצעות האינטרנט, נורה בידי כוחות הביטחון ומת מפצעיו. בעקבות זאת, לבשה הנאשמת את בגדיו של אביה, עטתה כאפייה על ראשה, הצטיידה בשני סכיני מטבח ובנוסף בסכין צלילה ואמרה לחברתה בשיחה טלפונית, כי בכוונתה למות כ"שהידית". לבקשתה, אחיה הצעיר, צילם אותה טרם צאתה מהבית. הנאשמת יצאה מביתה כשהיא מצוידת בתיק הגב ובסכינים, במטרה לפגוע באדם ממוצא יהודי ומתוך מחשבה שהאירוע יסתיים בכך שכוחות הביטחון יירו בה.

 

 

הנאשמת הגיעה לגן הזיכרון בחיפה, והחלה לחפש אדם בעל חזות יהודית כדי לפגוע בו. עת פגשה הנאשמת באזרח ערבי בגן, פנתה אליו, אף שאין ביניהם היכרות מוקדמת, ואמרה לו שכדאי לו להתרחק מהגן עם ילדיו, כי "תיכף יהיה משהו לא טוב". בהמשך, וכשהיא מחזיקה בסכין הצלילה בנרתיק, הבחינה הנאשמת בקורבן, תושב העיר, בן 48, ששהה בגן הזכרון, ניגשה אליו מאחור, וחבטה בראשו עם אבן. המתלונן הסתובב לאחור, ואז הנאשמת שלפה את הסכין, והחלה לנופף בה לעברו של המתלונן, שמעד ונפל על גבו, תוך שהנאשמת משמיעה סיסמאות בערבית התומכות בפלסטין, ובין היתר אמרה: "פלסטין שלנו ותישאר שלנו". הנאשמת ניסתה לדקור את המתלונן בכל חלקי גופו, אך והמתלונן התגונן באמצעות בעיטות ברגליו. הנאשמת הצליחה לדקור את המתלונן פעמיים ברגלו ופעם אחת בידו. המתלונן הצליח לקום על רגליו, אך הנאשמת לא התרחקה ממנו, ואף זרקה לעברו אבן.

בשלב זה הגיע למקום כוח משטרה יחד אביה של הנאשמת. אביה של הנאשמת רץ לעברה, נטל מידיה את הסכין, והיא נעצרה על ידי השוטרים. בשל מעשיה של הנאשמת, הקורבן אושפז ליומיים, נזקק למנת דם ופצעיו נתפרו.

התיק נחקר על ידי היחידה ללוחמה בפשיעה (יל"פ) במרחב כרמל במשטרה.

הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשמת עד תום ההליכים המשפטיים נגדה.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר